Veszprém rally, az a fránya ugrató…

Molnár Tamás | 2019.07.22. 20:29

Július első hétvégéjén rendezték az év első és egyetlen murvás versenyét a Veszprém környéki pályákon. Előkerült a jó öreg CUBika, hiszen a Veszprém megyei pályák hírhedten, nagyon „autó gyilkosok”. A fiúk elvégezték a szükséges módosításokat és felkészítették az autót a várható kemény körülményekre.

Pénteken korán reggel indultunk útnak, és nekivágtunk a pályák bejárásának és felírásának. Minden pályán csak 3 alkalommal lehetett körbemenni, ezért próbáltunk nagyon figyelni az apró részletekre is és hogy minden fontos információt megfelelően feldolgozzunk, ami érdekes lehet a versenyen. Szombat reggel a szokásos adminisztratív és gépátvétel is megtörtént.

A vasárnapi napon 5 különböző szakaszon összesen kilenc nagyon kemény és megterhelő szakaszt kellett teljesítenünk. Reggel jó kedvvel és elszántan ültünk be a kocsiba. Fontosnak tartottuk ezt versenyt, hiszen a bajnokságban egy kis lemaradásban vagyunk és egy jó eredménnyel fel tudtunk volna zárkózni az első helyhez.

Az első gyorsaságit kicsit álmosan kezdtünk és valahogy nem találtuk a saját ritmusunkat és a tempónkat, valamint a gyors közepétől újra előjött a töltés hiba ami újra csak hátráltatott minket. A gyors után félreálltunk és orvosolni tudtuk a hibát, szerencsére nem volt nagyobb gond, csak egy kábelt kellett rögzítenünk. A hiba orvosolása után egy igen kemény és hosszú gyorshoz értünk. Valahogy ez a gyorsasági sem adta ki, túlcsúszás, ívek elhagyása és kisebb hibák is voltak, illetve a szakasz végére elfogyott a motorerő, nagyon”melege volt” az erőforrásunknak. Sajnos itt is egy kisebb hátrányt szedtünk össze, de még bőven ledolgozhatót.

Na a harmadik! A harmadik gyorsasági elején nagyon élveztük, jó is volt a tempónk, a ritmust is eltaláltuk és már vigyorogva ültünk a kocsiban, viszont kb a gyorsasági felétől kaptunk egy defektet és kb 5 km-t így kellett teljesítenünk. A kocsit nagyon nehezen lehetett az úton tartani, és a beíróban már gumi sem, vagy csak cafatok voltak a felnin. Egy gyors kerékcsere után mentünk a szervizbe. A srácok átnézték az autót és indulhattunk is a 2. szekcióra.

Egy gyorsasági törlése után újra a Kislőtérre érkeztünk meg. Megbeszéltük, hogy lazán, ütemesen, ritmusra fogunk autózni és élvezzük minden méterét a szakasznak. Ez sikerült is, nagyon jó tempót sikerült menni, minden kanyar „kiadta” és a gyorsaság mellett a látvány is megvolt. Viszont egy ugrató után nem a legideálisabban értünk talajt, egy kicsit felkoppant az eleje, de nem tartottuk vészesnek és tartottuk a tempót. Sajnos egy hosszabb egyenes szakasz elején elfogyott a motorerő és elég csúnya hangot is adott ki a motorunk így félreállni kényszerültünk.

Az idei évben eddig nem állt mellénk a szerencse, de bizakodóak vagyunk és újult erővel fogunk támadni augusztus végén az Ózd-Salgó Rallyn. Gyertek el minél többen, hiszen hihetetlen élmény ennyi sportbarátot látni a pálya szélén!

Köszönet a szervizcsapatnak a munkáért (Köszi, Ottó, Laci, Csabi, Fercsávó, Peti) illetve a partnereink támogatásáért!

IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft., Smart Energy Kft., N-System Távközlési Kft., Oxigen smd, IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

life.ivanics.hu/sport_blog

www.ventil-team.hu/

https://www.facebook.com/ventil.epuletgepeszet/

Címkék: Verseny Rally
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Újra pályán!

2019.11.15. 21:00

Nagy örömünkre sikerült elkészülnünk a Volvonk tervezett, szükséges javításával. Hosszú ideig tartott és költséges is volt, de a megbízhatóság érdekében jó munkát szerettünk volna végezni. Ezt az elmúlt két hétben két versenyen is próbára tettük. Az első egy órfűi tesztverseny volt, ahol szerettük volna kipróbálni az autót a következő héten rendezett Nyíregyháza Rallye előtt.

Nehéz időjárási körülmények a Zemplénben

2019.11.12. 21:44

Az előző év után idén is késő ősszel rendezték meg a II. Nyíregyházi Rallyet mely egyben ERC (európai bajnoki futam) az I. Rally Hungary is volt. Örömünkre szolgált, hogy ugyan azokon a pályákon és ugyanazt a versenytávot kellett teljesítenünk, mint az ERC-ben induló versenyzőknek. Így hozzájuk is tudtuk a gyorsaságunkat mérni, hogy hova is lenne elég abban a mezőnyben :) Szerintünk helytálltunk :) De erről majd később...

A felkészülés alatt tudtuk, hogy egy nagyon hosszú, valamint az idei év legnehezebb versenyén fogunk részt venni. Több mint 212 versenykilométer illetve több mint 1000 kilométer össztáv, több 20 kilométer feletti gyorsasági. Igyekeztünk ehhez mérten is felkészülni és a versenyautót felkészíteni. Több apróbb dolgot is orvosolni kellett, de a srácok ügyesen és időben elkészültek vele. Nagy elánnal érkeztünk, hiszen az ORC 2WD kupa éves megnyerésére még maradt egy kis esélyünk, ehhez az kellett, hogy a maximálisan megszerezhető összes pontot elhozzuk Nyíregyházáról. A szerdai és a csütörtöki napon került sor a pályajárásra, melyet időben és pontosan fel tudtunk dolgozni. Sajnos folyamatosan esett az eső és körről körre lehetett látni, ahogyan a pálya egyre rosszabb állapotba kerül. Tudtuk, hogy nagyon felhordásos, sáros és csúszós utakra számíthatunk. Pénteken az adminisztratív dolgokkal kellett foglalatoskodni, este pedig készülhettünk a rajtdobogóra a nyíregyházi főtéren illetve az első gyorsaságira melyet a Rabócsiringen rendeztek meg. Lámpafényes szinkronpályán kellett kettő kört kellett teljesítenünk Máriapócson. Hatalmas élmény volt ekkora közönség előtt "hazai pályán"! A rajt előtt azt beszéltük, hogy emlékszünk a korábban itt megrendezett szinkronpályás prológra, első gyorsaságira, és, hogy 15 évvel ezelőtt csak néztük, most itt vagyunk és minket néznek. :) Életünk egyik legmeghatározóbb élményét élhettük át, fantasztikus volt.

Csúszkálás és maximális pontszám a Mecsekben

2019.10.15. 21:15

Mint ahogy az minden évben lenni szokott, idén is az ősz közepén rendezték meg immáron az 53. Mecsek Rally Pécs és környékén. A felkészítése az autónak egy kicsit nehézkes volt, az utolsó pillanatban találtunk egy hibát ami nagyban befolyásolta volna a versenyünket, de szerencsére a szervizes csapat megtalálta és gyorsan orvosolni is tudta. Idén szerdán kezdtük el a pályák feldolgozását, hiszen már csütörtökön este prológ és pénteken, szombaton már a verseny zajlott.

Összesen 6 különböző szakaszon rendezték meg a versenyt, pénteken 2-szer 3 gyorsasági és szombaton is 2-szer kellett másik 3 szakaszt teljesíteni. Szerdán a pályák felírása gyorsan és gördülékenyen ment szép őszies időben, ennek módja és rendje szerint fel is dolgoztuk azokat, viszont csütörtökön egész nap esett az eső. A prológ is esőben zajlott, csúszkálással... Nagy örömünkre szolgált, hogy az ilyen makacs idő ellenére egész sok Lada fanatikus is kilátogatott és őrjöngve biztatott minket, hogy minél látványosabban autózzunk. Reméljük sikerült kiszolgálni Őket :).Tudtuk, hogy a gyorsaságikon a körülmények nagyban megváltoztak, hiszen az erdős szakaszokon a sáros kanyaroknak esélyük sem volt felszáradni egy délelőtt alatt. Ennek tudatában nedves útburkolatra alkalmas gumikat választottunk, hogy minél gyorsabbak tudjunk lenni. Az első kör első gyorsaságiját szenvedve és nyögvenyelősen sikerült teljesítenünk, a körülmények sokkal rosszabbak voltak mint amire számítottunk. Sokkal nagyobb sár fogadott minket, még olyan kanyarokban is, ahol elképzelni sem tudtuk. Kanyarsebességünk szinte nem volt, hiszen ahogy egy kicsivel nagyobb tempót próbáltunk menni, azonnal estünk le az útról. A kigyorsításokra is nagyon oda kellett figyelni. Volt aki hókocsikázáshoz hasonlította a szakaszt :) Viszont ez a rally, ez a szépsége, ezért csináljuk, alkalmazkodni kell a körülményekhez, és az a leggyorsabb akinek a legrövidebb idő alatt ez sikerül :) Ha csúszik akkor mindenkinek csúszik ;) A szakasz elején egy nagyon szűk terelő túl gyorsan közeledett, nagyon csúszós volt, és sajnos meg is forogtunk benne, egy guminak neki is mentünk ami miatt 10 mp büntetést kaptunk. A büntetés nélkül, amit később írtak "jóvá", a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni a szakaszt. A második gyorsaságit egy baleset miatt eltörölték. A harmadik gyorsaságin viszont a puha gumink egy kicsit elmelegedtek már a gyors első pár kilométerében, így nem tudtunk olyan időt autózni amit szerettünk volna. Sajnos itt is összeszedtünk egy kis hátrányt ami eléggé frusztráló volt.

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (http://life.ivanics.hu/sport_blog/veszprem_rally__az_a_franya_ugrato___/)