A salgói hétvége után nekiláttunk a munkálatoknak és elkezdtük a felkészülést az év első murvás versenyére. Ezúton is köszönjük az egész csapatnak a munkáját és mindenkinek a segítséget!
Fontosnak tartottuk, hogy a murván tudjunk egy párat menni mielőtt nekivágunk a versenynek, így elutaztunk a tesztre. Az autó jól működött és a körülményeket is kezdtük megszokni, úgyhogy pozitívan vágtunk neki a hétvégének. Előtte jöhetett a pályák felírása, ami igen komoly feladatnak ígérkezett mivel hat különböző pályát kellett feldolgoznunk. Kettő az előző versenyről már ismerős volt, viszont a vasárnapi pályák teljesen új kihívásnak ígérkeztek. Péntek kora délután megcsináltuk az adminisztratív teendőket és a gépátvételt, majd este átgurultunk a rajtdobogón és beálltunk az esti parc fermébe.
Aztán másnap délután izgatottan vágtunk neki a versenynek! Az első gyors előtt megbeszéltük, hogy az a legfontosabb, hogy élvezzük! Persze azért próbáltunk gyorsan és pontosan is autózni, hogy jó helyen tudjunk fordulni este. Első Ladás és abszolút 5.-ik időt futottunk az első szakaszon, ami kezdésnek egész jónak tűnt. A végére sajnos elfogyott a kuplung és a második gyorsra már úgy érkeztünk meg, hogy egyáltalán nem emelt ki. Ennek köszönhetően nem tudtunk rendesen elrajtolni és nagyon sokat bent hagytunk a pályán. Majd az esti szervizben a fiúk kicserélték a váltót és a kuplungot is megjavították. Hatalmas köszönet nekik, mert így másnap folytatni tudtuk a versenyt! Szép volt fiúk!
Éjszaka esett egy kis eső, így nyálkás, helyenként picit vizes pályákra ébredtünk. Megpróbáltunk a saját ritmusunkban menni és arra koncentrálni, hogy egy jó tempót autózva biztosan beérjünk. Egész jól ment, míg a pálya utolsó negyedéhez érve eltörött a váltó! Beragadt egyes sebességi fokozatban, amivel lassan ki tudtunk jönni, de sajnos a versenyt fel kellett, hogy adjuk. A technika ördöge a tavalyi évhez hasonlóan ismét közbeszólt!
Nagy kár érte, mert nagyon vártuk ezt a versenyt és szerettünk volna az elejében végezni, amivel felzárkózhattunk volna a bajnokságban mivel a hétvégén másfélszeres pontokat lehetett gyűjteni. Ez sajnos most nem jött össze, úgyhogy most már arra kell, hogy koncentráljunk, hogy a többi versenyen javítani tudjunk!
Gratulálunk a többieknek és köszönjük a jó motort Orbán Norbinak, továbbá a segítséget a szervizcsapatnak (Köszi Adri, Laci, Csabi, Fercsávó, Peti) és a támogatóinknak:
IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft.,
IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.
Továbi képekért, videókért gyertek, csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!:
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
life.ivanics.hu/sport_blog
Jobbágy Péter – Búzás Róbert 2022 Szilveszter rallye
Beszámoló
A 2022-es évünk nem zajlott zavartalanul, sok technikai problémával küzdöttünk, autónk új erőforrása sajnos csak az év utolsó versenyeire készült el, illetve azzal is volt sok probléma.
Az utolsó rallye2 –es futamra, a Zemplénbe már nem is tudtunk eljutni, az utolsó pillanatos előkészületek miatt, így az év végét a már tradícionálissá vált Szilveszter Rallye-n akartuk lezárni, végre egy jó eredménnyel. A motorunkat kijavítva vissza kaptuk időben, sikerült is tesztelni egy rövidet, szerencsére megszűnt a lassan folyamatossá váló gyújtás problémánk, így nagy reményekkel indultunk el a Hungaroring felé.
- 27.-én lezajlottak a kötelező dolgok, átvételek, szerviz elfoglalása, illetve a pályák felírása.
28.-án két gyorsaságit rendeztek, mind kettő a ring belsőn zajlott.
A napi első gyorsaságira megtörténtek az előkészületek, gumiválasztás, nyomások beállítása, kamera beállítás és az utolsó simítások. Kisebb izgalommal kigurultak a fiúk a szervízből.
Ezen a gyorson kategória 4. helyet sikerült teljesíteni, 9,3 mp –es lemaradással az éllovastól. Nem ilyen kezdésre számítottunk, de megvolt a viszonylag „nagy” lemaradás oka: túl puhák voltak a gátlók, így tempós kanyarba borította fel a kocsit, el kellett venni a gázt. Ezt a szervízbe megpróbáltuk beállítani, legkeményebbre állítottuk az összes teleszkópot. A 2. gyorson meg is lett az eredménye, szemmel láthatóan gyorsultak a fiúk, itt már csak 2,9mp et kaptak az első helyen állótól, ez bizakodásra adott okot.
A napot összetettben a kategória 3. helyen zártuk, viszonylag nagy lemaradással, 12,2 mp-es hátránnyal vártuk a verseny 3. napját, így tettük el magunkat este.
A verseny 3. napján, December 29.-én, négy gyorsasági várt a versenyzőpárosokra, ebből a méltán híres ring külsővel, ami a szurkolók nagy kedvence, a Mol kutas kanyarral.
Reggel elindultunk a szállásunkról a ring irányába, nagy reményekkel.
A 3. gyors nagyon jól sikerült, mindössze 0,6 mp-et kaptunk a versenyben vezető párostól,
így összetettben máris a kategória 2. helyén találtuk magunkat kerek 10mp-es hátránnyal.
A 4. gyorsasági rögtön következett szerviz nélkül, ez se sikerült rosszul, itt összeszedtünk még 5,4 mp et, így vártuk a következő kört, ami annyiban változott hogy a ring belső körgyors lett, duplán kellett teljesíteni! Ez némi aggodalomra adott okot, mivel a gumijaink már nem voltak túl jó állapotban, és még egy dupla kört is ki kellett bírniuk, ahol elmelegedhetnek.
A szervízben a kocsi megkapta a kötelező ellenőrzéseket, futómű áthúzgálást, így 100%-an várta az utolsó két gyorsaságit. A gumikat érintő nagy tanakodás ellenére, kockáztattunk, maradtak ugyanazok az abroncsok. Így gurultak ki a fiúk a körre.
Az 5. gyors végén konstatáltuk nagy meglepetésünkre hogy feljöttünk összetett első helyre, 15 másodperces előnnyel. Két nagy ellenfelünk hibázott, illetve technikai gondokkal küzdöttek, így egy komoly lehetőség adódott hogy ezt a versenyt megnyerjük.
A 6. gyorsasági az ominózus dupla ring belső volt, ahol úgy döntöttek a fiuk hogy biztonságra autóznak, vigyáznak a gumikra hogy kibírják, és ha van egy kis szerencséjük marad annyi előny hogy sikerüljön behúzni a versenyt.
Így is történt a hatodik gyorson kategória második időt autóztak, így összetettben kicsivel több mint 11 mp-es előnnyel sikerült győzedelmeskedni.
Így alakult ki a végleges tabella, H/8 kategória első helyet érték el a fiúk, Lada kategória első helyet, és abszolút 29. helyet, legjobb ladás párosként a mezőnyben.
Így alakult hát a 2022.-es Szilveszter Rallye, remek verseny volt számunkra, komoly visszaigazolás hogy még mindig tudunk versenyt nyerni annyi idő kihagyás után.
A kocsi tökéletesen működött, motorunk erőteljes volt és hiba nélküli!
Köszönjük az egész éves segítséget szervízeseinknek : Herczeg Lackónak, Bernáth Balázsnak, Szabó Gábor Pufinoxnak, Németh István Uborkának, Ifj. Jobbágy Péternek, Orbán Norbertnek, Tamás Gergőnek!
Köszönjük az egész éves segítséget támogatóinknak:
-Luterán Gépész Kft.
- Mzs Épszolg Kft.
- Flotta auto és Mobil gumiszervíz
- Flamesco Bau Kft.
- Máris szerviz Kft.
- Magyar Építőipari Szolgáltató Kft.
- Germán-Trans Kft.
- Micorex Tüzép
- Charlie Hűtő
-Charlie Transport Kft.
-Gabi Car Kft.
-Kajuha fényező műhely
- Ivanics Motorsport Eggyesület
Novemberben került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon utolsó bajnoki versenye Zemplénben! A 2 napos verseny rengeteg nehézséget és rejtett akadályt tartogatott. A Pályák tekintetében a Zempléni versenyekről már jól ismert Huták szakaszai és a Tokaji vidéket jellemező szőlészeti utak adták a verseny távját..
Legfőbb célként a sikeres célba érkezést tűztük ki, hisz au Ózdi esést követően az indulásunk is csodával határos volt. A csapatunk kiemelkedő munkát végzett, mert szűk 3 hét alatt újjá építette az autót. Ebben a legfőbb Szerepet Lackó barátom töltötte be! Ezúton is nagyon hálás vagyok számára és boldogsággal tölt, el, hogy ilyen barátom ban! Köszönöm.
A reggeli első gyorsaságit sikeresen teljesítettük puha gumikon. A gyors végén már egy kis rezonanciát észleltem féktávokon de a gyorst követő szemrevételezésnél még nem láttam az akkor még csak kicsit észlelhető hibát! A Hutai gyors sajnos már teljesen kihozta a gondot és a gyors végén a kiállás mellett döntöttünk és bíztunk a szerviz segítségében, hogy másnap szuperrally keretein belül majd tudjuk folytatni. Az irányítókar csavarja adta fel a szolgálatot.
A vasárnapi gyorsaságikra visszatérve egy közepes tempót autózva az előkelő 3. helyen tudtuk befejezni a versenyt. 6 gyorsasági szakaszt teljesítve remélhetőleg kiautóztuk magunkból az Ózdi esést és jövőre már teljes erőbedobással állhatunk a szezonkezdetre oda.
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft, Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millersoils
online erdmény: rallylive.hu; https://hauserresults.hu/live/live.php?error=public&ev=177&s=34&ert=ALL&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Csapatunk teljes létszámmal vágott neki ennek a verőfényes napsütésben megrendezett versenyhétvégének, amely sok nézőt csalogatott ki.
Nagyon jól összeállt minden a versenyre. Jókedvvel, kipihenten, de kellő önbizalommal vágtunk neki a gyorsasági szakaszoknak. Ebben szerencsére partner volt az időjárás is egész hétvégén át. A legnagyobb ’harcunkat’ szokás szerint a P13-ban vívtuk, ami nagyon szoros volt. Szinte másodpercnyi különbségek alakultak csak ki közöttünk a kategórián belül. Mindenki a határokat feszegetve autózott a másodpercekért, ezt megerősíti az is, hogy néhány gyorsasági után hárman is azonos másodpercen belül végeztünk.
Viszont még most sem tudunk ünnepelni, még vívunk, de ez egy másik ’csata’, ott belül. Mire kikászálódtunk a fejtetőn maradt kocsinkból megtörtént az a tragédia , amire senki nem számított.
Egy segítőkész srác , akinek az élete volt az autósport, és a mindennapjait is a másoknak való segítségnyújtás tette teljessé, az utolsó gyorson terrmészetéből fakadóan próbált segíteni, melynek sajnos a legnagyobb árat fizette. Osztozunk a gyászoló család fájdalmában.
Mindannyiunkat az autósport szeretete vonz. Mi értetek, ti pedig értünk látogattok el egy-egy versenyre. Kedves szurkoló, kérünk Titeket, hogy minden esetben betartva a szabályokat, kellő körültekintéssel nyújtsatok segítséget, ha szükséges.
Az autónkat próbáljuk mihamarabb talpra állítani, bízva abban, hogy hamarosan találkozunk.
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft, Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millersoils
online erdmény: rallylive.hu;
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny