Veszprém Rallye a nyári hőségben!

Molnár Tamás | 2017.07.14. 11:48

A veszprémi hétvégét megelőzően lehetőségünk nyílt egy rövid murvás tesztre, ahol az autó aztán meg is adta magát az egyik gyújtás kábel meghibásodása miatt! Ezt másnap sikerült orvosolni, így ismét nyugodtan és bizakodva vágtunk neki a versenynek.

Szombaton reggel elvégeztük az adminisztratív teendőket és megcsináltuk a gépátvételt, majd beálltunk a parc fermébe. Ezt követően feldolgoztuk a pályákat, amik már a korábbi versenyekről ismerősek is voltak. Nagyon meleg volt és nagy por, de aztán később este megérkezett a felhőszakadás is. Másnap reggel elég izgatottan vágtunk neki a versenynek, mert nem tudtuk biztosra, hogy milyenek lesznek majd a pályák.

Az volt a terv, hogy mindenképpen célba érkezzünk a végén és élvezzük a versenyt, no meg persze a lehető legtöbb pontot vigyük majd haza.

Nem indult jól az első gyors, mert helyenként nem akart menni az autó és egy kanyarban be is sokalltunk. Leállt a motor, így értékes másodperceket hagytunk ott és még a futóművet is megütöttük. A második szakaszon próbáltunk nem hibázni és egy jó tempót autózni, aminek köszönhetően sikerült egy picit javulnunk. A 3. gyorsaságin nem tudtunk elrajtolni mert etap lett. Sajnos a Trencsényi-Pannuska páros beesett és eltaláltak egy fát. Reméljük, hogy minden rendben van velük és jól vannak! Így az első kör végén 2. ladásként és a kategória harmadik helyén tudtunk csak fordulni.

A félidőben a fiúk megjavították a kocsit majd a második körre próbáltuk felszívni magunkat, hogy előrébb tudjunk jönni. A 4. gyors előtt észre vettük, hogy rossz gumi került fel a jobb elejére a szervizben, de sajna nem tudtunk már mit csinálni. Próbáltunk megnyugodni aztán jól letalálni a szakaszon. A tempó jó is volt majd az egyik visszafordítóban sajnos defektet kaptunk és így az utolsó 3-4 kilométeren folyamatosan keresztbe ment az autó. A végén még egy bokorba is beugrattunk, mert már annyira húzott a kocsi. Sajnos így megint értékes másodperceket hagytunk bent a gyorson. A cél után aztán lecseréltük a ledarált kereket és siettünk tovább. Az ötödik szakaszra így felemás gumikkal érkeztünk meg és a kormánymű sem volt tökéletes. Ezért próbáltunk vigyázni, mert be akartunk érni a célba, de már nem volt több pótkerekünk a kocsiban. Így is egy jó tempót tudtunk autózni és nagyon élveztük a szakaszt, viszont a végére nagyon elfáradtunk. Az etapon próbáltunk felfrissülni, de nagyon meleg volt és az autó is rakoncátlankodott. Leállt és nem nagyon akart beindulni. Végül jöhetett a power stage amin sikerült elvinni az utolsó lassítót és majdnem leestünk az útról. Ettől függetlenül így is jó idő lett a végére. Az egész napi nagy csatában a nap végére sikerült az abszolút 6. ill. a lada kupa és a kategória 1. helyére felérnünk a céldobogóra, aminek nagyon örültünk a végén!

Gratulálunk a többieknek és köszönjük a jó motort Orbán Norbinak, továbbá a segítséget a szervizcsapatnak (Köszi Adri, Laci, Csabi, Fercsávó, Peti) és a támogatóinknak:

IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft.,

IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Újra pályán!

2019.11.15. 21:00

Nagy örömünkre sikerült elkészülnünk a Volvonk tervezett, szükséges javításával. Hosszú ideig tartott és költséges is volt, de a megbízhatóság érdekében jó munkát szerettünk volna végezni. Ezt az elmúlt két hétben két versenyen is próbára tettük. Az első egy órfűi tesztverseny volt, ahol szerettük volna kipróbálni az autót a következő héten rendezett Nyíregyháza Rallye előtt.

Nehéz időjárási körülmények a Zemplénben

2019.11.12. 21:44

Az előző év után idén is késő ősszel rendezték meg a II. Nyíregyházi Rallyet mely egyben ERC (európai bajnoki futam) az I. Rally Hungary is volt. Örömünkre szolgált, hogy ugyan azokon a pályákon és ugyanazt a versenytávot kellett teljesítenünk, mint az ERC-ben induló versenyzőknek. Így hozzájuk is tudtuk a gyorsaságunkat mérni, hogy hova is lenne elég abban a mezőnyben :) Szerintünk helytálltunk :) De erről majd később...

A felkészülés alatt tudtuk, hogy egy nagyon hosszú, valamint az idei év legnehezebb versenyén fogunk részt venni. Több mint 212 versenykilométer illetve több mint 1000 kilométer össztáv, több 20 kilométer feletti gyorsasági. Igyekeztünk ehhez mérten is felkészülni és a versenyautót felkészíteni. Több apróbb dolgot is orvosolni kellett, de a srácok ügyesen és időben elkészültek vele. Nagy elánnal érkeztünk, hiszen az ORC 2WD kupa éves megnyerésére még maradt egy kis esélyünk, ehhez az kellett, hogy a maximálisan megszerezhető összes pontot elhozzuk Nyíregyházáról. A szerdai és a csütörtöki napon került sor a pályajárásra, melyet időben és pontosan fel tudtunk dolgozni. Sajnos folyamatosan esett az eső és körről körre lehetett látni, ahogyan a pálya egyre rosszabb állapotba kerül. Tudtuk, hogy nagyon felhordásos, sáros és csúszós utakra számíthatunk. Pénteken az adminisztratív dolgokkal kellett foglalatoskodni, este pedig készülhettünk a rajtdobogóra a nyíregyházi főtéren illetve az első gyorsaságira melyet a Rabócsiringen rendeztek meg. Lámpafényes szinkronpályán kellett kettő kört kellett teljesítenünk Máriapócson. Hatalmas élmény volt ekkora közönség előtt "hazai pályán"! A rajt előtt azt beszéltük, hogy emlékszünk a korábban itt megrendezett szinkronpályás prológra, első gyorsaságira, és, hogy 15 évvel ezelőtt csak néztük, most itt vagyunk és minket néznek. :) Életünk egyik legmeghatározóbb élményét élhettük át, fantasztikus volt.

Csúszkálás és maximális pontszám a Mecsekben

2019.10.15. 21:15

Mint ahogy az minden évben lenni szokott, idén is az ősz közepén rendezték meg immáron az 53. Mecsek Rally Pécs és környékén. A felkészítése az autónak egy kicsit nehézkes volt, az utolsó pillanatban találtunk egy hibát ami nagyban befolyásolta volna a versenyünket, de szerencsére a szervizes csapat megtalálta és gyorsan orvosolni is tudta. Idén szerdán kezdtük el a pályák feldolgozását, hiszen már csütörtökön este prológ és pénteken, szombaton már a verseny zajlott.

Összesen 6 különböző szakaszon rendezték meg a versenyt, pénteken 2-szer 3 gyorsasági és szombaton is 2-szer kellett másik 3 szakaszt teljesíteni. Szerdán a pályák felírása gyorsan és gördülékenyen ment szép őszies időben, ennek módja és rendje szerint fel is dolgoztuk azokat, viszont csütörtökön egész nap esett az eső. A prológ is esőben zajlott, csúszkálással... Nagy örömünkre szolgált, hogy az ilyen makacs idő ellenére egész sok Lada fanatikus is kilátogatott és őrjöngve biztatott minket, hogy minél látványosabban autózzunk. Reméljük sikerült kiszolgálni Őket :).Tudtuk, hogy a gyorsaságikon a körülmények nagyban megváltoztak, hiszen az erdős szakaszokon a sáros kanyaroknak esélyük sem volt felszáradni egy délelőtt alatt. Ennek tudatában nedves útburkolatra alkalmas gumikat választottunk, hogy minél gyorsabbak tudjunk lenni. Az első kör első gyorsaságiját szenvedve és nyögvenyelősen sikerült teljesítenünk, a körülmények sokkal rosszabbak voltak mint amire számítottunk. Sokkal nagyobb sár fogadott minket, még olyan kanyarokban is, ahol elképzelni sem tudtuk. Kanyarsebességünk szinte nem volt, hiszen ahogy egy kicsivel nagyobb tempót próbáltunk menni, azonnal estünk le az útról. A kigyorsításokra is nagyon oda kellett figyelni. Volt aki hókocsikázáshoz hasonlította a szakaszt :) Viszont ez a rally, ez a szépsége, ezért csináljuk, alkalmazkodni kell a körülményekhez, és az a leggyorsabb akinek a legrövidebb idő alatt ez sikerül :) Ha csúszik akkor mindenkinek csúszik ;) A szakasz elején egy nagyon szűk terelő túl gyorsan közeledett, nagyon csúszós volt, és sajnos meg is forogtunk benne, egy guminak neki is mentünk ami miatt 10 mp büntetést kaptunk. A büntetés nélkül, amit később írtak "jóvá", a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni a szakaszt. A második gyorsaságit egy baleset miatt eltörölték. A harmadik gyorsaságin viszont a puha gumink egy kicsit elmelegedtek már a gyors első pár kilométerében, így nem tudtunk olyan időt autózni amit szerettünk volna. Sajnos itt is összeszedtünk egy kis hátrányt ami eléggé frusztráló volt.

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (http://life.ivanics.hu/sport_blog/veszprem_rallye_a_nyari_hosegben_/)