Szingo SE Székesfehérvár

Várnainé Jakócs Ágnes | 2015.12.08. 09:26

A Tablóban Székesfehérvár kerékpáros csapata, a Szingo SE mutatkozott be. A hosszú idő óta újra utánpótlás neveléssel is foglalkozó fejér megyei egyesületet Márkus János mutatta be a kérdésekre válaszolva. Mint autós cég, örömmel segítünk az Egyesületnek a versenyekre való eljutásban.

A "Tabló" célja:

A Bikemag.hu szerkesztősége lehetőséget biztosít a hazai egyesületeknek, hogy egy riport keretében bemutatkozhassanak az oldalukon és nem utolsósorban kifejezzék céljaikat, elvárásaikat a hazai kerékpáros sportéletben, hasonló kérdésekre válaszolva. Ha úgy tetszik, megteremtve egy közös értékrend alapjait, fórumot adva a párbeszédnek, amibe bárki bekapcsolódhat. Nem titkolt cél megkönnyíteni az egyesületek számára egy közös irány kijelölését. Reméljük, hogy a Tabló ezután is tovább bővül, ne maradjon ki senki, aki dolgozik a hazai kerékpársportért.

Az Egyesületről szóló interjút az alábbiakban olvashatják:

Bikemag: Kérlek mutasd be néhány mondatban az egyesületeteket!

Márkus János: Az előző rendszerben Székesfehérvár hagyományosan kerékpáros város volt, több egyesület is működött párhuzamosan, az utolsó klub, a VIDEOTON SC 1991-ben szüntette meg a hosszú évtizedeken át működő kerékpáros szakosztályát. A megszűnés után sem állt meg a fehérvári kerékpáros élet, a régi versenyzők továbbra is edzéseket tartottak és közösen eljártak versenyezni. Hozzájuk csatlakozott néhány sportkedvelő és 1999-ben megalapították a SZINGO Szabadidős Közhasznú Sportegyesületet. Az egyesület magja a kezdetekhez képest 2014-ig nem sokban változott, ami a klub egyik problémája volt, mert szinte már csak senior versenyzők alkották a keretet. Ezt ismerte fel az egyesület vezetése körülbelül másfél évvel ezelőtt és az utánpótlás nevelés mellett kötelezte el magát. Az elmúlt pár évben tagjaink száma kisebb kilengésekkel az 50 fő körül mozgott, amiből jelenleg 15 fő utánpótláskorú. A tavasztól őszig tartó időszakban a felnőttek és az utánpótlás tagjai is heti 4-4 edzésen tudnak részt venni. A klub alapvetően az országúti szakágban érdekelt, de vannak mountain bike-osaink is és külön tartunk mtb edzéseket is.

Bikemag: Milyen sporteredményeitekre vagytok a legbüszkébbek? 2015-ben és a múltban?

Márkus János: Elsőként a múltbeli eredményekkel kezdeném, számos senior Magyar Bajnokunk és dobogósunk van. A teljesség igénye nélkül: Boros Pál, Nagy „Pikasszó” Attila, Sebestyén László, Baltavári Tibor, Ormánközy Zoltán, akik jelenleg is velünk edzenek és a mai napig sokszor jobb teljesítményt nyújtanak, mint a náluk 20-30 évvel fiatalabbak.

A 2015-ös eredmények közül az utánpótlás eredményeire vagyunk a legbüszkébbek, hogy ilyen rövid idő alatt sikerült felmutatnunk valami értékelhetőt. Péteri Niké révén az XCO OB-ról egy ezüst éremmel távoztunk, ezenkívül számos országúti versenyen WU19-es létére a felnőttek között dobogóra állt, sőt versenyeket is nyert. U23-as versenyzőnk, Raffai Zsombor egy év kerékpározás után probléma nélkül teljesítette a mezőnnyel a debreceni OB távját és kisebb versenyeken is érmeket szerzett. Amit még fontosnak tartok megemlíteni, hogy mi adtuk a 2015-ös országúti OB legidősebb versenyzőjét Nagy Attila személyében, aki 63 évesen teljesítette a versenyt.

Bikemag: Mivel foglalkozik még az egyesületetek?

Márkus János: 2014 ősze óta elsősorban utánpótlás neveléssel foglalkozunk, amihez szorosan kapcsolódik a helyi versenyek szervezése és a sport népszerűsítése. Emellett éppen folyamatban van egy hazai szinten versenyző felnőtt csapat létrehozása is, ahol az idősebb utánpótláskorú versenyzőink is szerepet kapnak. A senior OB-n kívül további országos versenyek szervezése is a céljaink között szerepel. Természetesen vannak sportkedvelő tagjaink is, akik a tömegsport rendezvényeken szoktak részt venni.

Bikemag: Mi jut eszetekbe először amit megemlítenétek, hogy a ti nevetekhez fűződik a hazai klubéletben/versenyrendszerben?

Márkus János: A Senior Országos Bajnokság, amit amióta létezik egy év kivételével mindig mi rendeztünk meg.

Bikemag: Milyen versenyrendszerben versenyeztek/versenyeznétek (amennyiben jelenleg nincs ilyen) szívesen? Ha van ilyen, mi a legfőbb hiányossága a magyarországi versenyrendszereknek?

Márkus János: Országúton működő versenyrendszerről nehéz beszélni itthon, ezért inkább arról beszélnék, hogy miben versenyeznénk szívesen. Egy sorozat jellegű, szövetségileg szabályozott országúti versenyrendszerben versenyeznénk, erre jó példa lehet az XCO Magyar Kupa csak sokkal több versennyel.

A legfőbb hiányosság a kiszámíthatatlanság, a versenyek időpontjai, melyek az utolsó pillanatban kerülnek be a versenynaptárba, nem lehet tudni egy Országos Bajnokságnál, hogy hol és mikor lesz, a versenykiírások is csak pár héttel az adott versenyek előtt készülnek el, nagyon nehéz így tervezni. Legkésőbb januárban el kéne készülnie az éves versenynaptárnak ahhoz, hogy meg tudjuk tervezni az adott évet. Ezenkívül nagyon kevés az igazi verseny utánpótlás és felnőtt szinten valamint szövetségi szinten is mindenképpen meg kéne határozni a versenyrendezés alapvető feltételeit.

Bikemag: Milyen hosszútávú céljaitok vannak az egyesületben?

Márkus János: Hosszútávon szeretnénk egy stabil 20-25 fős utánpótlásbázissá válni, emellett egy 6-10 fős felnőtt csapatot működtetni, mely a hazai és a szomszédos országok versenyein indulna és természetesen minél több válogatott versenyzőt adni a hazai kerékpársportnak. Ezenkívül célunk a senior OB-n (Bringa Fieszta) kívül egy országúti maraton és egy kritérium verseny rendezése, melyekkel népszerűsítenénk az országúti kerékpársportot.

Bikemag: Mi szükséges ahhoz, hogy ezeket a célokat elérhessétek?

Márkus János: Városunkban a jelenleginél mindenképpen nagyobb társadalmi összefogásra van szükség a kerékpársport elkötelezettei részéről és a versenyek rendezéséhez Székesfehérvár Önkormányzatának támogatására is feltétlenül szükségünk lenne. Egy ekkora csapat működtetése már elég költséges, ezért további szponzorokra van szükségünk. Mindenképpen jó lenne arra a szintre eljutni, hogy a versenyzőink versenyeztetését teljes egészében az egyesületünk tudja fizetni. És ami nélkül az egész nem működik: egy jól működő hazai versenyrendszer, ahol a versenyzőink indulhatnak.

Bikemag: Milyen forrásokból működtetitek az egyesületet, milyen forrásokból tervezitek a jövőben működtetni?

Márkus János: Jelenleg elég szűkösek a forrásaink, tagdíjakból, SZJA 1%-ból, szponzori és pályázati pénzekből működtetjük az egyesületet, viszont abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a versenyekre való eljutásban segít az Ivanics Kft, ezzel jelentős költségektől megkímélve minket. A jövőben szeretnénk egy névadó szponzort találni, amivel lehetőleg megoldódnának az anyagi problémáink. Természetesen, ha egyszer a szövetségben is rendeződik a helyzet, onnan is számítunk némi támagotásra.

Bikemag: Ha az egyesületek támogatóit nézzük, akár szponzor támogatókat, akár kerékpáros szövetséget, véleményed szerint miben kellene segítséget nyújtani számotokra, hogy az egyesület céljai könnyebben elérhetők legyenek nektek?

Márkus János: Elsőként a versenyeztetés költségeiben kellene nekünk segítséget nyújtani, egy nagyobb csapat éves nevezési díjainak összege már komoly költségeket jelent, nem beszélve a rengeteg utazásról és több napos versenyek esetén a szállásról. Ez akár történhetne szövetségi támogatásként is. Másodsorban a kerékpározáshoz szükséges eszközök és felszerelések beszerzése jelentene nekünk komoly segítséget. Végül az edzéskörülmények javításában tudnának nekünk segíteni, pl. egy jól felszerelt edzőteremmel, hogy télen is tudjunk minőségi edzésmunkát végezni.

Bikemag: Köszönjük a válaszokat, sok sikert kívánunk 2016-ra!

Márkus János: Köszönjük a lehetőséget.

Címkék: Hírek Támogatás
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Bajnoki cím az EB futamzárón!

2023.12.04. 10:32

2023. október 6.-i hétvégén került megrendezésre az idei évi bajnokság utolsó állomása a Rally Hungary, mely nagy örömre kicsit mondhatni hazai pálya, hisz szülőföldem közelében Nyíregyházai központtal került megrendezésre. A magas színvonalú verseny egyben Európai futam is volt, melynek köszönhetően a nemzetközi mezőny színe-java is részt vett!

A4 napos rendezvény szakaszai a Zemplén szűk erdei útjain kerültek megrendezésre. A színesítés érdekében a rendezőség a teljes mezőnyt egy superspeciál erejéig a Rabócsi ring pályára repítette péntek éjjel, ahol lámpafényes körgyors keretében egy rövid ízelítőt kaptak a kedves kilátogatók a mezőnyből!

Az igazi izgalmakat magába foglaló verseny az szombat reggel vette kezdetét. Az első szakasz az Újhuta-Nyíri volt, mely sikeresen a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni! A második szakasz a Füzér-Abaújvári elág volt, mely minden szempontból a legnehezebb szakasza a volt a hétvégének! itt nem volt szabad a közel 4 kilométer hosszú múrvás szakaszon defektet kapni! Ez sikerült és a jó időeredmény révén a kategória élén találtuk magunkat! Az első körben még Aranyosivölgy gyorsasági szakasz kapott szerepet! Itt is sikerült az ORC abszolút elejében autózni és tovább növeltük a kategóriánkban az előnyünket! És ezután jött a részemről a legjobban várt gyorsasági, a nyíregyházi belvárosi gyors. Itta nézőknek való autózás kapott főszerepet

A szombati második kör hozott némi izgalmat, mert az újhutai gyorson az autó elkezdett dadogni és a fordulat nem akar 6e fölé kúszni! Etapon minden lekövettünk de nem találtok meg a hibát, így a következő gyorsaságin is hátrátatott minket! A Aranyosi völgy előtti gyorson kaptam egy barátomtól Papp Arnie-tól egy telefont! Sikerült igen!!!!! Így egy jóízű autózással ismételten sikerült abszolút 2. időt jönni

Másnapra a fő cél a pontos és beosztó autózás volt! A bajnoki cím megszerzéséhez csak célba kellett vinni az autót! Hosszú nehéz nap volt, de mindent elkövettünk és sikerült!

A Bajnoki címet a Nyíregyháza főterén felépített céldobogón ünnepeltük!

A 2023.-as bajnokságban elért eredémyünk:

P13 kategóri 1. hely

ORC/2WD kupa 1. hely

ORC abszolút értékelés 4. hely

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.

online erdmény:

https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=205&ert=ORCA&go=P13&s=-10

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Győri győzelem!

2023.09.29. 12:32

Szeptember 2. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 20 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!

Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!

A hétvége nehézségét az új pályák 3-szori bejárása és feldolgozása mellett a nagy meleg adta.

Természetesen a verseny kezdetét ezúttal is a rajtdobogón történő áthajtás indította! A 2 napos versenyt 5 különböző pálya színesítette megfűszerezve egy belvárosi prológ jellegű körforgalmakkal színesitett gyorsasági! Az első nap 1. gyorsaságijától kezdve a nap végéig sikerült a leggyorsabbnak lennünk! Ennek köszönhetően 25 mp es előnnyel fordultunk rá a vasárnapra! Vasárnap egy 20 kilóméteres Rába-ringi gyorsasági okozta a fejtörést! A gumikopás az autó melegedés és a beállítás volt csak kérdés.-) Megoldottuk és sikeres abszolváltuk mind az 5 gyorsaságit vasárnap és a végére 1 perces előnnyel sikerült megnyernünk a kategóriát és a 2wd kupát! Nagy örömre szolgált, hogy az abszolút értékelés 4. helyén sikerült behoznunk a kocsit és a nagy összetett ( ORB ) értékelés 18. helyén végeztünk!

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.

online erdmény:

https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=202&ert=ORB_&go=P13

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Fekete hétvége Veszprémben!

2023.08.09. 08:39

Augusztus elején került megrendezésre az év második laza talajú versenye a 29. Veszprém rally.

Legfőbb célnak a biztonságos célba érkezést és a mecseki fiaskó kiküszöbölését vettük tervbe. A versenyt az év egyik legrövidebb versenyére tervezték, hisz a teljes távot egy nap alatt kellet volna teljesíteni a mezőnynek.

Az autó felkészítése a mecseki sérülések miatt közel 4 hétig tartott, de örömmel mondhatom, hogy fantasztikusan sikerült és a verseny hetére végül minden összeállt!

A vasárnapi első gyorsasági rajtot követően egy sajnálatos baleset szemtanúi lettünk, mely a leges legrosszabb kimenetellel végződött! Elvesztettünk egy fantasztikus embert és sporttársat, akinek a laza talajú murva versenyeken a nyomába sem érhettünk!

Ezt követően a Versenyt a rendezők megszakították!

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.

online erdmény: rallylive.hu;

https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=200&ert=ORB_&go=P13

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (/sport_blog/szingo_se_szekesfehervar/)