Papp Laci és Papp Csabi a salgótarjáni fiaskó után újra visszavette Szombathelyen, a P13-as géposztály trónját és kategória győzelemmel zárta az év első murvás megmérettetését. Laciék egyedi Volvo C30-asába a Székesfehérvár Rallye-ra úgy tűnik, hogy végre tényleg bekerül a már több, mint másfél éve épülő új motor, amivel a Papp tesók, ha minden jól alakul, akkor az összetett értékelésben is szeretnének beleszólni a dobogós helyekről szóló csatákba. Papp Lászlót kérdeztük.
Az Iseum Rallye előtt mondtátok, hogy nem lett készen az új motorotok még most sem. Ennek tükrében milyen tervekkel érkeztetek meg Szombathelyre, a kieséssel végződött salgótarjáni futam után?
A legfőbb cél az volt, hogy ott legyünk és pontokat gyűjtsünk. A helyezés lényegtelen volt, csak a pontokra vágytunk, de abból minél többre. Ez mindenképpen jobb volt, mintha nem is mentünk volna el Szombathelyre és biztosan nullázunk. A féltengely javítása és az autó felkészítése közben jöttünk rá, hogy a váltónkban az egyik fogaskerékkel is problémák vannak. Ez képlékennyé tette azt, hogy tényleg rajthoz tudunk e állni a vasi murván, de végül csütörtökön elkészültünk a javításokkal, egy átmeneti megoldást alkalmaztunk, ám a tesztre már nem sikerült odaérnünk, főpróba nélkül vágtunk neki a rajtceremónia után, szombaton az első gyorsaságinak.
Jól szerepeltetek a P13-as kategóriában. Milyen volt a versenyetek?
Az első szakaszon neki láttunk az élesben történő tesztelésnek, miközben nagyon gyorsan igyekeztünk feleleveníteni a korábbi murvás tapasztalatainkat és a laza talajú gyorsasági szakaszok működési elvét. 🙂 Úgy éreztük, hogy elég hamar belejöttünk, nagyon tetszett minden, két második hellyel indítottuk a versenyt. Az első kanyarokat elspóroltuk, de aztán hamar ráéreztünk a csúszós talajra. A pályafutásunk során most sikerült először négy darab vadonatúj gumit felszerelnünk a felnikre, megdöbbentünk, hogy mennyivel többet tud az új gumikkal a kocsink. Nem akartuk elhinni a féktávokat. A vasárnapi gyorsasági szakaszokról, a bejáráson azt gondoltuk, hogy nem lesznek jók. De versenytempóban kellemesen csalódtunk bennük, sőt, nagyon tetszettek. Az eredményeink elég katonásan alakultak. Egy, kettő, egy, kettő, egy. Ezzel megnyertük a P13-as géposztályt, abszolútban pedig a hetedik helyen zártunk, de az utolsó körünk kalandos volt. A hatodik gyorsaságin elszavalhattunk volna egy trendi locsolóversikét is akár. C30-al érkeztem, 50 métert fékeztem. Természetesen szépek és lazák is voltunk, de az aszfalton jócskán túlcsúsztunk attól a ponttól, ahol el kellett volna fordulnunk. Elnéztük a féktávot. 🙂 A power stage-en az egyik murvás kanyarban jártunk ugyanígy, korábban is elkezdhettünk volna lassítani. De szerencsére egyik helyzet sem volt eget verően veszedelmes. Ezen túlmenően kalandmentes volt az Iseum Rallye-nk, nagyjából elégedettek lehettünk magunkkal a célban. Szerettünk volna megküzdeni Kiss Zsoltiékkal a győzelemért, mert így, hogy feladták, nem volt tiszta a küzdelem, sajnáltuk, hogy kiestek a versenyből. Mi szeretünk megharcolni a sikerért.
Székesfehérvárra eljöttök?
Ha lesz verseny, akkor mindenképpen. Mostanság úgy tűnik, hogy jól alakulnak a dolgok, ott lehetünk a naptár szerint soron következő futamon is. A hengerfej elkészült, itt van az asztalon, kézbe vehettük, a motor is szinte teljesen készen van, reméljük, hogy semmilyen más problémánk nem lesz, és időnk is kerül a beszerelésére. Akkor végre, valahára bekerül a gépháztető alá az új erőforrás. Viszont éppen ez az, ami kifejezetten érdekessé és kiszámíthatatlanná teheti a soron következő versenyünket. A fejlesztésekről kizárólag élesben, a gyorsaságikon tudunk majd érdemi információkat szerezni. A székesfehérvári pályákat szeretjük, de ez szinte az összes versenyszakaszra elmondható volt az idei év folyamán. Változatosak, jó rajtuk versenyezni. Jó lenne ezúttal is a P13-ban a dobogó legfelső fokára állni, de az abszolútban sem bánnánk, ha legalább az egyik dobogós helyért megküzdhetnénk. Jó lenne akár győzni is, de ha ez nem sikerül, akkor is az lesz a vágyunk, hogy megközelítsük az élmezőnyt. Sok minden függ majd a motortól. Székesfehérváron hamar ki fog derülni, hogy hová leszünk jók az új erőforrással a Rallye2 Bajnokság villámgyors és nagyon ügyes pilótákkal tarkított mezőnyében.
Támogatóink:IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft.,
IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.
2023. október 6.-i hétvégén került megrendezésre az idei évi bajnokság utolsó állomása a Rally Hungary, mely nagy örömre kicsit mondhatni hazai pálya, hisz szülőföldem közelében Nyíregyházai központtal került megrendezésre. A magas színvonalú verseny egyben Európai futam is volt, melynek köszönhetően a nemzetközi mezőny színe-java is részt vett!
A4 napos rendezvény szakaszai a Zemplén szűk erdei útjain kerültek megrendezésre. A színesítés érdekében a rendezőség a teljes mezőnyt egy superspeciál erejéig a Rabócsi ring pályára repítette péntek éjjel, ahol lámpafényes körgyors keretében egy rövid ízelítőt kaptak a kedves kilátogatók a mezőnyből!
Az igazi izgalmakat magába foglaló verseny az szombat reggel vette kezdetét. Az első szakasz az Újhuta-Nyíri volt, mely sikeresen a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni! A második szakasz a Füzér-Abaújvári elág volt, mely minden szempontból a legnehezebb szakasza a volt a hétvégének! itt nem volt szabad a közel 4 kilométer hosszú múrvás szakaszon defektet kapni! Ez sikerült és a jó időeredmény révén a kategória élén találtuk magunkat! Az első körben még Aranyosivölgy gyorsasági szakasz kapott szerepet! Itt is sikerült az ORC abszolút elejében autózni és tovább növeltük a kategóriánkban az előnyünket! És ezután jött a részemről a legjobban várt gyorsasági, a nyíregyházi belvárosi gyors. Itta nézőknek való autózás kapott főszerepet
A szombati második kör hozott némi izgalmat, mert az újhutai gyorson az autó elkezdett dadogni és a fordulat nem akar 6e fölé kúszni! Etapon minden lekövettünk de nem találtok meg a hibát, így a következő gyorsaságin is hátrátatott minket! A Aranyosi völgy előtti gyorson kaptam egy barátomtól Papp Arnie-tól egy telefont! Sikerült igen!!!!! Így egy jóízű autózással ismételten sikerült abszolút 2. időt jönni
Másnapra a fő cél a pontos és beosztó autózás volt! A bajnoki cím megszerzéséhez csak célba kellett vinni az autót! Hosszú nehéz nap volt, de mindent elkövettünk és sikerült!
A Bajnoki címet a Nyíregyháza főterén felépített céldobogón ünnepeltük!
A 2023.-as bajnokságban elért eredémyünk:
P13 kategóri 1. hely
ORC/2WD kupa 1. hely
ORC abszolút értékelés 4. hely
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=205&ert=ORCA&go=P13&s=-10
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Szeptember 2. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 20 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!
Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!
A hétvége nehézségét az új pályák 3-szori bejárása és feldolgozása mellett a nagy meleg adta.
Természetesen a verseny kezdetét ezúttal is a rajtdobogón történő áthajtás indította! A 2 napos versenyt 5 különböző pálya színesítette megfűszerezve egy belvárosi prológ jellegű körforgalmakkal színesitett gyorsasági! Az első nap 1. gyorsaságijától kezdve a nap végéig sikerült a leggyorsabbnak lennünk! Ennek köszönhetően 25 mp es előnnyel fordultunk rá a vasárnapra! Vasárnap egy 20 kilóméteres Rába-ringi gyorsasági okozta a fejtörést! A gumikopás az autó melegedés és a beállítás volt csak kérdés.-) Megoldottuk és sikeres abszolváltuk mind az 5 gyorsaságit vasárnap és a végére 1 perces előnnyel sikerült megnyernünk a kategóriát és a 2wd kupát! Nagy örömre szolgált, hogy az abszolút értékelés 4. helyén sikerült behoznunk a kocsit és a nagy összetett ( ORB ) értékelés 18. helyén végeztünk!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=202&ert=ORB_&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Augusztus elején került megrendezésre az év második laza talajú versenye a 29. Veszprém rally.
Legfőbb célnak a biztonságos célba érkezést és a mecseki fiaskó kiküszöbölését vettük tervbe. A versenyt az év egyik legrövidebb versenyére tervezték, hisz a teljes távot egy nap alatt kellet volna teljesíteni a mezőnynek.
Az autó felkészítése a mecseki sérülések miatt közel 4 hétig tartott, de örömmel mondhatom, hogy fantasztikusan sikerült és a verseny hetére végül minden összeállt!
A vasárnapi első gyorsasági rajtot követően egy sajnálatos baleset szemtanúi lettünk, mely a leges legrosszabb kimenetellel végződött! Elvesztettünk egy fantasztikus embert és sporttársat, akinek a laza talajú murva versenyeken a nyomába sem érhettünk!
Ezt követően a Versenyt a rendezők megszakították!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.
online erdmény: rallylive.hu;
https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=200&ert=ORB_&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny