A Yardstick 1. kategóriában induló hajó 10 fős legénysége a mostoha időjárási körülmények ellenére kategóriájában harmadikként hajózott be a célba a balatoni 48. Kékszalag vitorlás nehéznek bizonyuló versenyén, összetettben ezzel a teljesítménnyel a 38. helyezést elérve.
A sikeres rajt után (elsőként rajtoltak 400 hajó közül és ezzel egy kis időre megszerezték a vezetést a teljes mezőny előtt) a csapat és a hajó is épségben 22 óra 14 perkor ért célba, 13 óra 14 percet vitorlázva. Gratulálunk nekik és minden indulónak a kitartásukért! Az összes hajó, amely nem adta fel a versenyt, beért a balatonfüredi célba a résztvevők közül.
A Kékszalag maga a balatoni vitorlázás. Egyesíti annak legnemesebb hagyományait és versenylehetőséget nyújt a legmodernebb technológiával felszerelt hajóknak.
Egy balatoni vitorlázó számára a Kékszalag több szempontból is kihívás. A legtöbb indulót a második nap is a vízen, versenyben találja, ami komoly fizikai és pszichológiai megterhelés. Az éjszakai vitorlázás különleges képességeket igényel, amelyekre más versenyeken nincs szükség.
A Kékszalagon olyanok is megmérettetik magukat, akik számára – noha sokat vitorláznak – a versenykörülmények jelentik a próbatételt. Egy Balaton méretű tavon igen különböző időjárási és szélviszonyok fordulhatnak elő negyvennyolc óra alatt: vihar, szélcsend, eső, szúnyogfelhők és koromfekete éjszaka nehezítik a versenyt. Ezért – bármilyen eredményt is érjen el egy csapat – a Kék-szalagot teljesíteni, negyvennyolc órán belül célba futni komoly sportteljesítmény.
Valamikor a tengerek leggyorsabb vitorlása viselhette árbocán a kék szalagot, s ezt a tradíciót később átvették a gőzösök is. A vitorlás sport elterjedésével az európai tavakon is kialakultak azok a versenyek, amelyek győztese árboccsúcsára köthette a leggyorsabbnak járó elismerést jelképező szalagot. 1934-ben ezt a szokást ültette át a Balatonra a versenyt először kiíró Hungária Yacht Club, s azóta is a Balatont leggyorsabban körbevitorlázó hajó nyeri el a Kék Szalagot. A verseny neve az idők folyamán fogalommá vált: ma már egybeírjuk, és Kékszalag néven a Magyar Vitorlás Szövetség évente rendezi meg.
A Kékszalag versenyének távja légvonalban mintegy 160 kilométer. Persze a vitorlások nem egyenes vonalban teszik meg a távot: úgy navigálnak, hogy a lehető legrövidebb idő alatt célba érjenek. A rajt- és célvonalat a balatonfüredi kikötő előtt tűzik ki. Az első pályajel északkeleti irányban, Balatonkenese előtt található. Ezt elhagyva a hajók a déli part legnagyobb települése, Siófok felé haladnak. Innen a Tihanyi-szoroson át hajózva a Balaton délnyugati csücskében Keszthely a következő állomás, ahonnét már újra északkeletnek, azaz visszafelé hajóznak a Balaton hosszában, hogy elérjék a balatonfüredi célt.
A Kékszalag a Balaton legtradicionálisabb vitorlásversenye, amely több mint nyolcvan éves fennállása alatt folyamatosan megújult. Hagyomány például, hogy a versenyre mindig azon a júliusi hétvégén kerül sor, amely legközelebb van a holdtöltéhez. A rajt sokáig péntek reggel volt, az utóbbi időben azonban átkerült csütörtökre, de az időpont változatlan: reggel kilenc óra. Eleinte nem volt időkorlátozás, később azonban bevezették a negyvennyolc órás limitet. Aki tehát szombat reggel kilencig nem ér célba, az hiába küzdött! Az évek során folyamatosan változott azoknak a hajóknak a köre is, amelyeknek engedélyezték az indulást. 1934-ben még bármilyen vitorlás hajó versenyezhetett. Később kizárták ebből a körből a jollékat (gyors, könnyű, uszonyos egytestű hajók), majd erre a sorsra jutottak a kisebb tőkesúlyos vitorlások (például a csillaghajók). Az elmúlt tizenöt év a többtestű hajók „beengedéséről” szólt, s nem kizárt, hogy a következő tíz évben a víz alatti szárnyakat használó hajók lesznek a viták középpontjában.
"A Kakucsringen megrendezett partner eseményünk, amelyet a Young B.T.S. Kft-vel közösen szerveztünk, lenyűgöző élményekkel ajándékozott meg mindannyiunkat. Az esemény egyfajta összekötő kapocs volt közöttünk, a Bodogan Motorsport csapata, és támogatónk, a Young B.T.S. Kft. között. A Young által szervezett partnertalálkozón a meghívott vevő partnereknek lehetőséget adtunk, hogy valódi autóversenyzőként érezhessék magukat, és átélhessék az autóversenyzés különleges pillanatait. A Kakucsring pályáját kizárólagosan bérelve, a LADA VFTS versenyautónkkal körbeautóztattuk a résztvevőket, akik élvezték a sebesség és az adrenalinfokozó élményt.
Az egész délután során folyamatosan cserélődtek a résztvevők, akik mind egyre jobban belemerültek az autóversenyzés világába. Az egyik pillanatban az izgalmas gyorsulás, a másikban pedig a versenyzés során érzett G erők varázsolta mosolyok tűntek fel az arcokon. Miután mindenki megismerhette az autóversenyzés élményét, egy újabb, izgalmas versenynek adtunk helyet, ahol a résztvevők kipróbálhatták, milyen gyorsan tudnak kereket cserélni egy esetleges defekt esetén.
Az esemény során az első három helyezettet különleges ajándékokkal jutalmaztuk, melyeknek láthatóan nagyon örültek. A jó hangulatú, emlékezetes eseményt számos pozitív visszajelzés kísérte, amelyek alapján sikeresen megvalósult a célunk: közelebb hozni az embereket az autóversenyzés világához, erősíteni a kapcsolatot partnereinkkel és ügyfeleinkkel, valamint felejthetetlen élményekkel gazdagítani minden résztvevőt.
Az esemény további kényelmes és kellemes részleteit catering szolgáltatásunkkal emeltük ki, ahol mindenféle finom pogácsa és pálinka is várt a résztvevőkre. A csapatunk tagjai, Bodogán Ferenc autóversenyző sofőrként kiváló teljesítményt nyújtott, míg Dudás István pedig a partnerek biztonságáért volt a felelős. A szervízesek, Hudák László és Hódi Ferenc, valamint a közösségi média megjelenésről és cateringről, Molnár Tamás, a háttérben gondoskodtak a csapat zavartalan működéséről és az esemény megfelelő lebonyolításáról.
A 2024. évi szezonnyitó a hagyományoktól eltérően a kőkemény Veszprémi pályák bűvöletében került megrendezésre! Természetesen kis csapatunk óriási lendülettel tette oda magát, hisz a murva az mindig kedvenc😊
A felkészülés a tavalyi év végét követően kezdődött le és a versenyt megelőző hét vég fejeztük be! AZ autó minden porcikájában megújult, hisz a 2023 ébi kemény szezon sok sebet hagyott a kis autónkon! Többségében karosszéria munka volt, visz az orosz lemez sok helyen felrepedt megnyílt! Ezeken kívül a futómű teljesen megújult és egy új motor is bekerült, ami most nagyon jól vizsgázott😊
A verseny hétvégére szerencsésnek mondható nyárias időjárás volt jellemző, ami csak a gumiválasztást nehezítette meg és a jó érzetünket egyáltalán nem😊
A pályák feldolgozása most kifejezetten nagy koncentrációt és figyelmet igényel, hisz az európai bajnoki futam miatt 2 alkalommal lehetett minden pályán végig gurulni. A verseny 7 db különböző gyorsaságiból állt és összesen 194 versenykilométerből! Ez murva tekintetében mindenképpen életünk legnehezebb versenye volt.
Pénteken egy szinkron pályán kellett a gyorsaságunkat bizonyítani lámpafényes nézőseregek között! Jól éreztük magunkat és kizárólag a nézőknek autózva közlekedtünk.-)
Szombat reggel kezdődött az igazi verseny 3 különböző gyorsaságin és 2 körben! Sikeresnek mondható szombatot zártunk, hisz vezettük a kategóriát és az abszolút értékelésben előkelő helyen végeztünk. A szombati napot csak egy defekt pecsételte meg kicsit, amit sajnos a kislőtéri gyorsasági szakaszon ki kellet cserélnünk ezzel 4 percet veszítettünk! Boldogan mentünk az esti parcfermébe, hisz a sok nehéz kemény gyors ellenére még versenyben voltunk! Az éjszakai szervízben akadt feladat a srácoknak, mert váltót kellet cserélni és a hátsó bekötők folyamatos mondhatni már rutin munkának számító cseréje volt feladat!
A vasárnapi pályák tekintetében a Tés egyik személyes kedvencünk ezért izgatottan vártuk! Sikerült is itt egy abszolút 2. helyet autózni pár tizedre lemeredve a Hyundai R5-ös autótól😊
Jó tempóban haladtunk és már az abszolút 3 helyért voltunk harcban amikor is az utolsó nagylőtéri gyorsaságin sajnos 9 kilométerrel a cél előtt a kuplung közepe kiszakadt és ezzel megszűnt a hajtás☹ Feladni kényszerültünk! A hibát már csak itthon tudtuk meg az autó szétszedését követően és azonnal a gyártó felé fordultunk segítségért mert a tilton által forgalmazott kuplungtárcsa vadonat újként került fel az autóra a verseny előtt!
Diósgyőrben találkozunk május végén😊
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Whistler racing
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=210&s=124&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
2023. október 6.-i hétvégén került megrendezésre az idei évi bajnokság utolsó állomása a Rally Hungary, mely nagy örömre kicsit mondhatni hazai pálya, hisz szülőföldem közelében Nyíregyházai központtal került megrendezésre. A magas színvonalú verseny egyben Európai futam is volt, melynek köszönhetően a nemzetközi mezőny színe-java is részt vett!
A4 napos rendezvény szakaszai a Zemplén szűk erdei útjain kerültek megrendezésre. A színesítés érdekében a rendezőség a teljes mezőnyt egy superspeciál erejéig a Rabócsi ring pályára repítette péntek éjjel, ahol lámpafényes körgyors keretében egy rövid ízelítőt kaptak a kedves kilátogatók a mezőnyből!
Az igazi izgalmakat magába foglaló verseny az szombat reggel vette kezdetét. Az első szakasz az Újhuta-Nyíri volt, mely sikeresen a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni! A második szakasz a Füzér-Abaújvári elág volt, mely minden szempontból a legnehezebb szakasza a volt a hétvégének! itt nem volt szabad a közel 4 kilométer hosszú múrvás szakaszon defektet kapni! Ez sikerült és a jó időeredmény révén a kategória élén találtuk magunkat! Az első körben még Aranyosivölgy gyorsasági szakasz kapott szerepet! Itt is sikerült az ORC abszolút elejében autózni és tovább növeltük a kategóriánkban az előnyünket! És ezután jött a részemről a legjobban várt gyorsasági, a nyíregyházi belvárosi gyors. Itta nézőknek való autózás kapott főszerepet
A szombati második kör hozott némi izgalmat, mert az újhutai gyorson az autó elkezdett dadogni és a fordulat nem akar 6e fölé kúszni! Etapon minden lekövettünk de nem találtok meg a hibát, így a következő gyorsaságin is hátrátatott minket! A Aranyosi völgy előtti gyorson kaptam egy barátomtól Papp Arnie-tól egy telefont! Sikerült igen!!!!! Így egy jóízű autózással ismételten sikerült abszolút 2. időt jönni
Másnapra a fő cél a pontos és beosztó autózás volt! A bajnoki cím megszerzéséhez csak célba kellett vinni az autót! Hosszú nehéz nap volt, de mindent elkövettünk és sikerült!
A Bajnoki címet a Nyíregyháza főterén felépített céldobogón ünnepeltük!
A 2023.-as bajnokságban elért eredémyünk:
P13 kategóri 1. hely
ORC/2WD kupa 1. hely
ORC abszolút értékelés 4. hely
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=205&ert=ORCA&go=P13&s=-10
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny