Hétvégén Olaszországba látogatott a FIA RX Világbajnokság mezőnye. A franciacortai aszfaltcsík nem kifejezetten rallycrossra épült, így inkább tempós, mint technikás pályát tudtak összeállítani a szervezők. Luigi idén harmadszor vett részt a RX Világbajnokság Super1600-as Eb kategóriájának versenyén, Svédország és Németország után az olasz
futamon már a döntőig szeretett volna menetelni, ami egész hétvégén úgy tűnt, hogy meglesz, de hogy mégsem így alakult, ahhoz elég volt egyetlen hiba.
A franciacortai pályán egyetlen tesztlehetőség volt a verseny előtt, ahova el is indult Luigi, de a versenyautóját szállító kamion balesetet szenvedett, ami következtében a versenyautó is sérült, így nem tudta begyakorolni a pályát a magyar pilóta. Ha ez nem lett volna elég, a hétvégi verseny
edzésének első köreiben eltört Luigi autóján az egyik féltengely, ezért gyorskört nem is nagyon tudott menni, csak már élesben, a mért edzésen.
A rallycrossban négy előfutam van, melyek már versenyek is egyben, tehát az egy sorból rajtoló pilóták egymással is kell, hogy versenyezzenek, és az idővel is, hiszen a pontokat az összesítésben elért idők alapján kapják. Luigi az első három előfutamban jó időket tudott menni,
egyikben a saját futamát meg is nyerte, így összesítésben a 7. helyen várta a negyediket, ami messzemenőkig a legjobb magyar teljesítmény volt addig. Ott viszont elkövetett egy hibát, ami sajnos végzetesnek ígérkezett.
"A második helyen mentem Linnemann mögött - meséli Luigi -, aki a második leggyorsabb volt abban az etapban, így az én időm is jó volt egészen addig, míg az ugrató utáni sikánba túl gyorsan mentem bele, és nekicsúsztam a külső íven lévő bukkanónak, ami kiütötte alólam a bal hátsó futóművet. Ott már tudtam, hogy ez a hiba megpecsételi a sorsomat, de mentem tovább és próbáltam beérni a lekörözés előtt, hogy minél több pontot gyűjtsek be, éreztem ugyanis, hogy szoros lesz az elődöntőbe jutás."
Jól tette Luigi, hogy továbbment, s nem csak azért, mert a közönség állva ünnepelte minden körében a kitartását, hanem mert beért a lekörözés előtt, amivel két ponttal többet szerzett, így bejutott az elődöntőbe.
"Nagyon nehéz volt így vezetni - emlékszik vissza Luigi -, minden jobbos kanyarban kitört az autó hátulja, és majdnem megpörögtem, az egyenesekben pedig próbáltam teljes sebességgel menni, hogy ne érjenek utol, persze közben csak bíztam benne, hogy meg tudok állni a féktávon. Végül sikerült beérni, s nagy meglepetést okozott - viszont jól esett, hogy a közönség úgy ünnepelt, mintha megnyertem volna a futamot."
A közönség valóban nagyra értékelte Luigi elszántságát és kitartását, tetszett nekik, hogy nem adta fel, és behozta a szinte irányíthatatlan autóját.
Ezzel a hibával Luigi visszaesett az utolsó még bejutó, 12. helyre, de legalább kvalifikálta magát az elődöntőbe, ahol már nem egy sorból, hanem kettesével három sorból rajtol el a 6-6 pilóta. Luigi az utolsó helyről vágott neki ennek a futamnak, ahonnan az első három jut be a döntőbe.
"Úgy rajtoltam el, hogy mindent beleadok, mentem is előre körről-körre, és majdnem sikerült is bejönni harmadiknak, most az előttem lévő kapott defektet, de nem lehetett már utolérni a leintés előtt, így negyedik lettem, összetettben pedig 11. Összességében jó volt a hétvége, az autó tökéletesen működött, én rontottam el azzal a hibával, kár érte, hiszen végig a mezőny elejében voltam, így az elődöntőben is jobb helyről rajtolhattam volna. De ez ilyen sport, egy kis hiba sokba kerülhet és bizony amikor határon autózunk, könnyen be is csúszhat az a hiba. Gratulálok az összes magyar indulónak, legfőképp Szabó Krisztiánnak, aki megszerezte a sportág első magyar dobogóját."
"Vezetem a magyar bajnokságot, egy jó szombati eredménnyel már aznap meg is nyerhetem - zárta az interjút Luigi - Ez a hétvége lesz a szezon lezárása számomra, eddig minden bajnokságot megnyertem, ahol elindultam (osztrák-, cseh- és Közép-Európa Zóna Bajnokság), az RX Eb-n is jó helyeken autóztam, jó tempót mentem, így eredményes évet tudhatok magam mögött. Nyirád után pici pihenés következik, majd nekiállunk összerakni a 2015-ös évet, vannak tervek, elképzelések, meglátjuk hogyan fogunk majd nekivágni."
Újabb győzelem Pécsen
Június utolsó hétvégéjén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon harmadik bajnoki versenye a Mecsek Rally! A rendezvényt nagyon izgatottan vártuk, hisz személyes kedvenc versenyünk ez.
A versenyt már csütörtökön megkezdtük a pályák feldolgozásával. Nagy örömemre rengeteg erdei szakasz került kijelölésre, melynek feldolgozási mindig nagy gondosságot és odafigyelést igényel. Szerintem sikeresen teljesítettük és elégedetten zártuk a pályák feldolgozását.
Az Orc abszolút dobogós hely egyikét tűztük ki célul. A szombati pályákat tekintve minden esélyünk megvolt, hisz a számomra nagyon kedves szűk és erdei gyorsaságik voltak. Az első kört az ORc abszolút 2.. illetve a kategória 1. helyén zártuk
A vasárnapi napon újult erővel támadtunk melynek célja a pozíciónk megörzése volt! Kellemes meglepetésre Hinger Dávid kategória társunk tudta tartani velünk egy két gyors ereéig a lépést így a kategóri és 2WD kupa is izgalmas volt. Sajnos a többi kategória társa percekkel elmaradt így Őket a második nap már nem kellett figyelni! Örömteli érzés volt továbbá, hogy a 2 kerék meghajtású Peugeot kupa egyik autója sem tudott elénk érni😊
APécsi lendületet szeretnénk tovább vinni a következő futamra, melyhez mi a győri megrendezésre kerülő versenyre tettük a voksunkat.
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millersoils; IT-PNG Kft; Business Solutions Hungary kft.
online erdmény: rallylive.hu; Hause results.hu
https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=229&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Májusban került megrendezésre a várva várt Euróai Bajnoki futam, melynek betétfutamaként az ORC is helyt kapott
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címvédőjeként idén az ORC abszolút értékelés tűztük ki célul😊.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a veszprémi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pályán mentünk így a feldolgozást is megkönnyítette az előző évek belső kamerás felvételeink feldolgozása. Ez hozta meg a várva várt gyümölcsöt!
A teljes verseny zökkenőmentesen ment és sikerült az oRC értékelés absz 1. helyén végezni! Mondhatjuk, hogy mindent vittünk😊
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.
Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊
Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.
Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.
Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny