Remek helyszín, homokos, nehéz, technikás pálya. Mondhatnám Nyáregyháza és Gyál keveréke, persze sokkal több akadállyal. Természetesen ez már megszokott, hisz ebben az EMX250-es csoportban mindig ilyen szépek és nehezek a pályák. Ez a lettországi futam a 250-es EB második állomása.
A depó kiváló, a nézőknek nem kellett kilométereket gyalogolni a pályához és ami mindenki számára pozitívum, hogy a pálya körbejárható, egyszerűen minden szemszögből nézheted a versenyt.
Erre a futamra nem jöttek el annyian, mint Franciaországba, de a krém és a gyári csapatok EMX-esei ott voltak. Kicsit fura ugyan, hogy a gyári csapatok által felkészített gépek előnyt élveznek a mezőnyben, de ettől még küzdeni kell és a pálya érdekessége mindezt feledteti a futamok alatt.
Már rég mentem ilyen jó pályán és itthon sajnos nincs is ehhez fogható edzési lehetőség. Igaz, néha a sárral küzdöttünk, de ez inkább a 2. futamra volt jellemző, ahol a szakadó eső után a pocsolyákkal teli pályán kellett elrajtolnunk.
Az időmérőn 31. lettem. Még nem nagyon álltam át az EB-s ritmusra.
A szombati első futamon jól sikerült a rajtom, a közepében voltam. Aztán haladtam a hatalmas tempót diktáló mezőnnyel. A pálya a futamra már totálisan szétrúgott állapotban volt. Ahol a nedves homokra rálocsoltak, ott tócsák, ahol nem ezek, ott a különböző kategóriák és riderek féktáv-hullámai adták fel a leckét. Eközben bal kanyarból ki, aztán azonnal egy nagy, dupla tevehát, majd onnan egy nagy hullámsor - mindez felfelé menetben- bal kanyar, hármas leugró a folytatásban…. Csupa szépség. Pontszerző helyen motoroztam, mikor elnéztem egy kanyart és a mezőny végére kerültem. Kezdődhetett az előzés előröl. A vége a 25. hely lett.
A második futamra egy bemelegítés után 10.00 órakor került sor. Az egész éjszakás esőzést követően borús reggelre ébredtünk, ami a Warm-up-on még csak elviselhető volt, de amikor az indulás előtt újból ömleni kezdett az eső, már nem látszott olyan viccesnek a dolog. Szakadó esőben, sáros versenyre felvértezve álltunk be a rajtelőkészítőbe.
A rajtegyenesben állt a sár és a víz a hirtelen leömlő újabb esőzéstől. Valahol újból a közepe, széle felől rajtoltam. Ez a rajtom is elég jól sikerült, igaz a szemüvegemnek és a kesztyűmnek annyi volt, de haladni kell. A pályán állt a víz. A rengeteg nyom a sok víznek köszönhetően nem volt használható. Szinte csak egy nyomon lehetett közlekedni és kitalálni is nehéz volt, hogy melyik nyom lesz az - a rengeteg közül - amelyikben nem esel hasra. Haladtam, haladtam, ámbár mehettem volna gyorsabban is, de valahogy ez a tempó jött. A 2. futamot a 22. helyen fejeztem be.
Lassan azért ebbe a mezőnybe is beleszokok, de még rengeteg megmérettetés és gyakorlás áll előttem, hogy előrébb másszak a mezőnyben. A célom továbbra is egy biztonságos motorozási stílus, ami majd egyre gyorsabbá válik. Addig is gyakorlás ezerrel!
A lett hétvégét nagyon élveztem! Szinte élménymotorozás volt, és ez az, ami a legfontosabb a számomra!
A következő, oroszországi futamot kihagyom, de a csehországi Loket-ben újból ott leszek.
MX Üdvözlet,
Firtosvári Gábor #321
Köszönöm a részvétel lehetőségét elsősorban a szüleimnek és a testvéreimnek! Köszönöm a támogatását az Ivanics Kft.-nek, az Universal Motor Kft.-nek, az Aquavita Intézetnek, az Ago Motors-nak, a BigDose-nak, a Fezo-Line Kft.-nek és a Rehab Center Kft-nek.
2023. október 6.-i hétvégén került megrendezésre az idei évi bajnokság utolsó állomása a Rally Hungary, mely nagy örömre kicsit mondhatni hazai pálya, hisz szülőföldem közelében Nyíregyházai központtal került megrendezésre. A magas színvonalú verseny egyben Európai futam is volt, melynek köszönhetően a nemzetközi mezőny színe-java is részt vett!
A4 napos rendezvény szakaszai a Zemplén szűk erdei útjain kerültek megrendezésre. A színesítés érdekében a rendezőség a teljes mezőnyt egy superspeciál erejéig a Rabócsi ring pályára repítette péntek éjjel, ahol lámpafényes körgyors keretében egy rövid ízelítőt kaptak a kedves kilátogatók a mezőnyből!
Az igazi izgalmakat magába foglaló verseny az szombat reggel vette kezdetét. Az első szakasz az Újhuta-Nyíri volt, mely sikeresen a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni! A második szakasz a Füzér-Abaújvári elág volt, mely minden szempontból a legnehezebb szakasza a volt a hétvégének! itt nem volt szabad a közel 4 kilométer hosszú múrvás szakaszon defektet kapni! Ez sikerült és a jó időeredmény révén a kategória élén találtuk magunkat! Az első körben még Aranyosivölgy gyorsasági szakasz kapott szerepet! Itt is sikerült az ORC abszolút elejében autózni és tovább növeltük a kategóriánkban az előnyünket! És ezután jött a részemről a legjobban várt gyorsasági, a nyíregyházi belvárosi gyors. Itta nézőknek való autózás kapott főszerepet
A szombati második kör hozott némi izgalmat, mert az újhutai gyorson az autó elkezdett dadogni és a fordulat nem akar 6e fölé kúszni! Etapon minden lekövettünk de nem találtok meg a hibát, így a következő gyorsaságin is hátrátatott minket! A Aranyosi völgy előtti gyorson kaptam egy barátomtól Papp Arnie-tól egy telefont! Sikerült igen!!!!! Így egy jóízű autózással ismételten sikerült abszolút 2. időt jönni
Másnapra a fő cél a pontos és beosztó autózás volt! A bajnoki cím megszerzéséhez csak célba kellett vinni az autót! Hosszú nehéz nap volt, de mindent elkövettünk és sikerült!
A Bajnoki címet a Nyíregyháza főterén felépített céldobogón ünnepeltük!
A 2023.-as bajnokságban elért eredémyünk:
P13 kategóri 1. hely
ORC/2WD kupa 1. hely
ORC abszolút értékelés 4. hely
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=205&ert=ORCA&go=P13&s=-10
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Szeptember 2. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 20 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!
Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!
A hétvége nehézségét az új pályák 3-szori bejárása és feldolgozása mellett a nagy meleg adta.
Természetesen a verseny kezdetét ezúttal is a rajtdobogón történő áthajtás indította! A 2 napos versenyt 5 különböző pálya színesítette megfűszerezve egy belvárosi prológ jellegű körforgalmakkal színesitett gyorsasági! Az első nap 1. gyorsaságijától kezdve a nap végéig sikerült a leggyorsabbnak lennünk! Ennek köszönhetően 25 mp es előnnyel fordultunk rá a vasárnapra! Vasárnap egy 20 kilóméteres Rába-ringi gyorsasági okozta a fejtörést! A gumikopás az autó melegedés és a beállítás volt csak kérdés.-) Megoldottuk és sikeres abszolváltuk mind az 5 gyorsaságit vasárnap és a végére 1 perces előnnyel sikerült megnyernünk a kategóriát és a 2wd kupát! Nagy örömre szolgált, hogy az abszolút értékelés 4. helyén sikerült behoznunk a kocsit és a nagy összetett ( ORB ) értékelés 18. helyén végeztünk!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=202&ert=ORB_&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Augusztus elején került megrendezésre az év második laza talajú versenye a 29. Veszprém rally.
Legfőbb célnak a biztonságos célba érkezést és a mecseki fiaskó kiküszöbölését vettük tervbe. A versenyt az év egyik legrövidebb versenyére tervezték, hisz a teljes távot egy nap alatt kellet volna teljesíteni a mezőnynek.
Az autó felkészítése a mecseki sérülések miatt közel 4 hétig tartott, de örömmel mondhatom, hogy fantasztikusan sikerült és a verseny hetére végül minden összeállt!
A vasárnapi első gyorsasági rajtot követően egy sajnálatos baleset szemtanúi lettünk, mely a leges legrosszabb kimenetellel végződött! Elvesztettünk egy fantasztikus embert és sporttársat, akinek a laza talajú murva versenyeken a nyomába sem érhettünk!
Ezt követően a Versenyt a rendezők megszakították!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.
online erdmény: rallylive.hu;
https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=200&ert=ORB_&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny