A Galuska Szabolcs, Várfalvi Gábor kettős az előző években “begyűjtött” bajnoki címek ellenére is, a 2016-os évet is nagyon motiváltan kezdte. Bár az új autó még nem készült el, Szabolcs elmondása szerint még a mostani “kockában” is vannak tartalékok.
Sziasztok! Mivel töltöttétek a holtszezont?
Galuska Szabolcs: A Szilveszter Rally után gőzerővel az autó felkészítésén dolgoztunk, beleraktunk egy 1,9-es motort, amivel reményeink szerint több esélyünk lesz beleszólni az abszolút pontokért szóló harcba. Kihasználva a technikai szabályzat adta lehetőséget, – a nagyobb nyomatékra tekintettel -, bekerült nekünk is egy Mitsu híd, amit Vass Jani kifejezetten a mi kedvünkért alakított át, mert a kúpcsapágyakkal korábban gondjaink voltak… Hála neki, remekül működött az egész verseny alatt. Ezen felül a személyes felkészülésünkre koncentráltunk, szigorú diétába és edzésbe kezdtünk, és közel 15 kg élősúlytól szabadítottuk meg a Piroskát. Fontos változás volt még az életünkben, hogy egy megtisztelő felkérésnek hála, csatlakoztunk az Ivanics Rally és Motocross SE-hez, aminek köszönhetően nyugodtabb körülmények között készülhetünk.
Várfalvi Gábor: A téli szezon nekem a feltöltődésé volt, a technikai dolgokat Szabi intézi, neki gyűltek is az ősz hajszálai rendesen…
A verebek arról csiripeltek, hogy új autóval fogtok indulni 2016-ban. Aztán Cereden még mindig a régi vasat láttuk a rajtnál…
Galuska Szabolcs: Sajnos így van, nem állt össze az új autó a bajnoki rajtra. Sok faktoron múlott, állandó késésben voltak a “beszállítóink” és maximum összecsapva tudtunk volna Cereden indulni vele, régi fődarabokkal. Nyilván egy 0 km-es vassal, nem lehet odaállni teljes biztonsággal és tesztelés nélkül, őrültség nekikezdeni egy ilyen komoly futamnak. Úgyhogy az autó hiába állt 90%-on, inkább a bevált technikával támadtunk.
Várfalvi Gábor: Igen, ez volt a terv, hogy már az új vassal állunk oda a rajthoz, de ez sajnos nem jött össze. De azért a régi autó sem teljesen a régi, kapott egy komoly update-et, 1.6-ról 1.9-re, Mitsubishi hidat tettünk alá, hogy bírja a nyomatékot…Most egy tavalyi szabályok szerinti, majdnem top extra Lada kupás autó lett.
Milyen régi élményetek van a ceredi versenyekkel kapcsolatban?
Galuska Szabolcs: Nagyon kellemes emlékeink vannak erről a versenyről, én a legtechnikásabb magyar pályának tartom, mondhatni a szívem csücske. Általában eredményesen szoktunk itt szerepelni és a vigyorgás mindig garantált!
Várfalvi Gábor: Nagyon tetszett a pálya, igazi sofőrt és navigátort próbáló verseny volt ez. Abszolút kedvenc.
Mi történt veletek az idei versenyen?
Galuska Szabolcs: Egy nagyon komoly kategóriába érkeztünk, ami tele van rutinos öreg rókákkal és “vért ivott” fiatalokkal! A rajtban a tisztességes helytállást, karcmentes versenyzést és a Lada Kupa P3 dobogóját tűztük ki célul. Ehhez képest, a verseny első felében sokkal jobban álltunk, az abszolút második helyről várhattuk a harmadik gyorsot. S ami még ettől is fantasztikusabb volt számunkra, a kettes gyorson abszolút első időt szaladtunk Rónabányára. Ez az olyan amatőr versenyzőknek, mint mi, óriási élmény, még soha sem volt részünk ebben, fülig ért a szánk. Nyilván a mezőny többi tagjának ez nem nagy dolog, de számunkra mérföldkő volt, végig vigyorogtunk a várakozás alatt.
Várfalvi Gábor: A felkészülés közben, mikor megláttuk a nevezési listát, kicsit megijedtünk, annyi komoly versenytárs szerepelt a listán, hogy egy top 10-es eredménynek is nagyon tudtunk volna látatlanban örülni. De ehhez képest kellemes meglepetés volt az első gyors, ahol lendületesen végigtaláltunk, majd a második, ahol pályafutásunk alatt először abszolút első időt értünk el a gyorsaságin! Nekem ez volt a legnagyobb élmény a futamon… A verseny végére felébredtek a versenytársak is és kicsit visszaestünk, de szerintem nem vallottunk szégyent, akik előttünk végeztek, egyszerűen gyorsabbak voltak…
Kezdésnek abszolút negyedik és kategória második hely. Kell ennél jobb kezdés a bajnokoktól?
Galuska Szabolcs: Azt gondolom a kijelölt céljainkat túl is teljesítettük és a belső felvételek alapján megtaláltuk azokat a szakaszokat, ahol gyorsabbak voltak az ellenfeleink. Sajnos Fancsik Gergő a nap végére piszkosan felgyorsult és nem bírtunk vele, gratulálunk a győzelméhez! Az a legfontosabb, hogy Kori ismét bebizonyította, hogy pompás motorokat tud építeni, köbcentitől/kiviteltől függetlenül, örök hálánk üldözze érte. Tisztán látszott, hogy az autó képes a jó eredményekre, már csak nekem kell fejben felnőnöm az erősebb technikához és bízom benne, hogy néhány verseny után, még fényesebben csillog majd a serleg.
Várfalvi Gábor: Egy csatát lehet, hogy elvesztettünk, de a háborút még messze nem. Hosszú az év, van még hátra 7 futam. A kezdet több, mint biztató.
Milyen teendők lesznek a csapat háza táján a következő versenyig?
Galuska Szabolcs: Azt kell mondjam, hogy ez a váltókészítőkön múlik, ugyanis ha végre megkapjuk az új erősített egységet, akkor a VFTS-sel támadunk Sajókazán, de ha 10-12 napon belül nem jön meg, akkor revíziózzuk a Piroskát és revánsot veszünk a tavalyi haloványabb szereplésért. Ennek érdekébe, már le is foglaltam egy drift-pályát gyakorlásképpen…
Várfalvi Gábor: A következő pár napban eldől, hogy be tudjuk-e vetni a Vöftit, vagy marad a megszokott bódé…Egyelőre tehát várunk. Esetleg próbálunk még néhány kilót leadni, vagy legalábbis nem elhízni a húsvéti szezonban.
Galuska Szabolcs: Továbbra is hála és köszönet illeti a családomat, akik támogatják a csikorgásomat és a mostani versenyre is elkísértek, annak ellenére hogy a szerencsétlenebb időterv miatt, szombaton alig találkoztunk. Nem lehet elégszer hangsúlyozni Katona Kori szerepét a sikereink elérésében, nélküle sehol se tartanánk. Köszönöm a szervizeseknek, hogy pátyolgatták az autót és Gabinak, hogy hiba nélkül darálta mellettem az itinert és minden szurkolónak a biztatást, akik a pálya szélén töltötték a vasárnapot…
Újabb győzelem Pécsen
Június utolsó hétvégéjén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon harmadik bajnoki versenye a Mecsek Rally! A rendezvényt nagyon izgatottan vártuk, hisz személyes kedvenc versenyünk ez.
A versenyt már csütörtökön megkezdtük a pályák feldolgozásával. Nagy örömemre rengeteg erdei szakasz került kijelölésre, melynek feldolgozási mindig nagy gondosságot és odafigyelést igényel. Szerintem sikeresen teljesítettük és elégedetten zártuk a pályák feldolgozását.
Az Orc abszolút dobogós hely egyikét tűztük ki célul. A szombati pályákat tekintve minden esélyünk megvolt, hisz a számomra nagyon kedves szűk és erdei gyorsaságik voltak. Az első kört az ORc abszolút 2.. illetve a kategória 1. helyén zártuk
A vasárnapi napon újult erővel támadtunk melynek célja a pozíciónk megörzése volt! Kellemes meglepetésre Hinger Dávid kategória társunk tudta tartani velünk egy két gyors ereéig a lépést így a kategóri és 2WD kupa is izgalmas volt. Sajnos a többi kategória társa percekkel elmaradt így Őket a második nap már nem kellett figyelni! Örömteli érzés volt továbbá, hogy a 2 kerék meghajtású Peugeot kupa egyik autója sem tudott elénk érni😊
APécsi lendületet szeretnénk tovább vinni a következő futamra, melyhez mi a győri megrendezésre kerülő versenyre tettük a voksunkat.
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millersoils; IT-PNG Kft; Business Solutions Hungary kft.
online erdmény: rallylive.hu; Hause results.hu
https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=229&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Májusban került megrendezésre a várva várt Euróai Bajnoki futam, melynek betétfutamaként az ORC is helyt kapott
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címvédőjeként idén az ORC abszolút értékelés tűztük ki célul😊.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a veszprémi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pályán mentünk így a feldolgozást is megkönnyítette az előző évek belső kamerás felvételeink feldolgozása. Ez hozta meg a várva várt gyümölcsöt!
A teljes verseny zökkenőmentesen ment és sikerült az oRC értékelés absz 1. helyén végezni! Mondhatjuk, hogy mindent vittünk😊
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.
Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊
Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.
Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.
Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny