A mecseki csata a dobogóért

Papp Csaba | 2015.11.01. 13:08

Eljött a bajnokság utolsó versenye ahol a kategóriában még nagy küzdelemre volt kilátás az év végi dobogó 2. és 3. helyeiért. A csapat keményen dolgozott a versenyautó felkészítésén, hogy minden a helyére kerüljön és megfelelően tudjunk nekivágni a hétvégének. Csütörtök este kezdtünk a szokásos bakonyai teszttel, ahol jól szuperált az autó, továbbá a beállításokat és a gumikat is próbálgatni tudtuk. Majd másnap jöhetett a pályabejárás, ami nem volt könnyű feladat mert négy különböző gyorsot kellett feldolgoznunk.

Ráadásul mivel a tervek szerint az utolsó két pályára már lámpasoros verseny volt várható, így utólag talán ez volt eddig az egyik legnehezebb feladat. A pályák vizesek, néhol igen sarasak voltak és Árpádtetőn még a köd is nehezítette a dolgunkat. Kiszámíthatalan volt, hogy másnap milyen körülmények között fogunk versenyezni, még napon belül is többször változott az időjárás és ez a pályákon is elég eltérően alakult. Szombat reggel megcsináltuk a szokásos adminisztratívot és a gépátvételt majd beraktuk az autót a parc fermébe. Délután pedig nekivágtunk a mintegy 74 km gyorsaságinak és 215 km össztávnak. Kora délután újra eleredt az eső, így az intermedia gumiszett mellett döntöttünk. Az első szakasz rajtjában állva tudtuk, hogy ez most igen kemény és hosszú verseny lesz és mindenképpen célba kell érni, hogy felérjünk a dobogóra. Ettől függetlenül nem lehetett óvatosan kezdeni, mert minden másodperc számított. Érzésre nem volt rossz, viszont több helyen is nagyon elúsztunk keresztbe vagy majdnem leestünk az útról, így ez a kategória harmadik helyére volt csak elég. A második gyorsaságira aztán felszívtuk magunkat és próbáltunk gyorsan átmenni a saras részeken is aminek meg is lett az eredménye, a leggyorsabb Ladás párosként értünk a célba és az abszolútban is a második legjobb időt értük el. Jöhetett a szervíz, ahol volt mit tenni, de a fiúk gyorsan elbántak a problémákkal, így újúlt erővel vághattunk neki a második résznek is. A harmadik pályát már sötétben kellett abszolválni, ami néhol okozott is meglepetést, ráadásul még kettő terelőt is beírtunk, ami nem is volt végül a pályán. A gumikat se éreztük mindenhol a legjobbnak, így az időnk is azt mutatta, hogy ebben még sok benne maradt. Ettől függetlenül az abszolút negyedik helyen álltunk és innen vártuk a folytatást. Ez a 28 km-es szakasz volt a leghosszabb és talán a legkeményebb is, mert volt benne feltváltva vizes, száraz és ködös rész is. Gyorsan megcsináltuk a két orfűi kört aztán elfordultunk Árpádtető felé. Az első trükkös részen is jól átmentünk, de az utolsó nagy kanyarnál egy pillanatra kihagytunk és túl gyosran érkeztünk meg. Nem volt idő már korrigálni, így sajnos nekicsúsztunk a szalagkorlátnak és kiestünk. Utólag is nagyon sajnáljuk mert mint kiderült meglehetett volna akár a kategória győzelem és az év végi második hely is ha beérünk a célba. Nagy kár érte, de ez most így alakult. Ezúton is gratulálunk a többieknek! Köszönjük a jó motort Orbán Norbinak, továbbá a segítséget a szervizcsapatnak (Köszi fiúk, Laci, Zoli, Csabi, Balázs,) és a támogatóinknak:

Ventil Épületgépészeti Kft. ventil-team.hu; Business Solutions Hungary Kft; IT-PNG System Kft.; Agrihő Energia Kft.; Ivanics Kft. Corpus Bútor; Balogh Autóház;

Címkék: Verseny Rally
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Young B.T.S. Kft. partnertalálkozó és élményautóztatás!

2024.04.25. 17:10

"A Kakucsringen megrendezett partner eseményünk, amelyet a Young B.T.S. Kft-vel közösen szerveztünk, lenyűgöző élményekkel ajándékozott meg mindannyiunkat. Az esemény egyfajta összekötő kapocs volt közöttünk, a Bodogan Motorsport csapata, és támogatónk, a Young B.T.S. Kft. között. A Young által szervezett partnertalálkozón a meghívott vevő partnereknek lehetőséget adtunk, hogy valódi autóversenyzőként érezhessék magukat, és átélhessék az autóversenyzés különleges pillanatait. A Kakucsring pályáját kizárólagosan bérelve, a LADA VFTS versenyautónkkal körbeautóztattuk a résztvevőket, akik élvezték a sebesség és az adrenalinfokozó élményt.

Az egész délután során folyamatosan cserélődtek a résztvevők, akik mind egyre jobban belemerültek az autóversenyzés világába. Az egyik pillanatban az izgalmas gyorsulás, a másikban pedig a versenyzés során érzett G erők varázsolta mosolyok tűntek fel az arcokon. Miután mindenki megismerhette az autóversenyzés élményét, egy újabb, izgalmas versenynek adtunk helyet, ahol a résztvevők kipróbálhatták, milyen gyorsan tudnak kereket cserélni egy esetleges defekt esetén.

Az esemény során az első három helyezettet különleges ajándékokkal jutalmaztuk, melyeknek láthatóan nagyon örültek. A jó hangulatú, emlékezetes eseményt számos pozitív visszajelzés kísérte, amelyek alapján sikeresen megvalósult a célunk: közelebb hozni az embereket az autóversenyzés világához, erősíteni a kapcsolatot partnereinkkel és ügyfeleinkkel, valamint felejthetetlen élményekkel gazdagítani minden résztvevőt.

Az esemény további kényelmes és kellemes részleteit catering szolgáltatásunkkal emeltük ki, ahol mindenféle finom pogácsa és pálinka is várt a résztvevőkre. A csapatunk tagjai, Bodogán Ferenc autóversenyző sofőrként kiváló teljesítményt nyújtott, míg Dudás István pedig a partnerek biztonságáért volt a felelős. A szervízesek, Hudák László és Hódi Ferenc, valamint a közösségi média megjelenésről és cateringről, Molnár Tamás, a háttérben gondoskodtak a csapat zavartalan működéséről és az esemény megfelelő lebonyolításáról.

Szezonnyitó Rally Hungary ERC!

2024.04.25. 11:56

A 2024. évi szezonnyitó a hagyományoktól eltérően a kőkemény Veszprémi pályák bűvöletében került megrendezésre! Természetesen kis csapatunk óriási lendülettel tette oda magát, hisz a murva az mindig kedvenc😊

A felkészülés a tavalyi év végét követően kezdődött le és a versenyt megelőző hét vég fejeztük be! AZ autó minden porcikájában megújult, hisz a 2023 ébi kemény szezon sok sebet hagyott a kis autónkon! Többségében karosszéria munka volt, visz az orosz lemez sok helyen felrepedt megnyílt! Ezeken kívül a futómű teljesen megújult és egy új motor is bekerült, ami most nagyon jól vizsgázott😊

A verseny hétvégére szerencsésnek mondható nyárias időjárás volt jellemző, ami csak a gumiválasztást nehezítette meg és a jó érzetünket egyáltalán nem😊

A pályák feldolgozása most kifejezetten nagy koncentrációt és figyelmet igényel, hisz az európai bajnoki futam miatt 2 alkalommal lehetett minden pályán végig gurulni. A verseny 7 db különböző gyorsaságiból állt és összesen 194 versenykilométerből! Ez murva tekintetében mindenképpen életünk legnehezebb versenye volt.

Pénteken egy szinkron pályán kellett a gyorsaságunkat bizonyítani lámpafényes nézőseregek között! Jól éreztük magunkat és kizárólag a nézőknek autózva közlekedtünk.-)

Szombat reggel kezdődött az igazi verseny 3 különböző gyorsaságin és 2 körben! Sikeresnek mondható szombatot zártunk, hisz vezettük a kategóriát és az abszolút értékelésben előkelő helyen végeztünk. A szombati napot csak egy defekt pecsételte meg kicsit, amit sajnos a kislőtéri gyorsasági szakaszon ki kellet cserélnünk ezzel 4 percet veszítettünk! Boldogan mentünk az esti parcfermébe, hisz a sok nehéz kemény gyors ellenére még versenyben voltunk! Az éjszakai szervízben akadt feladat a srácoknak, mert váltót kellet cserélni és a hátsó bekötők folyamatos mondhatni már rutin munkának számító cseréje volt feladat!

A vasárnapi pályák tekintetében a Tés egyik személyes kedvencünk ezért izgatottan vártuk! Sikerült is itt egy abszolút 2. helyet autózni pár tizedre lemeredve a Hyundai R5-ös autótól😊

Jó tempóban haladtunk és már az abszolút 3 helyért voltunk harcban amikor is az utolsó nagylőtéri gyorsaságin sajnos 9 kilométerrel a cél előtt a kuplung közepe kiszakadt és ezzel megszűnt a hajtás☹ Feladni kényszerültünk! A hibát már csak itthon tudtuk meg az autó szétszedését követően és azonnal a gyártó felé fordultunk segítségért mert a tilton által forgalmazott kuplungtárcsa vadonat újként került fel az autóra a verseny előtt!

Diósgyőrben találkozunk május végén😊

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Whistler racing

online erdmény:

https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=210&s=124&ert=ORCA&go=

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Bajnoki cím az EB futamzárón!

2023.12.04. 10:32

2023. október 6.-i hétvégén került megrendezésre az idei évi bajnokság utolsó állomása a Rally Hungary, mely nagy örömre kicsit mondhatni hazai pálya, hisz szülőföldem közelében Nyíregyházai központtal került megrendezésre. A magas színvonalú verseny egyben Európai futam is volt, melynek köszönhetően a nemzetközi mezőny színe-java is részt vett!

A4 napos rendezvény szakaszai a Zemplén szűk erdei útjain kerültek megrendezésre. A színesítés érdekében a rendezőség a teljes mezőnyt egy superspeciál erejéig a Rabócsi ring pályára repítette péntek éjjel, ahol lámpafényes körgyors keretében egy rövid ízelítőt kaptak a kedves kilátogatók a mezőnyből!

Az igazi izgalmakat magába foglaló verseny az szombat reggel vette kezdetét. Az első szakasz az Újhuta-Nyíri volt, mely sikeresen a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni! A második szakasz a Füzér-Abaújvári elág volt, mely minden szempontból a legnehezebb szakasza a volt a hétvégének! itt nem volt szabad a közel 4 kilométer hosszú múrvás szakaszon defektet kapni! Ez sikerült és a jó időeredmény révén a kategória élén találtuk magunkat! Az első körben még Aranyosivölgy gyorsasági szakasz kapott szerepet! Itt is sikerült az ORC abszolút elejében autózni és tovább növeltük a kategóriánkban az előnyünket! És ezután jött a részemről a legjobban várt gyorsasági, a nyíregyházi belvárosi gyors. Itta nézőknek való autózás kapott főszerepet

A szombati második kör hozott némi izgalmat, mert az újhutai gyorson az autó elkezdett dadogni és a fordulat nem akar 6e fölé kúszni! Etapon minden lekövettünk de nem találtok meg a hibát, így a következő gyorsaságin is hátrátatott minket! A Aranyosi völgy előtti gyorson kaptam egy barátomtól Papp Arnie-tól egy telefont! Sikerült igen!!!!! Így egy jóízű autózással ismételten sikerült abszolút 2. időt jönni

Másnapra a fő cél a pontos és beosztó autózás volt! A bajnoki cím megszerzéséhez csak célba kellett vinni az autót! Hosszú nehéz nap volt, de mindent elkövettünk és sikerült!

A Bajnoki címet a Nyíregyháza főterén felépített céldobogón ünnepeltük!

A 2023.-as bajnokságban elért eredémyünk:

P13 kategóri 1. hely

ORC/2WD kupa 1. hely

ORC abszolút értékelés 4. hely

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.

online erdmény:

https://hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=205&ert=ORCA&go=P13&s=-10

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (/sport_blog/a_mecseki_csata_a_dobogoert/)