Várady György - Kawasaki

Várnainé Jakócs Ágnes | 2011.09.20. 10:36

Várady György Kawasaki versenyzőt kérdeztük pályafutásáról, eredményeinek alakulásáról, terveiről.

1999-2000-ben Egy Honda VFR400R nyergében belevetettem magam Kunmadaras rejtélyes világába. Rögtön pofára esés lett a vége, az első nyolcba alig bírtam bekerülni. Rá kellet jönnöm, hogy ez a motor utcára nagyon jó, de nem alkalmas versenyzésre.

2001. a csere éve volt. Nyár közepén elcseréltem a motoromat a jelenlegi Kawasaki ZXR400R–re, azért, hogy fel tudjam venni a lépést a többi versenyzővel. Ebben az évben már csak a felkészítéssel foglalkoztam, továbbá azzal, hogy mihamarabb megszokjam az új szerzeményt.

2002. próbálkozással telt. Csak a Motul kupán indultam és rögtön sikeresen vettem az akadályt. Megnyertem az összetett bajnoki címet. (4 futam ebből 3 első, 1 harmadik hely)

2003. az első csúcsdöntés éve. Továbbra is Kunmadaras maradt a fő verseny, de már több versenyre is elmentem, hogy minél többet tudjak gyakorolni. Nagyon nehéz dolgom volt egész évben, egyforma technikával rendelkező, nagyon sok jó versenyző nehezítette meg a dolgom. Megdöntöttem a kategóriám 1/4 mérföldön futott idő (11.86 sec) és sebesség (180.74 km/h) csúcsait. Sikerül megvédeni a MOTUL bajnoki címemet, ezen kívül még begyűjtöttem a MAMSZ és az EVO trófeákat is. (13 verseny, 10 első, 2 második, és 1 harmadik hely).

2004-ben új szabályok léptek életbe Madarason, és ezért törölték az eddigi csúcsokat. Az új csúcsom 1/4 mérföldön 11.96 sec. És 180.77 km/h lett. Megalakult a Kawasaki Magyarország Motorsport Egyesület és a csapat tagja lehettem, ami azzal az előnnyel járt, hogy élvezhettem (és a mai napig élvezhetem) a támogatásukat. Ennek meg is lett az eredménye, mert megnyertem a MOTUL, MAMSZ, EVO Bajnokságokat, a KIA kupában pedig második helyezést értem el. (24 verseny, 20 első, 3 második, 1 harmadik helyezés).

2005-ben minden egyes futamot és kupasorozatot megnyertem. Rekordok ugyan születtek, de sajnos nem általam, mivel eddigi idő- és sebességrekordomat is megdöntötték (Gulyás László, 11.686 sec, 185km/h). Mindezektől függetlenül teljes mértékben az én évem, a mindent elsöprő siker éve volt a 2005-ös.

2006. a botrány éve. Elsődleges célom a csúcsok újbóli megdöntése volt, mindent ennek vetettem alá. Újabb versenyző csatlakozott kategóriánkhoz, akivel már az első versenyen kakaskodásra került sor: ennek meg is lett az eredménye, hiszen az egész év kettőnk rivalizálásáról szólt. Második versenyen sikerült megdöntenem az idő- és sebességrekordot egyaránt (11.629 sec és 187.86 km/h). Az utolsó futam sikerült botrányosra: megtörtént az első hivatalos óvás Kunmadarason. Az óvást én kezdeményeztem és az eredmények engem igazoltak. Mindezektől függetlenül megvédtem a címemet.

2007. a megrázkódtatások éve volt. Újabb ötletekkel és változtatásokkal kezdtem az évet, melynek eredményeképpen az első futamon még az első háromba sem jutottam be. A következő fordulót – a sokk ellenére – megnyertem, de ehhez minden beállítást a tavalyira cseréltem vissza. A harmadik futamon dőlt el, hogy idén megszakad a sorozat: már biztosan nem lehetek bajnok. Ennek két oka is volt: az egyik a szerencsétlen technikai beállítás, a másik pedig rajtam kívülálló ok. Történt ugyanis, hogy azon a bizonyos 3. futamon a tavaly általam megóvott versenyző idén ellenem nyújtott be óvást. Az ok teljesen nevetséges volt: a reggeli problémamentes gépátvételt követően estére mégis szabálytalannak ítéltek egy alkatrészt. Így 3. helyen végeztem.

2008-ban visszaszereztem a bajnoki címemet és megdöntötték a csúcsomat. Sikeresen kezdtem az évet, hoztam minden futamot. Az utolsó futam alkalmával egy nagyon tehetséges versenyző lépett a színre, akivel a döntőben meg is kellett mérkőznöm. Nagy meglepetésemre megnyerte a futamot és időcsúcsomat (Lencsés Donát Dániel, 11.595 km/h) is megdöntötte (a sebességcsúcsot továbbra is tartottam). Az összetett bajnoki cím végül az enyém lett, de ki tudja, mi történhetett volna, ha ez a srác hamarabb képbe kerül…?! (A történetnek van utózöngéje: a futam végén – a kiváló időeredményen felbuzdulva – a Kawasaki felajánlotta a motor megvásárlását egy kikötéssel: ha minden szabályos a gépen, az előre meghatározott árat kifizetik érte, viszont, ha a gép nem szabályos elemeket és alkatrészeket tartalmaz, a Kawasaki ingyen jut hozzá. Végül minden rendben volt a motorral, így a Kawasaki fizetett és a következő évi támogatásom terhére a motor az enyém lett.

2009-ben köszönhetően a gazdasági világválságnak a szponzorok eltűntek, így egyetlen versenyen sem tudtam elindulni.

2010-ben folytatódott a kedvezőtlen időszak. Továbbra sincs egyetlen szponzor sem, hiszen a válság még mindig tart. Kedvem ugyan lenne versenyezni, hiszen tele vagyok ötletekkel és van egy új motorom is, de a pénzügyi problémák miatt továbbra sem tudok egy versenyen sem elindulni.

2011-ben a hosszúra nyúlt kényszerszünet után sikerült visszatérnem a pályára. Úgy éreztem, a motort tökélyre fejlesztettem, hiszen a két csúcstartó gépből egy kiváló harmadikat faragtam pár új alkatrésszel kiegészítve. Ezt a motort képesnek éreztem arra, hogy minden csúcsomat visszaszerezzem. Továbbra is szponzori problémákkal küzdöttem – illetve azok hiányával – így ennek megfelelően csak Kunmadarason indultam el, hiszen ez a verseny számomra az etalon, a drag bike fellegvára, továbbá csúcsaim megdöntésének színhelye. Az első futam máris jól indult, hiszen az időeredmények biztatóak voltak a csúcs visszaszerzésének tekintetében. Sajnos a nap végére problémák adódtak a pályával, így a döntőket másnapra tették át. Mivel csak egynapos versenyre készültem, lehetetlen volt másnap elindulnom, így nem is nyerhettem és 20 pont hátrányba kerültem. A következő futam nagyon jól sikerült, hiszen nyertem: a három éve elvesztett időcsúcsomat visszaszereztem, továbbá az öt éve általam beállított sebességcsúcsot is megdöntöttem (11.324 sec, 193.11 km/h). Álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen csúcsokat állítok be. A harmadik futamra 7 pontos előnnyel érkeztem. Minden jól indult, hoztam a formám, már-már a zsebemben éreztem a bajnoki címet. Sajnos a technika ördöge megtréfált és a döntőbe történő kvalifikációm után a motorom megadta magát. Így nem tudtam rajthoz állni és a 7 pont előnyből 3 pont hátrányba kerültem, a bajnoki cím elúszott. Fentiek tükrében az évet vegyes érzelmekkel zártam, jövőre célom a bajnoki cím megszerzése.

Itt szeretném megragadni az alkalmat és köszönetet mondani azoknak, akik az elmúlt több mint 10 évben bíztak bennem, és támogattak: Kawasaki MMSE (fő támogatóm), Endo-Plus-Service Kft. (motorszállító gépjármű biztosítóm), valamint Topor Róbert és Lehoczky „Leo” István (szerviz „csapatom”). KÖSZÖNÖM SZÉPEN!

Címkék: Győzelem Hírek Támogatás Kawasaki Verseny
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Bajnoki címvédés Zemplénben!

2024.11.04. 12:30

Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.

Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.

Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.

Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊

Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.

Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.

Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.

online erdmény:

https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Sikertelen hétvége Győrben!

2024.09.16. 09:41

Szeptember 1. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen idén 2-szor megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 23 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!

Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!

Az utazást megelőző hét elején még minden rendben volt, de akkor jött egy váratlan betegség, mely bearanyozta a hetemet! Egy csípésből lett teljes betegség! Feladatunkat nehezítette, hogy a hétvégi rajtceremóniát egy nem várt derült égből jövő villámcsapásként ért műszaki hiba szakította félbe. A fiúk egész éjjel szereltek, hogy a rajtvonalra tudjunk gurulni

Mondanom sem kell, hogy a szombati napra az éjszakázás rányomta bélyegét és álmosan kezdtünk, de ezt sajnos felülmúlta egy műszaki hiba okozta gond! + gyorsaságit csináltunk végig, mire rájöttem, hogy a egy testkábel van fellazulva a motor hátoldalán! Innentől minden kisimúlt😊.

A második körre újult erővel érkeztünk, melynek a z idő eredményben is meg volt a látszata. A sokorópátaki gyorson sikerült egy absz 5. időt jönni, ami a 2wd 2. legjobb és a kategória 1 ideje volt. Ezen felbuzdúlva vágtunk neki a kisgyónbányai gyorsaságinak, ami a vesztünket okozta. Sajnos egy defeketet követően az árokban végeztünk!

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.

online erdmény:

https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=216&s=64&ert=ORCA&go=

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Székesfehérvári győzelem!

2024.09.16. 09:07

Nyár közepén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon 4. futama az aszfaltos talajon megrendezett Székesfehérvár Rally .

A 2 napos verseny rengeteg nehézséget és rejtett akadályt tartogatott. A Pályák tekintetében az előző évekből már jól ismert szakaszok voltak vegyítve, keverve. Közéjük tartozott az Oroszlányi gyors ami ízig vérig bevállalós gyorsasági! Ezt az első napon 3 szor kellet teljesíteni, mondhatni már unalmassá autóztuk! Természetesen tartogatott meglepetést, mert 3.ik nekifutásra felakadt a gáz és egy lassítóban való álldogálást követően jó 30mp ott hagyva sikerült folytatni!

Pénteki napon a pályák feldolgozása kapta a fő szerepet. Úgy gondolom, hogy részletes minden apró részeltre kitérő itinert sikerült írnunk! Dudás István barátom, mondhatom, hogy kitett magáért mert nagyon felkészülten és rengeteg hasznos információval érkezett a versenyre ezzel támogatta hobbinkat

Legfőbb célként a sikeres és jóízű versenyzést tűztük ki célul! A napközbeni kezdés kényelmessé tette az indulást, hisz az idei vendéglátónk Papp Laci barátomék vendégszeretetét élvezhettük a hétvégén. Mondhatni, hogy a medencéből indultunka gyorsokra.-)!

A szombati napot a kategória élén sikerült zárnunk és az abszolút 3. helyen. Nagyon elégedettek voltunk még a bennmaradt fél perc ellenére is. Az esti szervízben volt némi Dráma, hisz egy csavar beugrott a szívó rendszerbe és megijesztett minket, de a fiúk sikeresen orvosorlták a problémát!

Vasárnap egy közepesen erős kiegyensúlyozott versenyzéssel folytattuk. 2wd mezőnyében egy szakasz kivételével mindet sikerült megnyernünk amire nagyon büszkék vagyunk! A Power stage esetében pedig az ORC abszolút 2. helyén sikerült végeznünk ami egy kis extra motivációt adott!

Összességében nagyon jól éreztük magunkat és már várjuk a következő megmérettetést!

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.

online erdmény: hauserresults.hu;

https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=214&s=114&ert=ORCA&go=

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (/sport_blog/varady_gyorgy___kawasaki/)