A Tablóban Székesfehérvár kerékpáros csapata, a Szingo SE mutatkozott be. A hosszú idő óta újra utánpótlás neveléssel is foglalkozó fejér megyei egyesületet Márkus János mutatta be a kérdésekre válaszolva. Mint autós cég, örömmel segítünk az Egyesületnek a versenyekre való eljutásban.
A "Tabló" célja:
A Bikemag.hu szerkesztősége lehetőséget biztosít a hazai egyesületeknek, hogy egy riport keretében bemutatkozhassanak az oldalukon és nem utolsósorban kifejezzék céljaikat, elvárásaikat a hazai kerékpáros sportéletben, hasonló kérdésekre válaszolva. Ha úgy tetszik, megteremtve egy közös értékrend alapjait, fórumot adva a párbeszédnek, amibe bárki bekapcsolódhat. Nem titkolt cél megkönnyíteni az egyesületek számára egy közös irány kijelölését. Reméljük, hogy a Tabló ezután is tovább bővül, ne maradjon ki senki, aki dolgozik a hazai kerékpársportért.
Az Egyesületről szóló interjút az alábbiakban olvashatják:
Bikemag: Kérlek mutasd be néhány mondatban az egyesületeteket!
Márkus János: Az előző rendszerben Székesfehérvár hagyományosan kerékpáros város volt, több egyesület is működött párhuzamosan, az utolsó klub, a VIDEOTON SC 1991-ben szüntette meg a hosszú évtizedeken át működő kerékpáros szakosztályát. A megszűnés után sem állt meg a fehérvári kerékpáros élet, a régi versenyzők továbbra is edzéseket tartottak és közösen eljártak versenyezni. Hozzájuk csatlakozott néhány sportkedvelő és 1999-ben megalapították a SZINGO Szabadidős Közhasznú Sportegyesületet. Az egyesület magja a kezdetekhez képest 2014-ig nem sokban változott, ami a klub egyik problémája volt, mert szinte már csak senior versenyzők alkották a keretet. Ezt ismerte fel az egyesület vezetése körülbelül másfél évvel ezelőtt és az utánpótlás nevelés mellett kötelezte el magát. Az elmúlt pár évben tagjaink száma kisebb kilengésekkel az 50 fő körül mozgott, amiből jelenleg 15 fő utánpótláskorú. A tavasztól őszig tartó időszakban a felnőttek és az utánpótlás tagjai is heti 4-4 edzésen tudnak részt venni. A klub alapvetően az országúti szakágban érdekelt, de vannak mountain bike-osaink is és külön tartunk mtb edzéseket is.
Bikemag: Milyen sporteredményeitekre vagytok a legbüszkébbek? 2015-ben és a múltban?
Márkus János: Elsőként a múltbeli eredményekkel kezdeném, számos senior Magyar Bajnokunk és dobogósunk van. A teljesség igénye nélkül: Boros Pál, Nagy „Pikasszó” Attila, Sebestyén László, Baltavári Tibor, Ormánközy Zoltán, akik jelenleg is velünk edzenek és a mai napig sokszor jobb teljesítményt nyújtanak, mint a náluk 20-30 évvel fiatalabbak.
A 2015-ös eredmények közül az utánpótlás eredményeire vagyunk a legbüszkébbek, hogy ilyen rövid idő alatt sikerült felmutatnunk valami értékelhetőt. Péteri Niké révén az XCO OB-ról egy ezüst éremmel távoztunk, ezenkívül számos országúti versenyen WU19-es létére a felnőttek között dobogóra állt, sőt versenyeket is nyert. U23-as versenyzőnk, Raffai Zsombor egy év kerékpározás után probléma nélkül teljesítette a mezőnnyel a debreceni OB távját és kisebb versenyeken is érmeket szerzett. Amit még fontosnak tartok megemlíteni, hogy mi adtuk a 2015-ös országúti OB legidősebb versenyzőjét Nagy Attila személyében, aki 63 évesen teljesítette a versenyt.
Bikemag: Mivel foglalkozik még az egyesületetek?
Márkus János: 2014 ősze óta elsősorban utánpótlás neveléssel foglalkozunk, amihez szorosan kapcsolódik a helyi versenyek szervezése és a sport népszerűsítése. Emellett éppen folyamatban van egy hazai szinten versenyző felnőtt csapat létrehozása is, ahol az idősebb utánpótláskorú versenyzőink is szerepet kapnak. A senior OB-n kívül további országos versenyek szervezése is a céljaink között szerepel. Természetesen vannak sportkedvelő tagjaink is, akik a tömegsport rendezvényeken szoktak részt venni.
Bikemag: Mi jut eszetekbe először amit megemlítenétek, hogy a ti nevetekhez fűződik a hazai klubéletben/versenyrendszerben?
Márkus János: A Senior Országos Bajnokság, amit amióta létezik egy év kivételével mindig mi rendeztünk meg.
Bikemag: Milyen versenyrendszerben versenyeztek/versenyeznétek (amennyiben jelenleg nincs ilyen) szívesen? Ha van ilyen, mi a legfőbb hiányossága a magyarországi versenyrendszereknek?
Márkus János: Országúton működő versenyrendszerről nehéz beszélni itthon, ezért inkább arról beszélnék, hogy miben versenyeznénk szívesen. Egy sorozat jellegű, szövetségileg szabályozott országúti versenyrendszerben versenyeznénk, erre jó példa lehet az XCO Magyar Kupa csak sokkal több versennyel.
A legfőbb hiányosság a kiszámíthatatlanság, a versenyek időpontjai, melyek az utolsó pillanatban kerülnek be a versenynaptárba, nem lehet tudni egy Országos Bajnokságnál, hogy hol és mikor lesz, a versenykiírások is csak pár héttel az adott versenyek előtt készülnek el, nagyon nehéz így tervezni. Legkésőbb januárban el kéne készülnie az éves versenynaptárnak ahhoz, hogy meg tudjuk tervezni az adott évet. Ezenkívül nagyon kevés az igazi verseny utánpótlás és felnőtt szinten valamint szövetségi szinten is mindenképpen meg kéne határozni a versenyrendezés alapvető feltételeit.
Bikemag: Milyen hosszútávú céljaitok vannak az egyesületben?
Márkus János: Hosszútávon szeretnénk egy stabil 20-25 fős utánpótlásbázissá válni, emellett egy 6-10 fős felnőtt csapatot működtetni, mely a hazai és a szomszédos országok versenyein indulna és természetesen minél több válogatott versenyzőt adni a hazai kerékpársportnak. Ezenkívül célunk a senior OB-n (Bringa Fieszta) kívül egy országúti maraton és egy kritérium verseny rendezése, melyekkel népszerűsítenénk az országúti kerékpársportot.
Bikemag: Mi szükséges ahhoz, hogy ezeket a célokat elérhessétek?
Márkus János: Városunkban a jelenleginél mindenképpen nagyobb társadalmi összefogásra van szükség a kerékpársport elkötelezettei részéről és a versenyek rendezéséhez Székesfehérvár Önkormányzatának támogatására is feltétlenül szükségünk lenne. Egy ekkora csapat működtetése már elég költséges, ezért további szponzorokra van szükségünk. Mindenképpen jó lenne arra a szintre eljutni, hogy a versenyzőink versenyeztetését teljes egészében az egyesületünk tudja fizetni. És ami nélkül az egész nem működik: egy jól működő hazai versenyrendszer, ahol a versenyzőink indulhatnak.
Bikemag: Milyen forrásokból működtetitek az egyesületet, milyen forrásokból tervezitek a jövőben működtetni?
Márkus János: Jelenleg elég szűkösek a forrásaink, tagdíjakból, SZJA 1%-ból, szponzori és pályázati pénzekből működtetjük az egyesületet, viszont abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a versenyekre való eljutásban segít az Ivanics Kft, ezzel jelentős költségektől megkímélve minket. A jövőben szeretnénk egy névadó szponzort találni, amivel lehetőleg megoldódnának az anyagi problémáink. Természetesen, ha egyszer a szövetségben is rendeződik a helyzet, onnan is számítunk némi támagotásra.
Bikemag: Ha az egyesületek támogatóit nézzük, akár szponzor támogatókat, akár kerékpáros szövetséget, véleményed szerint miben kellene segítséget nyújtani számotokra, hogy az egyesület céljai könnyebben elérhetők legyenek nektek?
Márkus János: Elsőként a versenyeztetés költségeiben kellene nekünk segítséget nyújtani, egy nagyobb csapat éves nevezési díjainak összege már komoly költségeket jelent, nem beszélve a rengeteg utazásról és több napos versenyek esetén a szállásról. Ez akár történhetne szövetségi támogatásként is. Másodsorban a kerékpározáshoz szükséges eszközök és felszerelések beszerzése jelentene nekünk komoly segítséget. Végül az edzéskörülmények javításában tudnának nekünk segíteni, pl. egy jól felszerelt edzőteremmel, hogy télen is tudjunk minőségi edzésmunkát végezni.
Bikemag: Köszönjük a válaszokat, sok sikert kívánunk 2016-ra!
Márkus János: Köszönjük a lehetőséget.
Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.
Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊
Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.
Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.
Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Szeptember 1. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen idén 2-szor megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 23 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!
Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!
Az utazást megelőző hét elején még minden rendben volt, de akkor jött egy váratlan betegség, mely bearanyozta a hetemet! Egy csípésből lett teljes betegség! Feladatunkat nehezítette, hogy a hétvégi rajtceremóniát egy nem várt derült égből jövő villámcsapásként ért műszaki hiba szakította félbe. A fiúk egész éjjel szereltek, hogy a rajtvonalra tudjunk gurulni
Mondanom sem kell, hogy a szombati napra az éjszakázás rányomta bélyegét és álmosan kezdtünk, de ezt sajnos felülmúlta egy műszaki hiba okozta gond! + gyorsaságit csináltunk végig, mire rájöttem, hogy a egy testkábel van fellazulva a motor hátoldalán! Innentől minden kisimúlt😊.
A második körre újult erővel érkeztünk, melynek a z idő eredményben is meg volt a látszata. A sokorópátaki gyorson sikerült egy absz 5. időt jönni, ami a 2wd 2. legjobb és a kategória 1 ideje volt. Ezen felbuzdúlva vágtunk neki a kisgyónbányai gyorsaságinak, ami a vesztünket okozta. Sajnos egy defeketet követően az árokban végeztünk!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=216&s=64&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Nyár közepén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon 4. futama az aszfaltos talajon megrendezett Székesfehérvár Rally .
A 2 napos verseny rengeteg nehézséget és rejtett akadályt tartogatott. A Pályák tekintetében az előző évekből már jól ismert szakaszok voltak vegyítve, keverve. Közéjük tartozott az Oroszlányi gyors ami ízig vérig bevállalós gyorsasági! Ezt az első napon 3 szor kellet teljesíteni, mondhatni már unalmassá autóztuk! Természetesen tartogatott meglepetést, mert 3.ik nekifutásra felakadt a gáz és egy lassítóban való álldogálást követően jó 30mp ott hagyva sikerült folytatni!
Pénteki napon a pályák feldolgozása kapta a fő szerepet. Úgy gondolom, hogy részletes minden apró részeltre kitérő itinert sikerült írnunk! Dudás István barátom, mondhatom, hogy kitett magáért mert nagyon felkészülten és rengeteg hasznos információval érkezett a versenyre ezzel támogatta hobbinkat
Legfőbb célként a sikeres és jóízű versenyzést tűztük ki célul! A napközbeni kezdés kényelmessé tette az indulást, hisz az idei vendéglátónk Papp Laci barátomék vendégszeretetét élvezhettük a hétvégén. Mondhatni, hogy a medencéből indultunka gyorsokra.-)!
A szombati napot a kategória élén sikerült zárnunk és az abszolút 3. helyen. Nagyon elégedettek voltunk még a bennmaradt fél perc ellenére is. Az esti szervízben volt némi Dráma, hisz egy csavar beugrott a szívó rendszerbe és megijesztett minket, de a fiúk sikeresen orvosorlták a problémát!
Vasárnap egy közepesen erős kiegyensúlyozott versenyzéssel folytattuk. 2wd mezőnyében egy szakasz kivételével mindet sikerült megnyernünk amire nagyon büszkék vagyunk! A Power stage esetében pedig az ORC abszolút 2. helyén sikerült végeznünk ami egy kis extra motivációt adott!
Összességében nagyon jól éreztük magunkat és már várjuk a következő megmérettetést!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény: hauserresults.hu;
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=214&s=114&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny