Papp Laci és Papp Csabi a salgótarjáni fiaskó után újra visszavette Szombathelyen, a P13-as géposztály trónját és kategória győzelemmel zárta az év első murvás megmérettetését. Laciék egyedi Volvo C30-asába a Székesfehérvár Rallye-ra úgy tűnik, hogy végre tényleg bekerül a már több, mint másfél éve épülő új motor, amivel a Papp tesók, ha minden jól alakul, akkor az összetett értékelésben is szeretnének beleszólni a dobogós helyekről szóló csatákba. Papp Lászlót kérdeztük.
Az Iseum Rallye előtt mondtátok, hogy nem lett készen az új motorotok még most sem. Ennek tükrében milyen tervekkel érkeztetek meg Szombathelyre, a kieséssel végződött salgótarjáni futam után?
A legfőbb cél az volt, hogy ott legyünk és pontokat gyűjtsünk. A helyezés lényegtelen volt, csak a pontokra vágytunk, de abból minél többre. Ez mindenképpen jobb volt, mintha nem is mentünk volna el Szombathelyre és biztosan nullázunk. A féltengely javítása és az autó felkészítése közben jöttünk rá, hogy a váltónkban az egyik fogaskerékkel is problémák vannak. Ez képlékennyé tette azt, hogy tényleg rajthoz tudunk e állni a vasi murván, de végül csütörtökön elkészültünk a javításokkal, egy átmeneti megoldást alkalmaztunk, ám a tesztre már nem sikerült odaérnünk, főpróba nélkül vágtunk neki a rajtceremónia után, szombaton az első gyorsaságinak.
Jól szerepeltetek a P13-as kategóriában. Milyen volt a versenyetek?
Az első szakaszon neki láttunk az élesben történő tesztelésnek, miközben nagyon gyorsan igyekeztünk feleleveníteni a korábbi murvás tapasztalatainkat és a laza talajú gyorsasági szakaszok működési elvét. 🙂 Úgy éreztük, hogy elég hamar belejöttünk, nagyon tetszett minden, két második hellyel indítottuk a versenyt. Az első kanyarokat elspóroltuk, de aztán hamar ráéreztünk a csúszós talajra. A pályafutásunk során most sikerült először négy darab vadonatúj gumit felszerelnünk a felnikre, megdöbbentünk, hogy mennyivel többet tud az új gumikkal a kocsink. Nem akartuk elhinni a féktávokat. A vasárnapi gyorsasági szakaszokról, a bejáráson azt gondoltuk, hogy nem lesznek jók. De versenytempóban kellemesen csalódtunk bennük, sőt, nagyon tetszettek. Az eredményeink elég katonásan alakultak. Egy, kettő, egy, kettő, egy. Ezzel megnyertük a P13-as géposztályt, abszolútban pedig a hetedik helyen zártunk, de az utolsó körünk kalandos volt. A hatodik gyorsaságin elszavalhattunk volna egy trendi locsolóversikét is akár. C30-al érkeztem, 50 métert fékeztem. Természetesen szépek és lazák is voltunk, de az aszfalton jócskán túlcsúsztunk attól a ponttól, ahol el kellett volna fordulnunk. Elnéztük a féktávot. 🙂 A power stage-en az egyik murvás kanyarban jártunk ugyanígy, korábban is elkezdhettünk volna lassítani. De szerencsére egyik helyzet sem volt eget verően veszedelmes. Ezen túlmenően kalandmentes volt az Iseum Rallye-nk, nagyjából elégedettek lehettünk magunkkal a célban. Szerettünk volna megküzdeni Kiss Zsoltiékkal a győzelemért, mert így, hogy feladták, nem volt tiszta a küzdelem, sajnáltuk, hogy kiestek a versenyből. Mi szeretünk megharcolni a sikerért.
Székesfehérvárra eljöttök?
Ha lesz verseny, akkor mindenképpen. Mostanság úgy tűnik, hogy jól alakulnak a dolgok, ott lehetünk a naptár szerint soron következő futamon is. A hengerfej elkészült, itt van az asztalon, kézbe vehettük, a motor is szinte teljesen készen van, reméljük, hogy semmilyen más problémánk nem lesz, és időnk is kerül a beszerelésére. Akkor végre, valahára bekerül a gépháztető alá az új erőforrás. Viszont éppen ez az, ami kifejezetten érdekessé és kiszámíthatatlanná teheti a soron következő versenyünket. A fejlesztésekről kizárólag élesben, a gyorsaságikon tudunk majd érdemi információkat szerezni. A székesfehérvári pályákat szeretjük, de ez szinte az összes versenyszakaszra elmondható volt az idei év folyamán. Változatosak, jó rajtuk versenyezni. Jó lenne ezúttal is a P13-ban a dobogó legfelső fokára állni, de az abszolútban sem bánnánk, ha legalább az egyik dobogós helyért megküzdhetnénk. Jó lenne akár győzni is, de ha ez nem sikerül, akkor is az lesz a vágyunk, hogy megközelítsük az élmezőnyt. Sok minden függ majd a motortól. Székesfehérváron hamar ki fog derülni, hogy hová leszünk jók az új erőforrással a Rallye2 Bajnokság villámgyors és nagyon ügyes pilótákkal tarkított mezőnyében.
Támogatóink:IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft.,
IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.
Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.
Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊
Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.
Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.
Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Szeptember 1. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen idén 2-szor megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 23 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!
Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!
Az utazást megelőző hét elején még minden rendben volt, de akkor jött egy váratlan betegség, mely bearanyozta a hetemet! Egy csípésből lett teljes betegség! Feladatunkat nehezítette, hogy a hétvégi rajtceremóniát egy nem várt derült égből jövő villámcsapásként ért műszaki hiba szakította félbe. A fiúk egész éjjel szereltek, hogy a rajtvonalra tudjunk gurulni
Mondanom sem kell, hogy a szombati napra az éjszakázás rányomta bélyegét és álmosan kezdtünk, de ezt sajnos felülmúlta egy műszaki hiba okozta gond! + gyorsaságit csináltunk végig, mire rájöttem, hogy a egy testkábel van fellazulva a motor hátoldalán! Innentől minden kisimúlt😊.
A második körre újult erővel érkeztünk, melynek a z idő eredményben is meg volt a látszata. A sokorópátaki gyorson sikerült egy absz 5. időt jönni, ami a 2wd 2. legjobb és a kategória 1 ideje volt. Ezen felbuzdúlva vágtunk neki a kisgyónbányai gyorsaságinak, ami a vesztünket okozta. Sajnos egy defeketet követően az árokban végeztünk!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=216&s=64&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Nyár közepén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon 4. futama az aszfaltos talajon megrendezett Székesfehérvár Rally .
A 2 napos verseny rengeteg nehézséget és rejtett akadályt tartogatott. A Pályák tekintetében az előző évekből már jól ismert szakaszok voltak vegyítve, keverve. Közéjük tartozott az Oroszlányi gyors ami ízig vérig bevállalós gyorsasági! Ezt az első napon 3 szor kellet teljesíteni, mondhatni már unalmassá autóztuk! Természetesen tartogatott meglepetést, mert 3.ik nekifutásra felakadt a gáz és egy lassítóban való álldogálást követően jó 30mp ott hagyva sikerült folytatni!
Pénteki napon a pályák feldolgozása kapta a fő szerepet. Úgy gondolom, hogy részletes minden apró részeltre kitérő itinert sikerült írnunk! Dudás István barátom, mondhatom, hogy kitett magáért mert nagyon felkészülten és rengeteg hasznos információval érkezett a versenyre ezzel támogatta hobbinkat
Legfőbb célként a sikeres és jóízű versenyzést tűztük ki célul! A napközbeni kezdés kényelmessé tette az indulást, hisz az idei vendéglátónk Papp Laci barátomék vendégszeretetét élvezhettük a hétvégén. Mondhatni, hogy a medencéből indultunka gyorsokra.-)!
A szombati napot a kategória élén sikerült zárnunk és az abszolút 3. helyen. Nagyon elégedettek voltunk még a bennmaradt fél perc ellenére is. Az esti szervízben volt némi Dráma, hisz egy csavar beugrott a szívó rendszerbe és megijesztett minket, de a fiúk sikeresen orvosorlták a problémát!
Vasárnap egy közepesen erős kiegyensúlyozott versenyzéssel folytattuk. 2wd mezőnyében egy szakasz kivételével mindet sikerült megnyernünk amire nagyon büszkék vagyunk! A Power stage esetében pedig az ORC abszolút 2. helyén sikerült végeznünk ami egy kis extra motivációt adott!
Összességében nagyon jól éreztük magunkat és már várjuk a következő megmérettetést!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény: hauserresults.hu;
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=214&s=114&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny