Az előző év után idén is késő ősszel rendezték meg a II. Nyíregyházi Rallyet mely egyben ERC (európai bajnoki futam) az I. Rally Hungary is volt. Örömünkre szolgált, hogy ugyan azokon a pályákon és ugyanazt a versenytávot kellett teljesítenünk, mint az ERC-ben induló versenyzőknek. Így hozzájuk is tudtuk a gyorsaságunkat mérni, hogy hova is lenne elég abban a mezőnyben :) Szerintünk helytálltunk :) De erről majd később...
A felkészülés alatt tudtuk, hogy egy nagyon hosszú, valamint az idei év legnehezebb versenyén fogunk részt venni. Több mint 212 versenykilométer illetve több mint 1000 kilométer össztáv, több 20 kilométer feletti gyorsasági. Igyekeztünk ehhez mérten is felkészülni és a versenyautót felkészíteni. Több apróbb dolgot is orvosolni kellett, de a srácok ügyesen és időben elkészültek vele. Nagy elánnal érkeztünk, hiszen az ORC 2WD kupa éves megnyerésére még maradt egy kis esélyünk, ehhez az kellett, hogy a maximálisan megszerezhető összes pontot elhozzuk Nyíregyházáról. A szerdai és a csütörtöki napon került sor a pályajárásra, melyet időben és pontosan fel tudtunk dolgozni. Sajnos folyamatosan esett az eső és körről körre lehetett látni, ahogyan a pálya egyre rosszabb állapotba kerül. Tudtuk, hogy nagyon felhordásos, sáros és csúszós utakra számíthatunk. Pénteken az adminisztratív dolgokkal kellett foglalatoskodni, este pedig készülhettünk a rajtdobogóra a nyíregyházi főtéren illetve az első gyorsaságira melyet a Rabócsiringen rendeztek meg. Lámpafényes szinkronpályán kellett kettő kört kellett teljesítenünk Máriapócson. Hatalmas élmény volt ekkora közönség előtt "hazai pályán"! A rajt előtt azt beszéltük, hogy emlékszünk a korábban itt megrendezett szinkronpályás prológra, első gyorsaságira, és, hogy 15 évvel ezelőtt csak néztük, most itt vagyunk és minket néznek. :) Életünk egyik legmeghatározóbb élményét élhettük át, fantasztikus volt.
Másnap hat gyorsasági várt ránk kettő körben. Az első gyorsaságin már kb az 5-6. kanyarban egy nagyon picit túlcsúsztunk és láttuk, hogy nagyon óvatosan kell mennünk, hiszen nagyon sáros és csúszósak lesznek a pályák. Ehhez mérten kellő pontossággal teljesítettük és sikerült első időt futnunk. A további gyorsokat is ehhez mérten, a körülményeket felmérve teljesítettük. Az első körben hátráltatott minket, hogy a generátor feszítőjéből elhagytuk a csavart valamint az önindítónk egyik vezetéke sajnos elszakadt. A generátor problémát sikerült orvosolni, kicseréltük az ékszíjat és az elhagyott csavart is pótoltuk és úgy indultunk neki a mádi gyorsnak. Sajnos a végén azt vettük észre, hogy a víz 130 fokon van, így az utolsó 1-1,5 kilométert csak lassan teljesítettük, hogy ne okozzunk kárt a motorban. Valószínűleg a csavar kitekeredett a generátor feszítőből és hozzáért az ékszíjhoz, mely el is szakította. Szerencsére a beíró után megjavítottuk és indultunk a szervizbe. Ennek ellenére is mindhárom gyorsaságin sikerült a legjobb időt futnunk. A következő kört már sötétben kellett teljesítenünk. Az újhutai gyorsot ismételten sikerült megnyerni. Emellett doppingolt minket, hogy a "katlan" után rengeteg néző volt és görögtűzzel fogadtak minket. Ahogyan erre visszaemlékszünk, még mindig ráz minket a hideg. Hihetetlen, hogy a rossz körülmények ellenére is mennyien szurkoltak a pálya szélén. A szombati utolsó előtti gyors rajtjában, Füzéren, sajnos lefulladt a kocsi és mivel újra tönkrement az önindítónk ki kellett szállnunk és be kellett tolnunk. Sajnos itt már rögtön kb 1 perc hátrányba kerültünk a többiekhez képest. Szerencsére ezt sikerült pár kanyar múlva kihevernünk és ritmusosan, tempósan elkezdeni versenyezni. Sajnos a murvás szakasz után lévő jobb 23-ban kaptunk egy defektet és a fennmaradt 16 kilométert defekttel majd felnin teljesítettük. Itt sajnos közel 5 perc hátrányt összeszedtünk és vezető pozícióból visszacsúsztunk az ORC 2WD kupa 3. helyére. A 1,5 perc előnyünkből hirtelen 3,5 perc hátrány lett. Ez sajnos megpecsételte a sorsunkat, hiszen a nap végére, hiába a napi utolsó, mádi gyorsot is megnyertük, csak a második helyen végeztünk szombaton és egy pontot vesztettünk a max pontszámból.
Így vasárnap sajnos már "tét nélkül" kellett versenyeznünk. Ennek ellenére koncentráltunk, hogy megnyerjük a második napot, a powerstaget és ezekkel együtt a versenyt is. Az első két gyorsaságit esőben kellett megfutnunk, eléggé csúszós és nehéz gyorsok voltak, ennek ellenére sikerült mindkettőt megnyerni és ledolgozni a hátrányunkat és visszavenni a vezetést mindkettő kategóriában (P12 és ORC 2WD). Volt pár kalandunk is, de szerencsére nem történt komolyabb probléma. Sajnos ezen a napon csak 3 gyorsaságit tudtunk teljesíteni, hiszen mindkét disznókői gyorsaságit illetve a 2. Telkibánya-Újhuta szakaszt törölték a nagy sár és a pálya állapota miatt. A második körre már csak az Újhuta-Fony szakaszt kellett teljesítenünk sötétben, néhol ködben (emiatt folyamatosan kellett kapcsolni le és fel a szúrókat) és esőben mely a szakaszok törlése miatt powerstage lett. Ezt a szakaszt is sikerült "behúzni", így egy pont híján a maximális ponttal végeztünk. Sajnos ez a pontszám nem lett elegendő az ORC 2WD bajnokság megnyeréséhez. Mindkettő kategóriában (ORC P12 és 2WD). 1 ponttal maradtunk el a bajnoki győzelemtől. Egy kicsit el vagyunk kenődve, de semmi gond, majd jövőre ;) A verseny végére megszereztük az ORC abszolút 4. helyét, a P12 és 2WD 1. helyét valamint az összes versenyzőt tekintve (55) az abszolút 30. helyet amivel sok ERC-ben induló versenyzőt is megelőztünk.
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Hatalmas élmény volt ezt megélni, hogy ilyen sokat szurkoltok, csápoltok a pálya szélén valamint, hogy milyen sokan voltatok a szervizparkban és biztattatok minket! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget (Köszi Laci, Peti, Ottó, Csabi, Ferike), Édesanyánknak a sok-sok segítséget valamint nem utolsó sorban a partnereinknek!
IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft., Smart Energy Kft., N-System Távközlési Kft., Oxigen smd, IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
https://www.facebook.com/ventil.epuletgepeszet/
Kép forrása: RallyFeeling.hu, Zsíros Gyöngyi, Sillye Zsolt
Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.
Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊
Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.
Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.
Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Szeptember 1. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen idén 2-szor megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 23 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!
Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!
Az utazást megelőző hét elején még minden rendben volt, de akkor jött egy váratlan betegség, mely bearanyozta a hetemet! Egy csípésből lett teljes betegség! Feladatunkat nehezítette, hogy a hétvégi rajtceremóniát egy nem várt derült égből jövő villámcsapásként ért műszaki hiba szakította félbe. A fiúk egész éjjel szereltek, hogy a rajtvonalra tudjunk gurulni
Mondanom sem kell, hogy a szombati napra az éjszakázás rányomta bélyegét és álmosan kezdtünk, de ezt sajnos felülmúlta egy műszaki hiba okozta gond! + gyorsaságit csináltunk végig, mire rájöttem, hogy a egy testkábel van fellazulva a motor hátoldalán! Innentől minden kisimúlt😊.
A második körre újult erővel érkeztünk, melynek a z idő eredményben is meg volt a látszata. A sokorópátaki gyorson sikerült egy absz 5. időt jönni, ami a 2wd 2. legjobb és a kategória 1 ideje volt. Ezen felbuzdúlva vágtunk neki a kisgyónbányai gyorsaságinak, ami a vesztünket okozta. Sajnos egy defeketet követően az árokban végeztünk!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=216&s=64&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Nyár közepén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon 4. futama az aszfaltos talajon megrendezett Székesfehérvár Rally .
A 2 napos verseny rengeteg nehézséget és rejtett akadályt tartogatott. A Pályák tekintetében az előző évekből már jól ismert szakaszok voltak vegyítve, keverve. Közéjük tartozott az Oroszlányi gyors ami ízig vérig bevállalós gyorsasági! Ezt az első napon 3 szor kellet teljesíteni, mondhatni már unalmassá autóztuk! Természetesen tartogatott meglepetést, mert 3.ik nekifutásra felakadt a gáz és egy lassítóban való álldogálást követően jó 30mp ott hagyva sikerült folytatni!
Pénteki napon a pályák feldolgozása kapta a fő szerepet. Úgy gondolom, hogy részletes minden apró részeltre kitérő itinert sikerült írnunk! Dudás István barátom, mondhatom, hogy kitett magáért mert nagyon felkészülten és rengeteg hasznos információval érkezett a versenyre ezzel támogatta hobbinkat
Legfőbb célként a sikeres és jóízű versenyzést tűztük ki célul! A napközbeni kezdés kényelmessé tette az indulást, hisz az idei vendéglátónk Papp Laci barátomék vendégszeretetét élvezhettük a hétvégén. Mondhatni, hogy a medencéből indultunka gyorsokra.-)!
A szombati napot a kategória élén sikerült zárnunk és az abszolút 3. helyen. Nagyon elégedettek voltunk még a bennmaradt fél perc ellenére is. Az esti szervízben volt némi Dráma, hisz egy csavar beugrott a szívó rendszerbe és megijesztett minket, de a fiúk sikeresen orvosorlták a problémát!
Vasárnap egy közepesen erős kiegyensúlyozott versenyzéssel folytattuk. 2wd mezőnyében egy szakasz kivételével mindet sikerült megnyernünk amire nagyon büszkék vagyunk! A Power stage esetében pedig az ORC abszolút 2. helyén sikerült végeznünk ami egy kis extra motivációt adott!
Összességében nagyon jól éreztük magunkat és már várjuk a következő megmérettetést!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény: hauserresults.hu;
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=214&s=114&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny