Remek helyszín, homokos, nehéz, technikás pálya. Mondhatnám Nyáregyháza és Gyál keveréke, persze sokkal több akadállyal. Természetesen ez már megszokott, hisz ebben az EMX250-es csoportban mindig ilyen szépek és nehezek a pályák. Ez a lettországi futam a 250-es EB második állomása.
A depó kiváló, a nézőknek nem kellett kilométereket gyalogolni a pályához és ami mindenki számára pozitívum, hogy a pálya körbejárható, egyszerűen minden szemszögből nézheted a versenyt.
Erre a futamra nem jöttek el annyian, mint Franciaországba, de a krém és a gyári csapatok EMX-esei ott voltak. Kicsit fura ugyan, hogy a gyári csapatok által felkészített gépek előnyt élveznek a mezőnyben, de ettől még küzdeni kell és a pálya érdekessége mindezt feledteti a futamok alatt.
Már rég mentem ilyen jó pályán és itthon sajnos nincs is ehhez fogható edzési lehetőség. Igaz, néha a sárral küzdöttünk, de ez inkább a 2. futamra volt jellemző, ahol a szakadó eső után a pocsolyákkal teli pályán kellett elrajtolnunk.
Az időmérőn 31. lettem. Még nem nagyon álltam át az EB-s ritmusra.
A szombati első futamon jól sikerült a rajtom, a közepében voltam. Aztán haladtam a hatalmas tempót diktáló mezőnnyel. A pálya a futamra már totálisan szétrúgott állapotban volt. Ahol a nedves homokra rálocsoltak, ott tócsák, ahol nem ezek, ott a különböző kategóriák és riderek féktáv-hullámai adták fel a leckét. Eközben bal kanyarból ki, aztán azonnal egy nagy, dupla tevehát, majd onnan egy nagy hullámsor - mindez felfelé menetben- bal kanyar, hármas leugró a folytatásban…. Csupa szépség. Pontszerző helyen motoroztam, mikor elnéztem egy kanyart és a mezőny végére kerültem. Kezdődhetett az előzés előröl. A vége a 25. hely lett.
A második futamra egy bemelegítés után 10.00 órakor került sor. Az egész éjszakás esőzést követően borús reggelre ébredtünk, ami a Warm-up-on még csak elviselhető volt, de amikor az indulás előtt újból ömleni kezdett az eső, már nem látszott olyan viccesnek a dolog. Szakadó esőben, sáros versenyre felvértezve álltunk be a rajtelőkészítőbe.
A rajtegyenesben állt a sár és a víz a hirtelen leömlő újabb esőzéstől. Valahol újból a közepe, széle felől rajtoltam. Ez a rajtom is elég jól sikerült, igaz a szemüvegemnek és a kesztyűmnek annyi volt, de haladni kell. A pályán állt a víz. A rengeteg nyom a sok víznek köszönhetően nem volt használható. Szinte csak egy nyomon lehetett közlekedni és kitalálni is nehéz volt, hogy melyik nyom lesz az - a rengeteg közül - amelyikben nem esel hasra. Haladtam, haladtam, ámbár mehettem volna gyorsabban is, de valahogy ez a tempó jött. A 2. futamot a 22. helyen fejeztem be.
Lassan azért ebbe a mezőnybe is beleszokok, de még rengeteg megmérettetés és gyakorlás áll előttem, hogy előrébb másszak a mezőnyben. A célom továbbra is egy biztonságos motorozási stílus, ami majd egyre gyorsabbá válik. Addig is gyakorlás ezerrel!
A lett hétvégét nagyon élveztem! Szinte élménymotorozás volt, és ez az, ami a legfontosabb a számomra!
A következő, oroszországi futamot kihagyom, de a csehországi Loket-ben újból ott leszek.
MX Üdvözlet,
Firtosvári Gábor #321
Köszönöm a részvétel lehetőségét elsősorban a szüleimnek és a testvéreimnek! Köszönöm a támogatását az Ivanics Kft.-nek, az Universal Motor Kft.-nek, az Aquavita Intézetnek, az Ago Motors-nak, a BigDose-nak, a Fezo-Line Kft.-nek és a Rehab Center Kft-nek.
Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.
Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊
Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.
Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.
Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Szeptember 1. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen idén 2-szor megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 23 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!
Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!
Az utazást megelőző hét elején még minden rendben volt, de akkor jött egy váratlan betegség, mely bearanyozta a hetemet! Egy csípésből lett teljes betegség! Feladatunkat nehezítette, hogy a hétvégi rajtceremóniát egy nem várt derült égből jövő villámcsapásként ért műszaki hiba szakította félbe. A fiúk egész éjjel szereltek, hogy a rajtvonalra tudjunk gurulni
Mondanom sem kell, hogy a szombati napra az éjszakázás rányomta bélyegét és álmosan kezdtünk, de ezt sajnos felülmúlta egy műszaki hiba okozta gond! + gyorsaságit csináltunk végig, mire rájöttem, hogy a egy testkábel van fellazulva a motor hátoldalán! Innentől minden kisimúlt😊.
A második körre újult erővel érkeztünk, melynek a z idő eredményben is meg volt a látszata. A sokorópátaki gyorson sikerült egy absz 5. időt jönni, ami a 2wd 2. legjobb és a kategória 1 ideje volt. Ezen felbuzdúlva vágtunk neki a kisgyónbányai gyorsaságinak, ami a vesztünket okozta. Sajnos egy defeketet követően az árokban végeztünk!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=216&s=64&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Nyár közepén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon 4. futama az aszfaltos talajon megrendezett Székesfehérvár Rally .
A 2 napos verseny rengeteg nehézséget és rejtett akadályt tartogatott. A Pályák tekintetében az előző évekből már jól ismert szakaszok voltak vegyítve, keverve. Közéjük tartozott az Oroszlányi gyors ami ízig vérig bevállalós gyorsasági! Ezt az első napon 3 szor kellet teljesíteni, mondhatni már unalmassá autóztuk! Természetesen tartogatott meglepetést, mert 3.ik nekifutásra felakadt a gáz és egy lassítóban való álldogálást követően jó 30mp ott hagyva sikerült folytatni!
Pénteki napon a pályák feldolgozása kapta a fő szerepet. Úgy gondolom, hogy részletes minden apró részeltre kitérő itinert sikerült írnunk! Dudás István barátom, mondhatom, hogy kitett magáért mert nagyon felkészülten és rengeteg hasznos információval érkezett a versenyre ezzel támogatta hobbinkat
Legfőbb célként a sikeres és jóízű versenyzést tűztük ki célul! A napközbeni kezdés kényelmessé tette az indulást, hisz az idei vendéglátónk Papp Laci barátomék vendégszeretetét élvezhettük a hétvégén. Mondhatni, hogy a medencéből indultunka gyorsokra.-)!
A szombati napot a kategória élén sikerült zárnunk és az abszolút 3. helyen. Nagyon elégedettek voltunk még a bennmaradt fél perc ellenére is. Az esti szervízben volt némi Dráma, hisz egy csavar beugrott a szívó rendszerbe és megijesztett minket, de a fiúk sikeresen orvosorlták a problémát!
Vasárnap egy közepesen erős kiegyensúlyozott versenyzéssel folytattuk. 2wd mezőnyében egy szakasz kivételével mindet sikerült megnyernünk amire nagyon büszkék vagyunk! A Power stage esetében pedig az ORC abszolút 2. helyén sikerült végeznünk ami egy kis extra motivációt adott!
Összességében nagyon jól éreztük magunkat és már várjuk a következő megmérettetést!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény: hauserresults.hu;
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=214&s=114&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny