Csúszkálás és maximális pontszám a Mecsekben

Molnár Tamás | 2019.10.15. 21:15

Mint ahogy az minden évben lenni szokott, idén is az ősz közepén rendezték meg immáron az 53. Mecsek Rally Pécs és környékén. A felkészítése az autónak egy kicsit nehézkes volt, az utolsó pillanatban találtunk egy hibát ami nagyban befolyásolta volna a versenyünket, de szerencsére a szervizes csapat megtalálta és gyorsan orvosolni is tudta. Idén szerdán kezdtük el a pályák feldolgozását, hiszen már csütörtökön este prológ és pénteken, szombaton már a verseny zajlott.

Összesen 6 különböző szakaszon rendezték meg a versenyt, pénteken 2-szer 3 gyorsasági és szombaton is 2-szer kellett másik 3 szakaszt teljesíteni. Szerdán a pályák felírása gyorsan és gördülékenyen ment szép őszies időben, ennek módja és rendje szerint fel is dolgoztuk azokat, viszont csütörtökön egész nap esett az eső. A prológ is esőben zajlott, csúszkálással... Nagy örömünkre szolgált, hogy az ilyen makacs idő ellenére egész sok Lada fanatikus is kilátogatott és őrjöngve biztatott minket, hogy minél látványosabban autózzunk. Reméljük sikerült kiszolgálni Őket :).Tudtuk, hogy a gyorsaságikon a körülmények nagyban megváltoztak, hiszen az erdős szakaszokon a sáros kanyaroknak esélyük sem volt felszáradni egy délelőtt alatt. Ennek tudatában nedves útburkolatra alkalmas gumikat választottunk, hogy minél gyorsabbak tudjunk lenni. Az első kör első gyorsaságiját szenvedve és nyögvenyelősen sikerült teljesítenünk, a körülmények sokkal rosszabbak voltak mint amire számítottunk. Sokkal nagyobb sár fogadott minket, még olyan kanyarokban is, ahol elképzelni sem tudtuk. Kanyarsebességünk szinte nem volt, hiszen ahogy egy kicsivel nagyobb tempót próbáltunk menni, azonnal estünk le az útról. A kigyorsításokra is nagyon oda kellett figyelni. Volt aki hókocsikázáshoz hasonlította a szakaszt :) Viszont ez a rally, ez a szépsége, ezért csináljuk, alkalmazkodni kell a körülményekhez, és az a leggyorsabb akinek a legrövidebb idő alatt ez sikerül :) Ha csúszik akkor mindenkinek csúszik ;) A szakasz elején egy nagyon szűk terelő túl gyorsan közeledett, nagyon csúszós volt, és sajnos meg is forogtunk benne, egy guminak neki is mentünk ami miatt 10 mp büntetést kaptunk. A büntetés nélkül, amit később írtak "jóvá", a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni a szakaszt. A második gyorsaságit egy baleset miatt eltörölték. A harmadik gyorsaságin viszont a puha gumink egy kicsit elmelegedtek már a gyors első pár kilométerében, így nem tudtunk olyan időt autózni amit szerettünk volna. Sajnos itt is összeszedtünk egy kis hátrányt ami eléggé frusztráló volt.

A második körre úgy jöttünk ki, hogy megkeressük a tempónkat és a ritmust, amit szerencsére meg is találtunk. A következő két erdei szakaszt sikerült megnyernünk egész jó időkkel, aminek a következtében átvettük a vezetést a kategóriában. A pénteki utolsó gyorsaságira úgy érkeztünk meg, hogy épp besötétedett. A szúrót felkapcsoltuk, a nagy sietség miatt az nem volt pontosan beállítva, illetve felkapcsolásakor is a komputer problémát mutatott. Megbeszéltük, hogy a híres nevezetese Lada reflektorral megpróbáljuk teljesíteni a szakaszt, ami tudni illik szinte semmit sem ér :D , nehogy műszaki gondunk akadjon. Viszont annyira nem láttunk, hogy a gyors egyharmadánál, felénél felkapcsoltuk a szúrót, nehogy hibát kövessünk el valamelyik kanyarban. Szerencsére nem akadt műszaki hiba, viszont egész sokat kaptunk a kategória társaktól, ennek ellenére 0,2 mp-t sikerült megtartanunk az előnyünkből. Innen váruk a második napot.

Szombaton is hasonló gumitaktikán voltunk mint az előző napon, a puhább keveréket választottuk. Az első gyorson úgy éreztük, hogy megtaláltuk a tempót, viszont az idő nem ezt mutatta, sajnos pár másodperccel lassabbak voltunk, így a 3. időt futottuk. A gumi is elmelegedett a végére egy picit. Lehet ez volt az oka. A pénteki naphoz hasonlóan a második szakaszt baleset miatt eltörölték és a tankolást követően indultunk a harmadik gyorsaságira. Ahogyan a pénteki szakaszokon, ezeken is nagy sár és eléggé csúszós kanyarok vártak ránk. Egy-két helyen eléggé necces szituáció volt, csúsztunk le az útról, de szerencsére mindig sikerült tapadást találnunk. Egész jó időt sikerült futnunk és visszavenni a vezető pozíciót. A szerviz után elindultunk az utolsó körre. Az előzőhöz hasonlóan a harmadik időt teljesítettük, viszont még így is maradt az előnyünkből. Sajnos itt is ahogy az előző körben a gumi elmelegedése miatt eléggé alul kormányzott volt az autó. Az utolsó kettő gyorsra készültünk a gumiválasztásunkkal. Besisakolva és felkészülve vártunk az időellenőrző előtt, mikor egy perccel az időnk előtt megérkeztek a kategória társak, Veréb Zoli és Eperjes Peti, akik szóltak, hogy jobb leső defektünk van. Újra köszönjük szépen nekik a segítséget. Utóbb kiderült, hogy lassú defektünk volt, ezért sem viselkedett úgy a kocsi az előző gyorsaságin ahogy annak kellett volna. 3 perc alatt sikerült azt kicserélni, de így is sajnos 2 percet kikéstünk és 20 másodpercbüntetést kaptunk, ami nem igazán hiányzott a végső elszámolásban. Eléggé kalandosra sikerült ez a gyorsasági is, hisz egy jobbos kanyarban lecsúsztunk az útról és kb 150-200 métert az út mellett a fűben tettük meg. Imádkoztunk, hogy egy tuskóban vagy egy nagyobb földcsomóban meg ne akadjon az autó és törje ki a futóművet vagy borítson oldalra. Szerencsére vissza tudtunk jönni az útra és tovább folytattuk a szakaszt. Úgy éreztük, mintha hátsó defektünk lenne, ezért a tempóból visszavettünk egy kicsit. Nagyon csúszkáltunk és eléggé kalandosra is sikeredett ez a gyorsasági. Ennek ellenére 0,5 másodperccel sikerült kategória első időt jönnünk és életben tartani a futamgyőzelmi esélyünket. A hátrányunk 5,8 mp volt az utolsó szakasz előtt, ahova magabiztosan álltunk oda. Megbeszéltük, hogyha a saját tempónkat tudjuk hozni és ritmusosan letalálunk a pályáról akkor nem lesz probléma. Szerencsére így is lett. Az előző körben felírtuk a sárfoltokat az itinerbe, hogy ne érjenek minket újra nagyobb meglepetések. Nagyon ritmusosan és gyorsan is sikerült ennek köszönhetően összerakni a gyorsaságit, aminek következtében meg is nyertük a powerstage-t , és visszavettük a vezetést a verseny végére 7,9 másodperccel. Így nem csak az első napot, hanem a második napot is megnyertük, és maximális ponttal utazhattunk haza.

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget (Köszi Laci, Peti, Ottó, Csabi, Ferike) és a partnereink támogatását!

IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft., Smart Energy Kft., N-System Távközlési Kft., Oxigen smd, IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

www.ventil-team.hu/

https://www.facebook.com/ventil.epuletgepeszet/

Címkék: Rally Verseny
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Bajnoki címvédés Zemplénben!

2024.11.04. 12:30

Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.

Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.

Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.

Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊

Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.

Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.

Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.

online erdmény:

https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Sikertelen hétvége Győrben!

2024.09.16. 09:41

Szeptember 1. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen idén 2-szor megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 23 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!

Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!

Az utazást megelőző hét elején még minden rendben volt, de akkor jött egy váratlan betegség, mely bearanyozta a hetemet! Egy csípésből lett teljes betegség! Feladatunkat nehezítette, hogy a hétvégi rajtceremóniát egy nem várt derült égből jövő villámcsapásként ért műszaki hiba szakította félbe. A fiúk egész éjjel szereltek, hogy a rajtvonalra tudjunk gurulni

Mondanom sem kell, hogy a szombati napra az éjszakázás rányomta bélyegét és álmosan kezdtünk, de ezt sajnos felülmúlta egy műszaki hiba okozta gond! + gyorsaságit csináltunk végig, mire rájöttem, hogy a egy testkábel van fellazulva a motor hátoldalán! Innentől minden kisimúlt😊.

A második körre újult erővel érkeztünk, melynek a z idő eredményben is meg volt a látszata. A sokorópátaki gyorson sikerült egy absz 5. időt jönni, ami a 2wd 2. legjobb és a kategória 1 ideje volt. Ezen felbuzdúlva vágtunk neki a kisgyónbányai gyorsaságinak, ami a vesztünket okozta. Sajnos egy defeketet követően az árokban végeztünk!

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.

online erdmény:

https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=216&s=64&ert=ORCA&go=

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Székesfehérvári győzelem!

2024.09.16. 09:07

Nyár közepén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon 4. futama az aszfaltos talajon megrendezett Székesfehérvár Rally .

A 2 napos verseny rengeteg nehézséget és rejtett akadályt tartogatott. A Pályák tekintetében az előző évekből már jól ismert szakaszok voltak vegyítve, keverve. Közéjük tartozott az Oroszlányi gyors ami ízig vérig bevállalós gyorsasági! Ezt az első napon 3 szor kellet teljesíteni, mondhatni már unalmassá autóztuk! Természetesen tartogatott meglepetést, mert 3.ik nekifutásra felakadt a gáz és egy lassítóban való álldogálást követően jó 30mp ott hagyva sikerült folytatni!

Pénteki napon a pályák feldolgozása kapta a fő szerepet. Úgy gondolom, hogy részletes minden apró részeltre kitérő itinert sikerült írnunk! Dudás István barátom, mondhatom, hogy kitett magáért mert nagyon felkészülten és rengeteg hasznos információval érkezett a versenyre ezzel támogatta hobbinkat

Legfőbb célként a sikeres és jóízű versenyzést tűztük ki célul! A napközbeni kezdés kényelmessé tette az indulást, hisz az idei vendéglátónk Papp Laci barátomék vendégszeretetét élvezhettük a hétvégén. Mondhatni, hogy a medencéből indultunka gyorsokra.-)!

A szombati napot a kategória élén sikerült zárnunk és az abszolút 3. helyen. Nagyon elégedettek voltunk még a bennmaradt fél perc ellenére is. Az esti szervízben volt némi Dráma, hisz egy csavar beugrott a szívó rendszerbe és megijesztett minket, de a fiúk sikeresen orvosorlták a problémát!

Vasárnap egy közepesen erős kiegyensúlyozott versenyzéssel folytattuk. 2wd mezőnyében egy szakasz kivételével mindet sikerült megnyernünk amire nagyon büszkék vagyunk! A Power stage esetében pedig az ORC abszolút 2. helyén sikerült végeznünk ami egy kis extra motivációt adott!

Összességében nagyon jól éreztük magunkat és már várjuk a következő megmérettetést!

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.

online erdmény: hauserresults.hu;

https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=214&s=114&ert=ORCA&go=

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (/sport_blog/csuszkalas_es_maximalis_pontszam_a_mecsekben/)