Hatalmas fába vágtuk a fejszénket mikor év elején elhatároztuk, hogy idén egy külföldi mezőnyben is megmérettetjük magunkat és versenyautónkat. A választás a romániai Temesvár rally versenyre esett.
Sajnos nem volt egyszerű a felkészülés, hiszen közvetlenül a tatabányai verseny után került megrendezésre. Az idő szűk volt, hiszen a kocsit motorikusan még be kellett állítani, mert voltak problémák vele az előző futamon. Ezt szerencsére sikerült orvosolni. A szerdai napon indultunk el. Hosszú útnak néztünk elébe, de délután 4-5 órára meg is érkeztünk a szállásra. A csapat többi tagja és versenyautónk a pénteki napon, délelőtt érkezett meg. Úgy döntöttünk, hogy szerdán még nem nézzük meg a gyorsasági szakaszokat, hanem majd a következő napon letréningezzük, így aznap a pihenésé volt a főszerep.
A pályabejárásra a szervezők kettő napot adtak. A csütörtöki napra esett a választás. Reggel nyakunkba is vettük Timis megyét. A gyorsasági szakaszok Lugoj környékén voltak megrendezve és kialakítva. Nagyon profi szervezésnek lehettünk tanúi, hiszen nem kellett több tíz kilométereket autózni a gyorsaságik között, hanem csak pár kilométer választotta el őket egymástól, szinte időnk sem volt a verseny alatt „kisisakolni”, de erről majd később.
Ami nagyon tetszett és profinak tartottuk, hogy mindössze csak háromszor lehetett a pályákra felmenni és felírni, így már az elején nagyon oda kellett figyelni, hogy minél pontosabb és részletesebb itinert tudjunk készíteni. Nem merült fel az a probléma, hogy a „helyiek” két napon keresztül csak tréningeznek, mindenki azonos feltételek mellett nézett szembe a kihívásokkal. Összesen öt különböző speciális szakaszt kellett teljesíteni 3 külön szakaszon és ebből kettőt visszafelé. Ahogyan azt lehetett várni, nem volt kigumizva egyik kanyar sem és lassítót sem találtunk egyik szakaszon sem. Nagyon oda kellett figyelni és felírni, hogy mely kanyar lesz poros és kavicsos az íveken valamint a hatalmas sebesség miatt (sok helyen „teli ötödikkel”) hol kell elvenni egy picit a gázt az enyhe ívű kanyarokban.
Nagyon sokféle és különböző minőségű aszfalton kellett magunkat próbára tenni, a nagyon jó minőségű aszfalttól kezdve a hegyi erdész utakon keresztül a macskakövön át. Volt hol betonon kellett menni, volt hol nagyon poros murvás falusi utcákon. Ennek ellenére nagyon meg voltunk elégedve a szakaszok minőségével és változatosságával. Úgy hisszük, ezt nevezik igazi ralinak. Úgy gondoljuk, hogy mindent megtettek a rendezők, hogy egy olyan versenyt rendezzenek, ahol igazán kijön a vezetői tudások és az itiner megírásának pontossága. A szervezők és versenybírók nagyon szívesen láttak minket és nagyon segítőkésznek bizonyultak.
A pénteki napon kezdődött el a 12 gyorsaságiból álló verseny, melynek első szakasza egy másfél kilométeres prológ volt, mely már a versenybe is beleszámított. A néző hatalmas üdvrivalgással fogadtak minket és versenyautónkat, hiszen náluk ez a típus, a „zsiguli”, nem ismert versenyautó típus. Sikeresen abszolváltuk az első megmeredtetést és fáradtan, izgalommal telitetten vártuk a szombaton hátralévő 11 gyorsaságit mely több mint 100 versenykilométert jelentett. Eljött a nagy nap. Reggel kilenckor rajtoltunk el a puhább keverékű gumival és egy gyors reggel szerviz után már fent is találtuk magunkat besisakolva a gyorsasági rajtjánál. És elrajtoltunk. A nézők tapsoltak és integettek ahol elhaladtunk. Nagyon tetszett nekik a versenyautó hangja és tudása. Egy biztonsági és precíz autózással az abszolút mezőny közepén találtuk magunkat, és elismerő arckifejezésekkel ismerték el az időnket a versenybírók a beíróban. Ahogy eljöttünk a beíróból pár kilométerrel arrébb már a következő szakasz várt ránk. Sikeresen teljesítettük ezt is és máris a harmadik szakasz rajtjától indultunk tovább a legrövidebb gyorsra. A célban végre levehettük a sisakot és a maszkot és indulhattunk a szervizbe. Egész hétvégén nagyon meleg volt, közel 35 fok, főleg az overállban, maszkban és sisakban és a kocsiban, ami mindenhol ontotta magából a hőt. A gyűjtő után 20 percünk volt a szervizre. Ez nagyon kevésnek bizonyult, de végül sikerült a srácoknak átnézni a kocsit és mindent rendben találtak. A meleg miatt feltettük a keményebb keverékű guminkat, ami jobban bírja, és jobban dolgozik ezek között a körülmények között. Ez a három gyorsasági következett még kétszer. Mikor elrajtoltunk az utolsó „körre” (visszafelé két szakasz) még csak fél négy volt. Újra rádöbbentünk, hogy milyen gyorsan is mennek itt a dolgok és milyen pörgős versenyen veszünk részt. Az utolsó két gyorsasági előtt volt egy 19 perces csúszás, ami miatt bocsánatot is kértek tőlük a versenybírók a rajt előtt (pozitívan ez egy kicsit szokatlanul érintett minket). A rajt előtt megbeszéltük a kocsiban, hogy óvatosan viszont gyorsan megpróbáljuk teljesíteni a versenytávot, hogy megőrizzük a mezőnyben megszerzett előkelő pozíciónkat. Az utolsó gyorson becsúszott egy kis hiba. Egy visszafordítóban megtolta a kocsi az orrát és majdnem a nézők közé csúsztunk, de sikerült megállni az árok előtt és tovább folytatni a versenyt. Pár másodpercet bent is hagytunk. Ez nem vette kedvünket, és a „csiki-csuki” kanyarokban gyönyörűen a nézőknek autózva keresztben abszolváltuk a verseny legnehezebb szakaszát a nézők legnagyobb örömére. Nagyon jó érzéssel töltött el minket, mikor tudták, hogy mi következünk. Ömlöttek ki a nézők az út szélére és mámorító hangulatban szurkoltak nekünk. Megérkeztünk az utolsó gyorsasági céljába és egy kézfogással jutott tudtunkra, hogy életünk legnehezebb és legjobb versenyét sikeresen teljesítettük.
Volt még egy kihívás, eljutni Lugojból Temesvárra a Parc Fermebe. Egy gyors 10 perces szerviz és tankolás a tankoló zónában, és indulhattunk is a verseny céljába. Négy magyar versenytársunkkal együtt egy óra múlva be is álltunk a lezárt parkolóba. Egy-két kis technikai problémát leszámítva nem volt nagyobb nehézségünk, ami hátráltatott volna miket a versenyzésben. Ez köszönhető a szerviz csapatnak is, akik segítettek felkészíteni a kocsit és orvosolni a verseny során a problémákat. Végül a versenyen az abszolút 24. időt autóztuk 01:07:24.1-dal. A csoportunkat megnyertük és a magyar BAZ ralisok között a 2. helyen érkeztünk célba. Nagy sikernek és hatalmas élménynek könyveljük el a teljesítményünket. Ezúton is szeretnénk megköszönni mindenkinek, akik mellettünk álltak és állnak, hogy egy álom valóra válhatott. A következő kihívással az ózdi versenyen nézünk szembe, melyről további beszámolót küldünk.
Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.
Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊
Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.
Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.
Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Szeptember 1. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen idén 2-szor megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 23 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!
Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!
Az utazást megelőző hét elején még minden rendben volt, de akkor jött egy váratlan betegség, mely bearanyozta a hetemet! Egy csípésből lett teljes betegség! Feladatunkat nehezítette, hogy a hétvégi rajtceremóniát egy nem várt derült égből jövő villámcsapásként ért műszaki hiba szakította félbe. A fiúk egész éjjel szereltek, hogy a rajtvonalra tudjunk gurulni
Mondanom sem kell, hogy a szombati napra az éjszakázás rányomta bélyegét és álmosan kezdtünk, de ezt sajnos felülmúlta egy műszaki hiba okozta gond! + gyorsaságit csináltunk végig, mire rájöttem, hogy a egy testkábel van fellazulva a motor hátoldalán! Innentől minden kisimúlt😊.
A második körre újult erővel érkeztünk, melynek a z idő eredményben is meg volt a látszata. A sokorópátaki gyorson sikerült egy absz 5. időt jönni, ami a 2wd 2. legjobb és a kategória 1 ideje volt. Ezen felbuzdúlva vágtunk neki a kisgyónbányai gyorsaságinak, ami a vesztünket okozta. Sajnos egy defeketet követően az árokban végeztünk!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=216&s=64&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Nyár közepén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon 4. futama az aszfaltos talajon megrendezett Székesfehérvár Rally .
A 2 napos verseny rengeteg nehézséget és rejtett akadályt tartogatott. A Pályák tekintetében az előző évekből már jól ismert szakaszok voltak vegyítve, keverve. Közéjük tartozott az Oroszlányi gyors ami ízig vérig bevállalós gyorsasági! Ezt az első napon 3 szor kellet teljesíteni, mondhatni már unalmassá autóztuk! Természetesen tartogatott meglepetést, mert 3.ik nekifutásra felakadt a gáz és egy lassítóban való álldogálást követően jó 30mp ott hagyva sikerült folytatni!
Pénteki napon a pályák feldolgozása kapta a fő szerepet. Úgy gondolom, hogy részletes minden apró részeltre kitérő itinert sikerült írnunk! Dudás István barátom, mondhatom, hogy kitett magáért mert nagyon felkészülten és rengeteg hasznos információval érkezett a versenyre ezzel támogatta hobbinkat
Legfőbb célként a sikeres és jóízű versenyzést tűztük ki célul! A napközbeni kezdés kényelmessé tette az indulást, hisz az idei vendéglátónk Papp Laci barátomék vendégszeretetét élvezhettük a hétvégén. Mondhatni, hogy a medencéből indultunka gyorsokra.-)!
A szombati napot a kategória élén sikerült zárnunk és az abszolút 3. helyen. Nagyon elégedettek voltunk még a bennmaradt fél perc ellenére is. Az esti szervízben volt némi Dráma, hisz egy csavar beugrott a szívó rendszerbe és megijesztett minket, de a fiúk sikeresen orvosorlták a problémát!
Vasárnap egy közepesen erős kiegyensúlyozott versenyzéssel folytattuk. 2wd mezőnyében egy szakasz kivételével mindet sikerült megnyernünk amire nagyon büszkék vagyunk! A Power stage esetében pedig az ORC abszolút 2. helyén sikerült végeznünk ami egy kis extra motivációt adott!
Összességében nagyon jól éreztük magunkat és már várjuk a következő megmérettetést!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény: hauserresults.hu;
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=214&s=114&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny