A Galuska Szabolcs, Várfalvi Gábor kettős az előző években “begyűjtött” bajnoki címek ellenére is, a 2016-os évet is nagyon motiváltan kezdte. Bár az új autó még nem készült el, Szabolcs elmondása szerint még a mostani “kockában” is vannak tartalékok.
Sziasztok! Mivel töltöttétek a holtszezont?
Galuska Szabolcs: A Szilveszter Rally után gőzerővel az autó felkészítésén dolgoztunk, beleraktunk egy 1,9-es motort, amivel reményeink szerint több esélyünk lesz beleszólni az abszolút pontokért szóló harcba. Kihasználva a technikai szabályzat adta lehetőséget, – a nagyobb nyomatékra tekintettel -, bekerült nekünk is egy Mitsu híd, amit Vass Jani kifejezetten a mi kedvünkért alakított át, mert a kúpcsapágyakkal korábban gondjaink voltak… Hála neki, remekül működött az egész verseny alatt. Ezen felül a személyes felkészülésünkre koncentráltunk, szigorú diétába és edzésbe kezdtünk, és közel 15 kg élősúlytól szabadítottuk meg a Piroskát. Fontos változás volt még az életünkben, hogy egy megtisztelő felkérésnek hála, csatlakoztunk az Ivanics Rally és Motocross SE-hez, aminek köszönhetően nyugodtabb körülmények között készülhetünk.
Várfalvi Gábor: A téli szezon nekem a feltöltődésé volt, a technikai dolgokat Szabi intézi, neki gyűltek is az ősz hajszálai rendesen…
A verebek arról csiripeltek, hogy új autóval fogtok indulni 2016-ban. Aztán Cereden még mindig a régi vasat láttuk a rajtnál…
Galuska Szabolcs: Sajnos így van, nem állt össze az új autó a bajnoki rajtra. Sok faktoron múlott, állandó késésben voltak a “beszállítóink” és maximum összecsapva tudtunk volna Cereden indulni vele, régi fődarabokkal. Nyilván egy 0 km-es vassal, nem lehet odaállni teljes biztonsággal és tesztelés nélkül, őrültség nekikezdeni egy ilyen komoly futamnak. Úgyhogy az autó hiába állt 90%-on, inkább a bevált technikával támadtunk.
Várfalvi Gábor: Igen, ez volt a terv, hogy már az új vassal állunk oda a rajthoz, de ez sajnos nem jött össze. De azért a régi autó sem teljesen a régi, kapott egy komoly update-et, 1.6-ról 1.9-re, Mitsubishi hidat tettünk alá, hogy bírja a nyomatékot…Most egy tavalyi szabályok szerinti, majdnem top extra Lada kupás autó lett.
Milyen régi élményetek van a ceredi versenyekkel kapcsolatban?
Galuska Szabolcs: Nagyon kellemes emlékeink vannak erről a versenyről, én a legtechnikásabb magyar pályának tartom, mondhatni a szívem csücske. Általában eredményesen szoktunk itt szerepelni és a vigyorgás mindig garantált!
Várfalvi Gábor: Nagyon tetszett a pálya, igazi sofőrt és navigátort próbáló verseny volt ez. Abszolút kedvenc.
Mi történt veletek az idei versenyen?
Galuska Szabolcs: Egy nagyon komoly kategóriába érkeztünk, ami tele van rutinos öreg rókákkal és “vért ivott” fiatalokkal! A rajtban a tisztességes helytállást, karcmentes versenyzést és a Lada Kupa P3 dobogóját tűztük ki célul. Ehhez képest, a verseny első felében sokkal jobban álltunk, az abszolút második helyről várhattuk a harmadik gyorsot. S ami még ettől is fantasztikusabb volt számunkra, a kettes gyorson abszolút első időt szaladtunk Rónabányára. Ez az olyan amatőr versenyzőknek, mint mi, óriási élmény, még soha sem volt részünk ebben, fülig ért a szánk. Nyilván a mezőny többi tagjának ez nem nagy dolog, de számunkra mérföldkő volt, végig vigyorogtunk a várakozás alatt.
Várfalvi Gábor: A felkészülés közben, mikor megláttuk a nevezési listát, kicsit megijedtünk, annyi komoly versenytárs szerepelt a listán, hogy egy top 10-es eredménynek is nagyon tudtunk volna látatlanban örülni. De ehhez képest kellemes meglepetés volt az első gyors, ahol lendületesen végigtaláltunk, majd a második, ahol pályafutásunk alatt először abszolút első időt értünk el a gyorsaságin! Nekem ez volt a legnagyobb élmény a futamon… A verseny végére felébredtek a versenytársak is és kicsit visszaestünk, de szerintem nem vallottunk szégyent, akik előttünk végeztek, egyszerűen gyorsabbak voltak…
Kezdésnek abszolút negyedik és kategória második hely. Kell ennél jobb kezdés a bajnokoktól?
Galuska Szabolcs: Azt gondolom a kijelölt céljainkat túl is teljesítettük és a belső felvételek alapján megtaláltuk azokat a szakaszokat, ahol gyorsabbak voltak az ellenfeleink. Sajnos Fancsik Gergő a nap végére piszkosan felgyorsult és nem bírtunk vele, gratulálunk a győzelméhez! Az a legfontosabb, hogy Kori ismét bebizonyította, hogy pompás motorokat tud építeni, köbcentitől/kiviteltől függetlenül, örök hálánk üldözze érte. Tisztán látszott, hogy az autó képes a jó eredményekre, már csak nekem kell fejben felnőnöm az erősebb technikához és bízom benne, hogy néhány verseny után, még fényesebben csillog majd a serleg.
Várfalvi Gábor: Egy csatát lehet, hogy elvesztettünk, de a háborút még messze nem. Hosszú az év, van még hátra 7 futam. A kezdet több, mint biztató.
Milyen teendők lesznek a csapat háza táján a következő versenyig?
Galuska Szabolcs: Azt kell mondjam, hogy ez a váltókészítőkön múlik, ugyanis ha végre megkapjuk az új erősített egységet, akkor a VFTS-sel támadunk Sajókazán, de ha 10-12 napon belül nem jön meg, akkor revíziózzuk a Piroskát és revánsot veszünk a tavalyi haloványabb szereplésért. Ennek érdekébe, már le is foglaltam egy drift-pályát gyakorlásképpen…
Várfalvi Gábor: A következő pár napban eldől, hogy be tudjuk-e vetni a Vöftit, vagy marad a megszokott bódé…Egyelőre tehát várunk. Esetleg próbálunk még néhány kilót leadni, vagy legalábbis nem elhízni a húsvéti szezonban.
Galuska Szabolcs: Továbbra is hála és köszönet illeti a családomat, akik támogatják a csikorgásomat és a mostani versenyre is elkísértek, annak ellenére hogy a szerencsétlenebb időterv miatt, szombaton alig találkoztunk. Nem lehet elégszer hangsúlyozni Katona Kori szerepét a sikereink elérésében, nélküle sehol se tartanánk. Köszönöm a szervizeseknek, hogy pátyolgatták az autót és Gabinak, hogy hiba nélkül darálta mellettem az itinert és minden szurkolónak a biztatást, akik a pálya szélén töltötték a vasárnapot…
Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az idei év utolsó bajnoki futama az előző évekről már jól ismert Zempléni futam! A verseny helyszín az őszi évszaknak köszönhetően gyönyörű arcát mutatta. karakterében 4 különböző szakasz várt a mezőnyre mindkét irányból és mindösszesen 17 gyorsasági szakasz.
Csapatunk felkészülése még alaposabb volt mint bármikor, hisz a P13 kategória bajnoki címén kívül az ORC 2WD bajnoki címe volt még kérdés. Természetesen minden meg szerettünk volna tenni és meg is tettünk a sikeres célba érkezés érdekében.
Csütörtök reggel érkeztünk meg a szerencsi központba és az adminisztratív átvétel teljesítését követően elkezdtük a pályák feldolgozását. Valamilyen formában már mindegyik pálya ismerős volt és örömmel töltött el minket, hogy a pályákat oda-vissza írhattuk, amivel a feldolgozás gyors és hatékony volt. Sikerült egy tempós de mindenképpen a necces felhordásos, nedves részekre tekintettel.
Péntek este egy nagyon hangulatos és reprezentatív rajt ceremónia nyitotta meg a versenyt😊
Szombat korán reggel kezdtünk, melynek köszönhetően a pályákra a lecsapódott pára miatt kifejezetten figyelni kellett. Ennek ellenére a közepes keménységű keverék mellett döntöttünk, ami mindenképpen jó húzásnak bizonyult a melegedő időjárásnak köszönhetően.
Az 5. ik gyorsaságin sajnos egy futómű alkatrész törése miatt kiestünk és csak szuper rally keretein belül tudtuk folytatni a versenyt. A fiúk újra precíz pontos munkát végezve felkészítették az autót a vasárnapi versenynapra.
Vasárnap kicsit lassan melegedtünk be mert rátartással voltunk a kocsival szemben, hisz a bekerült futómű alkatrész már használt volt és a bizalom lassan jött meg. A 2. körre már felszabadultan ORC abszolút 3.-4. időket autózva élveztük a napot! Ennek köszönhetően sikerült elérni a bajnoki címet és boldogan ünnepelhettünk a célceremónián!!!!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt. Business Solutions Hungary Kft.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=217&ert=ORCA&go=P13
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Szeptember 1. hétvégéjén fogadott minket az év várva vár új helyszínen idén 2-szor megrendezésre kerülő Győr Rally-ja. A verseny fő érdekessége, hogy 23 évvel ez előtt rendeztek itt versenyt melyet a belvárosi néző csalogató gyorsasági tett még színesebbé!
Csapatunk felkészülése sikeres volt, hisz az autó teljes átvizsgálást legfőbb szerelőn Lackó végezte, lelkiismeretes munkájával! Köszönöm szépen neki!
Az utazást megelőző hét elején még minden rendben volt, de akkor jött egy váratlan betegség, mely bearanyozta a hetemet! Egy csípésből lett teljes betegség! Feladatunkat nehezítette, hogy a hétvégi rajtceremóniát egy nem várt derült égből jövő villámcsapásként ért műszaki hiba szakította félbe. A fiúk egész éjjel szereltek, hogy a rajtvonalra tudjunk gurulni
Mondanom sem kell, hogy a szombati napra az éjszakázás rányomta bélyegét és álmosan kezdtünk, de ezt sajnos felülmúlta egy műszaki hiba okozta gond! + gyorsaságit csináltunk végig, mire rájöttem, hogy a egy testkábel van fellazulva a motor hátoldalán! Innentől minden kisimúlt😊.
A második körre újult erővel érkeztünk, melynek a z idő eredményben is meg volt a látszata. A sokorópátaki gyorson sikerült egy absz 5. időt jönni, ami a 2wd 2. legjobb és a kategória 1 ideje volt. Ezen felbuzdúlva vágtunk neki a kisgyónbányai gyorsaságinak, ami a vesztünket okozta. Sajnos egy defeketet követően az árokban végeztünk!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény:
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=216&s=64&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny
Nyár közepén került megrendezésre az ide ORB Rally1 osztályú szezon 4. futama az aszfaltos talajon megrendezett Székesfehérvár Rally .
A 2 napos verseny rengeteg nehézséget és rejtett akadályt tartogatott. A Pályák tekintetében az előző évekből már jól ismert szakaszok voltak vegyítve, keverve. Közéjük tartozott az Oroszlányi gyors ami ízig vérig bevállalós gyorsasági! Ezt az első napon 3 szor kellet teljesíteni, mondhatni már unalmassá autóztuk! Természetesen tartogatott meglepetést, mert 3.ik nekifutásra felakadt a gáz és egy lassítóban való álldogálást követően jó 30mp ott hagyva sikerült folytatni!
Pénteki napon a pályák feldolgozása kapta a fő szerepet. Úgy gondolom, hogy részletes minden apró részeltre kitérő itinert sikerült írnunk! Dudás István barátom, mondhatom, hogy kitett magáért mert nagyon felkészülten és rengeteg hasznos információval érkezett a versenyre ezzel támogatta hobbinkat
Legfőbb célként a sikeres és jóízű versenyzést tűztük ki célul! A napközbeni kezdés kényelmessé tette az indulást, hisz az idei vendéglátónk Papp Laci barátomék vendégszeretetét élvezhettük a hétvégén. Mondhatni, hogy a medencéből indultunka gyorsokra.-)!
A szombati napot a kategória élén sikerült zárnunk és az abszolút 3. helyen. Nagyon elégedettek voltunk még a bennmaradt fél perc ellenére is. Az esti szervízben volt némi Dráma, hisz egy csavar beugrott a szívó rendszerbe és megijesztett minket, de a fiúk sikeresen orvosorlták a problémát!
Vasárnap egy közepesen erős kiegyensúlyozott versenyzéssel folytattuk. 2wd mezőnyében egy szakasz kivételével mindet sikerült megnyernünk amire nagyon büszkék vagyunk! A Power stage esetében pedig az ORC abszolút 2. helyén sikerült végeznünk ami egy kis extra motivációt adott!
Összességében nagyon jól éreztük magunkat és már várjuk a következő megmérettetést!
Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!
IT-PNG System Kft., Young B.T.S Kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millers motorolaj Industrial Investment Zrt.
online erdmény: hauserresults.hu;
https://www.hauserresults.hu/live/live.php?er=public&ev=214&s=114&ert=ORCA&go=
További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!
www.facebook.com/BodoganMotorSport/
www.life.ivanics.hu/sport_blog
Címkék: Rally Verseny