Nehéz időjárási körülmények a Zemplénben

Molnár Tamás | 2019.11.12. 21:44

Az előző év után idén is késő ősszel rendezték meg a II. Nyíregyházi Rallyet mely egyben ERC (európai bajnoki futam) az I. Rally Hungary is volt. Örömünkre szolgált, hogy ugyan azokon a pályákon és ugyanazt a versenytávot kellett teljesítenünk, mint az ERC-ben induló versenyzőknek. Így hozzájuk is tudtuk a gyorsaságunkat mérni, hogy hova is lenne elég abban a mezőnyben :) Szerintünk helytálltunk :) De erről majd később...

A felkészülés alatt tudtuk, hogy egy nagyon hosszú, valamint az idei év legnehezebb versenyén fogunk részt venni. Több mint 212 versenykilométer illetve több mint 1000 kilométer össztáv, több 20 kilométer feletti gyorsasági. Igyekeztünk ehhez mérten is felkészülni és a versenyautót felkészíteni. Több apróbb dolgot is orvosolni kellett, de a srácok ügyesen és időben elkészültek vele. Nagy elánnal érkeztünk, hiszen az ORC 2WD kupa éves megnyerésére még maradt egy kis esélyünk, ehhez az kellett, hogy a maximálisan megszerezhető összes pontot elhozzuk Nyíregyházáról. A szerdai és a csütörtöki napon került sor a pályajárásra, melyet időben és pontosan fel tudtunk dolgozni. Sajnos folyamatosan esett az eső és körről körre lehetett látni, ahogyan a pálya egyre rosszabb állapotba kerül. Tudtuk, hogy nagyon felhordásos, sáros és csúszós utakra számíthatunk. Pénteken az adminisztratív dolgokkal kellett foglalatoskodni, este pedig készülhettünk a rajtdobogóra a nyíregyházi főtéren illetve az első gyorsaságira melyet a Rabócsiringen rendeztek meg. Lámpafényes szinkronpályán kellett kettő kört kellett teljesítenünk Máriapócson. Hatalmas élmény volt ekkora közönség előtt "hazai pályán"! A rajt előtt azt beszéltük, hogy emlékszünk a korábban itt megrendezett szinkronpályás prológra, első gyorsaságira, és, hogy 15 évvel ezelőtt csak néztük, most itt vagyunk és minket néznek. :) Életünk egyik legmeghatározóbb élményét élhettük át, fantasztikus volt.

Másnap hat gyorsasági várt ránk kettő körben. Az első gyorsaságin már kb az 5-6. kanyarban egy nagyon picit túlcsúsztunk és láttuk, hogy nagyon óvatosan kell mennünk, hiszen nagyon sáros és csúszósak lesznek a pályák. Ehhez mérten kellő pontossággal teljesítettük és sikerült első időt futnunk. A további gyorsokat is ehhez mérten, a körülményeket felmérve teljesítettük. Az első körben hátráltatott minket, hogy a generátor feszítőjéből elhagytuk a csavart valamint az önindítónk egyik vezetéke sajnos elszakadt. A generátor problémát sikerült orvosolni, kicseréltük az ékszíjat és az elhagyott csavart is pótoltuk és úgy indultunk neki a mádi gyorsnak. Sajnos a végén azt vettük észre, hogy a víz 130 fokon van, így az utolsó 1-1,5 kilométert csak lassan teljesítettük, hogy ne okozzunk kárt a motorban. Valószínűleg a csavar kitekeredett a generátor feszítőből és hozzáért az ékszíjhoz, mely el is szakította. Szerencsére a beíró után megjavítottuk és indultunk a szervizbe. Ennek ellenére is mindhárom gyorsaságin sikerült a legjobb időt futnunk. A következő kört már sötétben kellett teljesítenünk. Az újhutai gyorsot ismételten sikerült megnyerni. Emellett doppingolt minket, hogy a "katlan" után rengeteg néző volt és görögtűzzel fogadtak minket. Ahogyan erre visszaemlékszünk, még mindig ráz minket a hideg. Hihetetlen, hogy a rossz körülmények ellenére is mennyien szurkoltak a pálya szélén. A szombati utolsó előtti gyors rajtjában, Füzéren, sajnos lefulladt a kocsi és mivel újra tönkrement az önindítónk ki kellett szállnunk és be kellett tolnunk. Sajnos itt már rögtön kb 1 perc hátrányba kerültünk a többiekhez képest. Szerencsére ezt sikerült pár kanyar múlva kihevernünk és ritmusosan, tempósan elkezdeni versenyezni. Sajnos a murvás szakasz után lévő jobb 23-ban kaptunk egy defektet és a fennmaradt 16 kilométert defekttel majd felnin teljesítettük. Itt sajnos közel 5 perc hátrányt összeszedtünk és vezető pozícióból visszacsúsztunk az ORC 2WD kupa 3. helyére. A 1,5 perc előnyünkből hirtelen 3,5 perc hátrány lett. Ez sajnos megpecsételte a sorsunkat, hiszen a nap végére, hiába a napi utolsó, mádi gyorsot is megnyertük, csak a második helyen végeztünk szombaton és egy pontot vesztettünk a max pontszámból.

Így vasárnap sajnos már "tét nélkül" kellett versenyeznünk. Ennek ellenére koncentráltunk, hogy megnyerjük a második napot, a powerstaget és ezekkel együtt a versenyt is. Az első két gyorsaságit esőben kellett megfutnunk, eléggé csúszós és nehéz gyorsok voltak, ennek ellenére sikerült mindkettőt megnyerni és ledolgozni a hátrányunkat és visszavenni a vezetést mindkettő kategóriában (P12 és ORC 2WD). Volt pár kalandunk is, de szerencsére nem történt komolyabb probléma. Sajnos ezen a napon csak 3 gyorsaságit tudtunk teljesíteni, hiszen mindkét disznókői gyorsaságit illetve a 2. Telkibánya-Újhuta szakaszt törölték a nagy sár és a pálya állapota miatt. A második körre már csak az Újhuta-Fony szakaszt kellett teljesítenünk sötétben, néhol ködben (emiatt folyamatosan kellett kapcsolni le és fel a szúrókat) és esőben mely a szakaszok törlése miatt powerstage lett. Ezt a szakaszt is sikerült "behúzni", így egy pont híján a maximális ponttal végeztünk. Sajnos ez a pontszám nem lett elegendő az ORC 2WD bajnokság megnyeréséhez. Mindkettő kategóriában (ORC P12 és 2WD). 1 ponttal maradtunk el a bajnoki győzelemtől. Egy kicsit el vagyunk kenődve, de semmi gond, majd jövőre ;) A verseny végére megszereztük az ORC abszolút 4. helyét, a P12 és 2WD 1. helyét valamint az összes versenyzőt tekintve (55) az abszolút 30. helyet amivel sok ERC-ben induló versenyzőt is megelőztünk.

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Hatalmas élmény volt ezt megélni, hogy ilyen sokat szurkoltok, csápoltok a pálya szélén valamint, hogy milyen sokan voltatok a szervizparkban és biztattatok minket! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget (Köszi Laci, Peti, Ottó, Csabi, Ferike), Édesanyánknak a sok-sok segítséget valamint nem utolsó sorban a partnereinknek!

IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft., Smart Energy Kft., N-System Távközlési Kft., Oxigen smd, IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

www.ventil-team.hu/

https://www.facebook.com/ventil.epuletgepeszet/

Kép forrása: RallyFeeling.hu, Zsíros Gyöngyi, Sillye Zsolt

Címkék: Rally Verseny
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Újra pályán!

2019.11.15. 21:00

Nagy örömünkre sikerült elkészülnünk a Volvonk tervezett, szükséges javításával. Hosszú ideig tartott és költséges is volt, de a megbízhatóság érdekében jó munkát szerettünk volna végezni. Ezt az elmúlt két hétben két versenyen is próbára tettük. Az első egy órfűi tesztverseny volt, ahol szerettük volna kipróbálni az autót a következő héten rendezett Nyíregyháza Rallye előtt.

Nehéz időjárási körülmények a Zemplénben

2019.11.12. 21:44

Az előző év után idén is késő ősszel rendezték meg a II. Nyíregyházi Rallyet mely egyben ERC (európai bajnoki futam) az I. Rally Hungary is volt. Örömünkre szolgált, hogy ugyan azokon a pályákon és ugyanazt a versenytávot kellett teljesítenünk, mint az ERC-ben induló versenyzőknek. Így hozzájuk is tudtuk a gyorsaságunkat mérni, hogy hova is lenne elég abban a mezőnyben :) Szerintünk helytálltunk :) De erről majd később...

A felkészülés alatt tudtuk, hogy egy nagyon hosszú, valamint az idei év legnehezebb versenyén fogunk részt venni. Több mint 212 versenykilométer illetve több mint 1000 kilométer össztáv, több 20 kilométer feletti gyorsasági. Igyekeztünk ehhez mérten is felkészülni és a versenyautót felkészíteni. Több apróbb dolgot is orvosolni kellett, de a srácok ügyesen és időben elkészültek vele. Nagy elánnal érkeztünk, hiszen az ORC 2WD kupa éves megnyerésére még maradt egy kis esélyünk, ehhez az kellett, hogy a maximálisan megszerezhető összes pontot elhozzuk Nyíregyházáról. A szerdai és a csütörtöki napon került sor a pályajárásra, melyet időben és pontosan fel tudtunk dolgozni. Sajnos folyamatosan esett az eső és körről körre lehetett látni, ahogyan a pálya egyre rosszabb állapotba kerül. Tudtuk, hogy nagyon felhordásos, sáros és csúszós utakra számíthatunk. Pénteken az adminisztratív dolgokkal kellett foglalatoskodni, este pedig készülhettünk a rajtdobogóra a nyíregyházi főtéren illetve az első gyorsaságira melyet a Rabócsiringen rendeztek meg. Lámpafényes szinkronpályán kellett kettő kört kellett teljesítenünk Máriapócson. Hatalmas élmény volt ekkora közönség előtt "hazai pályán"! A rajt előtt azt beszéltük, hogy emlékszünk a korábban itt megrendezett szinkronpályás prológra, első gyorsaságira, és, hogy 15 évvel ezelőtt csak néztük, most itt vagyunk és minket néznek. :) Életünk egyik legmeghatározóbb élményét élhettük át, fantasztikus volt.

Csúszkálás és maximális pontszám a Mecsekben

2019.10.15. 21:15

Mint ahogy az minden évben lenni szokott, idén is az ősz közepén rendezték meg immáron az 53. Mecsek Rally Pécs és környékén. A felkészítése az autónak egy kicsit nehézkes volt, az utolsó pillanatban találtunk egy hibát ami nagyban befolyásolta volna a versenyünket, de szerencsére a szervizes csapat megtalálta és gyorsan orvosolni is tudta. Idén szerdán kezdtük el a pályák feldolgozását, hiszen már csütörtökön este prológ és pénteken, szombaton már a verseny zajlott.

Összesen 6 különböző szakaszon rendezték meg a versenyt, pénteken 2-szer 3 gyorsasági és szombaton is 2-szer kellett másik 3 szakaszt teljesíteni. Szerdán a pályák felírása gyorsan és gördülékenyen ment szép őszies időben, ennek módja és rendje szerint fel is dolgoztuk azokat, viszont csütörtökön egész nap esett az eső. A prológ is esőben zajlott, csúszkálással... Nagy örömünkre szolgált, hogy az ilyen makacs idő ellenére egész sok Lada fanatikus is kilátogatott és őrjöngve biztatott minket, hogy minél látványosabban autózzunk. Reméljük sikerült kiszolgálni Őket :).Tudtuk, hogy a gyorsaságikon a körülmények nagyban megváltoztak, hiszen az erdős szakaszokon a sáros kanyaroknak esélyük sem volt felszáradni egy délelőtt alatt. Ennek tudatában nedves útburkolatra alkalmas gumikat választottunk, hogy minél gyorsabbak tudjunk lenni. Az első kör első gyorsaságiját szenvedve és nyögvenyelősen sikerült teljesítenünk, a körülmények sokkal rosszabbak voltak mint amire számítottunk. Sokkal nagyobb sár fogadott minket, még olyan kanyarokban is, ahol elképzelni sem tudtuk. Kanyarsebességünk szinte nem volt, hiszen ahogy egy kicsivel nagyobb tempót próbáltunk menni, azonnal estünk le az útról. A kigyorsításokra is nagyon oda kellett figyelni. Volt aki hókocsikázáshoz hasonlította a szakaszt :) Viszont ez a rally, ez a szépsége, ezért csináljuk, alkalmazkodni kell a körülményekhez, és az a leggyorsabb akinek a legrövidebb idő alatt ez sikerül :) Ha csúszik akkor mindenkinek csúszik ;) A szakasz elején egy nagyon szűk terelő túl gyorsan közeledett, nagyon csúszós volt, és sajnos meg is forogtunk benne, egy guminak neki is mentünk ami miatt 10 mp büntetést kaptunk. A büntetés nélkül, amit később írtak "jóvá", a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni a szakaszt. A második gyorsaságit egy baleset miatt eltörölték. A harmadik gyorsaságin viszont a puha gumink egy kicsit elmelegedtek már a gyors első pár kilométerében, így nem tudtunk olyan időt autózni amit szerettünk volna. Sajnos itt is összeszedtünk egy kis hátrányt ami eléggé frusztráló volt.

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (http://life.ivanics.hu/sport_blog/nehez_idojarasi_korulmenyek_a_zemplenben/)