Minden jó, ha a vége jó...

Várnainé Jakócs Ágnes | 2016.11.22. 10:18

Október utolsó hétvégéjén került megrendezésre az Ózd rally, ami az utolsó volt a 2016-os bajnoki esztendőben.Az utolsó megmérettetésen természetesen ott volt a Barna-Szollár páros.

A fiúk így értékelték a futamot:

"A kassai és az egész éves technikai problémákra való tekintettel az utolsó versenyre egy teljesen átépített versenyautóval érkeztünk: motorcsere, hajtáslánc csere, új program, új áttétel, és egy teljesen új futómű beállítás. Nem akartunk semmit sem a véletlenre bízni, ezért döntöttünk a teljes felújítás mellett.

A csütörtöki és pénteki pályabejárás rendben lezajlott a pályák ismerősek voltak, gyakorlatilag csak az emlékezetünket kellett felfrissíteni. Ami számunkra teljesen új volt az a felsőkelecsényi gyorsasági, de jó itinert sikerült oda is írnunk így nyugodtan vártuk a szombati és vasárnapi viadalt. Péntek este egy remek hangulatú prológgal kezdtünk, ami megadta az egész hétvége hangulatát. A prológ után egy kis esti szerviz, és vártuk a szombatot.

Szombaton délután kezdődött az "igazi" verseny, a már klasszikusnak mondható Királdi körgyorssal és a nagy tempójú Sátai gyorsaságival. Az első körben egy kicsit bealudtunk, de azért így is a középmezőnyben tudtunk maradni. A második kör már szürkületben az utolsó pedig már teljes sötétségben került megrendezésre, ami szintén fantasztikus hangulatot teremtett, hiszen sötétben autózni 200 km/h-s tempóval nagyon nagy feeling!! A szombati jó hangulatú nap végén fáradtan de jókedvűen érkeztünk az esti nagyszervizbe, majd onnan az éjszakai parc fermé-be.

Vasárnap gyönyörű, de hideg reggelre ébredtünk. Az időjárás feladta a leckét a gumiválasztás szempontjából, hiszen a közép kemény keverékű abroncsokhoz még hideg volt, a lágyhoz pedig már meleg. Végül úgy döntöttünk, hogy az első királd-sátai gyorsaságira előre közepes keménységű, hátra pedig lágy keverékű Pirelliket szereltünk és a csomagtartóba két RX9-es pótkereket ettünk, hiszen a felsőnyárádi gyorsasági szakasz rövid volt és a gumik nem melegednek fel kellőképpen. A számításunk jónak bizonyult volna, ha nem húzza keresztbe már az első gyorsaságin egy csúnya defekt, ami miatt azonnal 5 perces hátrányba kerültünk, mert a gyorsasági kellős középen kellett kicserélnünk.

Az első kör végén nagy hátránnyal, de ugyanolyan jókedvvel érkeztünk a szervizbe, ahol a fiúknak nem volt nagy munkájuk a rutin vizsgálatokon kívül, így mentünk is tovább a következő körre.

A királdi gyorsaságit jól sikerült teljesíteni, ami után a felsőnyárádin szintén jól szerepeltünk (magunkhoz képest…), de a következő felsőkelecsényi gyorsasági és annak szereplői megpecsételték sorsunkat.

Rudabányáról kiérve egy erős féktávon az autó felúszott a kavicsokon, így a kanyart nem tudtuk kellőképpen bevenni. Az autó a lendületéből adódóan a bukótérben landolt, ahol a biztonságiak és egy-két néző tartózkodott (azt, hogy mit kerestek ott egy nézőktől elzárt helyen, nem a mi tisztünk eldönteni/megítélni…). Sajnos mielőtt az autó teljesen megállt volna, sikerült egy ott tartózkodó nézőnek nekimenni, aki szerencsére kisebb sérülésekkel megúszta a balesetet, nekünk viszont a végét jelentette a versenyünknek. Így önhibánkon kívül kellett feladnunk a versenyt.

A végét leszámítva jó hangulatú verseny volt, jó szervezéssel, jó pályákkal. Éveztük minden méterét. A vége lehetett volna sokkal rosszabb is, de az égiek megvédték emberünket, aki majdnem a saját vesztébe rohant a felelőtlenségével. Legyen ez egy tanulság mindenkinek: a biztonsági emberek utasításait maradéktalanul be kell tartani, hiszen Ők a nézők javát és biztonságát szolgálják. Ne feledjük: mindenkit hazavárnak!!

Köszönjük a támogatást támogatóinknak, akik nélkül nem jöhetne ez létre:

Intrudair Kft.

www.intrudair.com

DDC Kft.

IVANICS Csoport

Ivanics Kft.

www.ivanics.hu

Címkék: Hírek Technika Rally Szerelés Verseny
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Újra pályán!

2019.11.15. 21:00

Nagy örömünkre sikerült elkészülnünk a Volvonk tervezett, szükséges javításával. Hosszú ideig tartott és költséges is volt, de a megbízhatóság érdekében jó munkát szerettünk volna végezni. Ezt az elmúlt két hétben két versenyen is próbára tettük. Az első egy órfűi tesztverseny volt, ahol szerettük volna kipróbálni az autót a következő héten rendezett Nyíregyháza Rallye előtt.

Nehéz időjárási körülmények a Zemplénben

2019.11.12. 21:44

Az előző év után idén is késő ősszel rendezték meg a II. Nyíregyházi Rallyet mely egyben ERC (európai bajnoki futam) az I. Rally Hungary is volt. Örömünkre szolgált, hogy ugyan azokon a pályákon és ugyanazt a versenytávot kellett teljesítenünk, mint az ERC-ben induló versenyzőknek. Így hozzájuk is tudtuk a gyorsaságunkat mérni, hogy hova is lenne elég abban a mezőnyben :) Szerintünk helytálltunk :) De erről majd később...

A felkészülés alatt tudtuk, hogy egy nagyon hosszú, valamint az idei év legnehezebb versenyén fogunk részt venni. Több mint 212 versenykilométer illetve több mint 1000 kilométer össztáv, több 20 kilométer feletti gyorsasági. Igyekeztünk ehhez mérten is felkészülni és a versenyautót felkészíteni. Több apróbb dolgot is orvosolni kellett, de a srácok ügyesen és időben elkészültek vele. Nagy elánnal érkeztünk, hiszen az ORC 2WD kupa éves megnyerésére még maradt egy kis esélyünk, ehhez az kellett, hogy a maximálisan megszerezhető összes pontot elhozzuk Nyíregyházáról. A szerdai és a csütörtöki napon került sor a pályajárásra, melyet időben és pontosan fel tudtunk dolgozni. Sajnos folyamatosan esett az eső és körről körre lehetett látni, ahogyan a pálya egyre rosszabb állapotba kerül. Tudtuk, hogy nagyon felhordásos, sáros és csúszós utakra számíthatunk. Pénteken az adminisztratív dolgokkal kellett foglalatoskodni, este pedig készülhettünk a rajtdobogóra a nyíregyházi főtéren illetve az első gyorsaságira melyet a Rabócsiringen rendeztek meg. Lámpafényes szinkronpályán kellett kettő kört kellett teljesítenünk Máriapócson. Hatalmas élmény volt ekkora közönség előtt "hazai pályán"! A rajt előtt azt beszéltük, hogy emlékszünk a korábban itt megrendezett szinkronpályás prológra, első gyorsaságira, és, hogy 15 évvel ezelőtt csak néztük, most itt vagyunk és minket néznek. :) Életünk egyik legmeghatározóbb élményét élhettük át, fantasztikus volt.

Csúszkálás és maximális pontszám a Mecsekben

2019.10.15. 21:15

Mint ahogy az minden évben lenni szokott, idén is az ősz közepén rendezték meg immáron az 53. Mecsek Rally Pécs és környékén. A felkészítése az autónak egy kicsit nehézkes volt, az utolsó pillanatban találtunk egy hibát ami nagyban befolyásolta volna a versenyünket, de szerencsére a szervizes csapat megtalálta és gyorsan orvosolni is tudta. Idén szerdán kezdtük el a pályák feldolgozását, hiszen már csütörtökön este prológ és pénteken, szombaton már a verseny zajlott.

Összesen 6 különböző szakaszon rendezték meg a versenyt, pénteken 2-szer 3 gyorsasági és szombaton is 2-szer kellett másik 3 szakaszt teljesíteni. Szerdán a pályák felírása gyorsan és gördülékenyen ment szép őszies időben, ennek módja és rendje szerint fel is dolgoztuk azokat, viszont csütörtökön egész nap esett az eső. A prológ is esőben zajlott, csúszkálással... Nagy örömünkre szolgált, hogy az ilyen makacs idő ellenére egész sok Lada fanatikus is kilátogatott és őrjöngve biztatott minket, hogy minél látványosabban autózzunk. Reméljük sikerült kiszolgálni Őket :).Tudtuk, hogy a gyorsaságikon a körülmények nagyban megváltoztak, hiszen az erdős szakaszokon a sáros kanyaroknak esélyük sem volt felszáradni egy délelőtt alatt. Ennek tudatában nedves útburkolatra alkalmas gumikat választottunk, hogy minél gyorsabbak tudjunk lenni. Az első kör első gyorsaságiját szenvedve és nyögvenyelősen sikerült teljesítenünk, a körülmények sokkal rosszabbak voltak mint amire számítottunk. Sokkal nagyobb sár fogadott minket, még olyan kanyarokban is, ahol elképzelni sem tudtuk. Kanyarsebességünk szinte nem volt, hiszen ahogy egy kicsivel nagyobb tempót próbáltunk menni, azonnal estünk le az útról. A kigyorsításokra is nagyon oda kellett figyelni. Volt aki hókocsikázáshoz hasonlította a szakaszt :) Viszont ez a rally, ez a szépsége, ezért csináljuk, alkalmazkodni kell a körülményekhez, és az a leggyorsabb akinek a legrövidebb idő alatt ez sikerül :) Ha csúszik akkor mindenkinek csúszik ;) A szakasz elején egy nagyon szűk terelő túl gyorsan közeledett, nagyon csúszós volt, és sajnos meg is forogtunk benne, egy guminak neki is mentünk ami miatt 10 mp büntetést kaptunk. A büntetés nélkül, amit később írtak "jóvá", a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni a szakaszt. A második gyorsaságit egy baleset miatt eltörölték. A harmadik gyorsaságin viszont a puha gumink egy kicsit elmelegedtek már a gyors első pár kilométerében, így nem tudtunk olyan időt autózni amit szerettünk volna. Sajnos itt is összeszedtünk egy kis hátrányt ami eléggé frusztráló volt.

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (http://life.ivanics.hu/sport_blog/minden_jo__ha_a_vege_jo___/)