Jobbágy Péter visszatér

Molnár Tamás | 2022.03.28. 11:40

Jobbágy Péter: Bármi benne lehet ebben a hétvégében

Fotó: Pánya-Fotó/ Pánya Péter Fotó forrása: Jobbracing/Facebook

Nyolc év után tér vissza a 2014-es év abszolút második helyezettje, Jobbágy Péter a Rally2 Bajnokságba, ahol Búzás Róberttel, ha nem is a bajnoki címért, de mindenképpen a legjobbakkal szeretnének a gyorsasági szakaszokon csatázni. Jobbágy Péterrel beszélgettünk.

2021-ben a Szilveszter Rallye-n autóztál legutóbb. Hol mentél előtte?

2016-ben szintén a Szilveszter Rallye-n álltam rajthoz, akkor Bodogán Ferivel indultunk. Érdekesség, hogy az a futam is ugyanolyan váratlanul jött nekem, mint a tavalyi lehetőség. A 2016-os évben versenyeztem utoljára. 2021 végén ismét Feri segített abban, hogy Búzás Robival elinduljunk az év végi bulifutamon. Tőle kaptuk meg a Lada VFTS-ét is, hogy mehessünk egyet. Robival egy B.A.Z. megyei rallysprinten már mentem együtt korábban is, neki pedig annyira megtetszett most ez az egész, hogy azt mondta, hogy ugorjunk neki, próbáljunk meg annyi szponzort összeszedni, hogy idén részt vehessünk egész évben a Rally2 Bajnokságban.

Fotó: Rallye Story Fotó forrása: Jobbracing/Facebook

Sikerrel jártatok?

Nagyon úgy fest a helyzet, hogy igen, így készülünk a szezonra Robival, együtt fogjuk az idei évet teljesíteni. Robi sokat még nem navigált, de tudom, hogy bele fog jönni, nem aggódom miatta, az elmúlt hétvégén Kunmadarason is gyakoroltunk.

Abszolút másodikként köszöntél el a Rally2 Bajnokságtól, 2014 végén, kategóriát, Lada Kupát nyertél. Milyen tervekkel vágtok neki az idei esztendőnek?

Bennem mindig bennem van a versenyszellem és a győzni akarás. 2022-ben nem az lesz a célunk, hogy az elsők között legyünk, de a mezőny végén sem szeretnénk kullogni. Vissza kell szoknom az autóba, fel kell térképeznünk a jelenlegi Rally2 Bajnokságot, amiről azt hallottuk, hogy rettenetesen megerősödött.

Fotó: Rallye Story Fotó forrása: Jobbracing/Facebook

Mennyire ismerős neked a Mecsek? Jártál e már Orfűn?

Egyszer jártam még csak Pécs környékén, ha minden igaz éppen 2014-ben, amikor másodikak lettünk. Szerintem ezeken a pályákon, amik most lesznek esetleg részleteiben mentem, teljes egészében valószínűleg nem. A 2014-es szakaszok nagyon gyorsak voltak, nekem tetszettek. Arra jól emlékszem, hogy volt egy rosszabb minőségű, murvás, vagy nagyon felhordásos, de tempós erdei szakasz, ami most nem lesz. Az volt az egyik kedvencem, mert szeretem a levágós, csúszós pályákat, nem vagyok íven menős pilóta. Meglátjuk, hogy idén mire érünk…

Mivel lennétek elégedettek a futam végén?

Én azzal bőven megelégednék, ha a legjobb 10-be beférnénk.

Fotó: Pánya-Fotó/ Pánya Péter Fotó forrása: Jobbracing/Facebook

Ebben a mezőnyben az egy erős kezdésnek számítana… 🙂

Azért mondtam, azt, hogy a Top10 már jó lenne, 🙂 és nem az első öt hely valamelyikére fáj még a fogunk. Tisztában vagyunk azzal, hogy tanulnunk kell a közös munkát Robival. A testvéremmel, Évivel és Bertók Tomival sokat mentem már, velük teljesen gördülékenyen megy minden, Robival viszont még jobban össze kell kovácsolódnunk a kocsiban, és neki is meg kell ismernie a Rally2 Bajnokság követelményeit. Ettől függetlenül bármi benne lehet ebben a hétvégében, még akkor is, ha tudjuk, hogy sok a tapasztalt helyi versenyzőpáros és rajtuk kívül is tuti, hogy nagyon kemény ellenfelekkel hoz minket össze a sors, az orfűi pályákon. Nem kérdés, hogy ők fogják vinni a prímet az évnyitó futamon aztán, hogy minket mennyire tudnak majd magukkal húzni, az majd szombaton a pályákon kiderül.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Címkék: Rally C30 Verseny Rendezvény
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Barum Rally , Ladával az EB pályákon

2022.09.21. 11:39

Augusztusi kellemes bakancslistás versenynek terveztűk a Barum Rallyt. Mondhatom ez teljes mértékben megvalósult. Ha valahova szeretnénk visszatérni versenyezni akkor az Zlin központjában helyet kapó Barum Rally.

Csapatunk egy szűkebb létszámmal indult a hosszú túrának augusztus utolsó hétvégéjén. Az eddigiektől eltérően nem az óra ellen versenyeztünk, hanem a magunk szórakoztatása érdekében és a nézők kiszolgálása miatt neveztünk a versenyre. Az utazás kellemesen és kalandmentesen teljesült és még aznap délelőtt megkezdtük a pályák feldolgozását. Mivel mi a Legendary kategóriába neveztünk úgy részünkre a péntek és szombat volt versenynap. Ezek ismeretében 4 különböző pályát dolgoztunk fel, melyek között a Zlin belvárosában megrendezett prológ is szerepet kapott. Ez számomra mindenképpen kihívás volt, hisz az eddigiektől eltérően a nézők szórakoztatása volt a cél, melyet az utcai gumik szolgáltattak az autón. Már a rajtból jól látható volt, hogy rengeteg ember látogatott ki és nézőkkel teli utcákon fogjuk nyomni. Örömömre szolgált, hogy ennek részese lehettem, hisz ennyi embertől ritkán kap az ember elismerő szavakat, mint amit mi kaptunk a prológot követően.

A szombati napon az utcai gumikat elől a slick hátul a murva gumi váltotta. 3 különböző gyorsasági várt ránk, sok ritmusváltással, szűk erdei szakszokkal, széles szerpentinekkel.

Természetesen itt is nézők kiszolgálása volt szem előtt tartva. Szerintem ez sikerült. Sikeresen teljesítettük a szombati napot is. Az autó teljesen jól működött és pöffenésmentesen állta a próbát. Számomra a 24 kilóméterese éjszakába nyúló gyorsasági adta a legnagyobb kihívást. A pályán rengeteg volt a felhordásokkal teli szűk rész illetve az erdőben még erősen jele volt a reggeli esőnek. Egy két apró kis ziccert leszámítva mindent úgy csinált az autó, ahogyan az mi szerettük volna.

Összességében egy nagyon kellemes és sport szakmailag sikeres hétvégét zártunk.

Egy két felethetelen pillnat:

https://www.youtube.com/watch?v=Fi_UDCoI75w&t=437s

https://www.facebook.com/DuEn.RALLY.oldala/videos/5594515570612895

Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget és a partnereink támogatását!

IT’S LOGISTICS, IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft, Young B.T.S Kft.; Főnixcsarnok kft.; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft. Millersoils

online erdmény: rallylive.hu;

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

Címkék: Rally Verseny

Székesfehérvár – Veszprém Rally

2022.09.12. 08:41

Következett egy murva rali, ami sajna hamar véget is ért számotokra, pedig kategória harmadik idővel kezdtétek a napot. Hogy éreztétek magatokat az első gyorson?

Jobbágy Péter: Rég vártam ezt a versenyt, mert imádom a murvát, nagyon élveztem az első gyorsot. Sikerült egy jó időt autózni, akkor még rendben volt minden az autóval is.

Búzás Róbert: Az első a kislődi gyors volt, amitől tartottunk a legjobban a minősége miatt, a rengeteg földből kiálló sziklákból adódóan. A nagyon köves kigyorsításokat nagyon megtiszteltük a defektveszély miatt, de jó hangulatba teljesítettük ezt a gyorsot. Én még sose mentem ilyen tempós, murvás versenyen, de nagyon élveztem.

Az első Kislődi gyorsot szépen abszolváltátok. A meleg mennyire vette ki az erőt belőletek?

Jobbágy Péter: Nagyon meleg volt, de a gyorson ezzel nem foglalkozom, teljes mértékben a pályára koncentrálok

Búzás Róbert: Nagyon meleg uralkodott az autóban, és a minél kevesebb por beszállása miatt az ablakokat be kellett csuknunk. Segítségünkre volt az autóban elhelyezett folyadékunk jéggel való hűtése.

Négy gyors várt még rátok, de sajna nem láttak titeket a kilátogató szurkolók. Mi is történt a vassal?

Jobbágy Péter: Sajnos nagyon rövidre sikerült a verseny. A 2. Gyors rajtvárakozóba lángok csaptak ki a motorháztető alól, amit sikerült eloltani, de a versenyt nem tudtuk folytatni

Búzás Róbert: Az 1-es gyors utáni etapon semmi problémát nem jelezve megérkeztünk a 2-es gyors beírójáig és várakoztunk a rajtunkra és az autónk beindítása után lángok csaptak fel a motortérből, amit sikerült a kézi poroltónk és a sportbírók poroltójával eloltanunk. Az anyagi kár végül is nem lett jelentős, de sajnos a versenyt feladni kényszerültünk egy üzemanyag fitting probléma miatt.

Legközelebb hol láthatunk titeket, milyen versenyen?

Jobbágy Péter: Következő verseny a Mediterrán Rally, igyekszünk a kocsit felkészíteni és megmérkőzni a Mecsekben.

Búzás Róbert: A következő versenyünk Pécsen a Mediterrán Rally. Reméljük, elkészül addigra az új motorunk, mert az évet eddig a legendet is megjárt Orbán Norbi Joker motorjával teljesítettük.

Partnereink: Ivanics csoport, Új Ház Centrum Micorex Kft., MZS Építő és Szolgáltató Kft., Germán-Trans Kft., Luterán Gépész Kft., Flotta Autó és Gumiszerviz, Magyar Építőipari Szolgáltató Kft., Flamesco Bau Kft., Gabi-Car Kft., Orto Ex Gyógyászati segédeszközök, Charlie Transport, Máris Szervíz Kft., Trex Gumi, Borsod Háztető Kft., Kajuha fényező Kft., Deluxe gumi és autószerviz, Pufinox garage, Ricsi design.

https://hajoka.hu/aszfaltrol-murvara-avagy-porolj-ha-tudsz/?fbclid=IwAR0gifPmQqhCbhNf3jvaVIo05buxqT2KRR9oogSkNyj-W9IFAVVujt2nfeE

Kazincbarcika Rally

2022.09.12. 08:39

Mielőtt belecsapnánk a 2022-es versenyeitekbe, amit együtt vittetek véghez mesélnétek az eddigi versenyzésetekről?

Jobbágy Péter: A benzingőzzel már régebben megfertőződtem, de igazán 2010-ben kezdtem a versenyzést. Amatőr versenyeken indultam Miskolc közelében, majd az RTE és BAZ Rally Sprint Bajnokságban. Később a Rally2-ben sikerült versenyeznem. Kategóriabajnokként remekeltem többször, majd sikerül megnyerni a BAZ RallySprintet és Rally2 abszolút második helyezést elérni. Mindig Ladával versenyeztem.

Búzás Róbert: Ha jól emlékszem 2011-ben kezdtem el navigálni a BAZ Rally Sprint bajnokságba Orosz Ferenc oldalán, ahol Jobbágy Péter által használt elkoptatott slikkekkel próbálkoztunk kisebb nagyobb sikerekkel. 2012-ben egy nagykállói rally sprinten ültünk össze először Péterrel, verseny előtti csütörtökön döntöttük el, hogy elindulunk, ahol sikerült kategória 1. helyet megszereznünk. Navigáltam egy egy versenyen, rally sprinten Ruszó Krisztiánnak, Tamás Gyulának, és Bernáth Balázsnak, eddigi alkalmak során csak Ladákban navigáltam. 2012 szilveszter rallyján összeültem Ruszó Krisztiánnal egy futam erejéig. 9 év kihagyás után egy horgászat közbeni beszélgetés után döntöttük el Péterrel, hogy elindulunk a 2021-es szilveszter rallyn Bodogán Ferenc jóvoltából és segítségével, ahol az amatőr kategória Lada kupa és H2 1 helyezését sikerült megszereznünk. Ebből az eredményből felbuzdulva elkezdtünk dolgozni a 2022-es év előkészítésén. Támogatóink, barátaink jóvoltából sikerült összeraknunk a 2022-es rally bajnoksághoz elegendő hátteret és Péter régi kocsiját előhúztuk a garázsból hosszú pihenő után.

Ha már kiveséztük a múltat, a jelenlegi versenyautóról kaphatnánk pár nem szupertitkos infót?

Jobbágy Péter: azzal az autóval versenyzem, amivel 6 éve abba hagytam, tehát régebbi technika, nem változtattam rajta.

Prológgal vette kezdetét a barcika rally, ahol kategória ötödik időt autóztatok. Szeretitek a salakpályás körversenyt?

Jobbágy Péter: Nagyon szeretek salakon, murvás talajon versenyezni, de itt nem az idő a lényeg, inkább keresztbe autózom

Búzás Róbert: Eddig még sosem volt részem a salakon való körözésben, mindig csak külső szemlélő voltam, de nagyon jó volt ennyi néző előtt autózni. Úgy érzem Péter hamar ráérzett a salakra és elég látványosan terelte az autót.

A Kazincbarcika Rali a P12 kategóriában tizenkilencen álltatok rajthoz. Autóztatok negyedik időt is a Teresztenyei elág. – Imola gyorson. Ennyire bejött ez a szakasz nektek?

Jobbágy Péter: Több év kihagyás után még vissza kell rázódni az idővel való versenyzéshez és az autón is van még mit fejleszteni, de azon a gyorson sikerült elég jól letalálni, tetszett a szakasz.

Búzás Róbert: Igen, a 3-as gyors az nagyon tetszett, pedig változatos, sokszor csúszós aszfalttal találkoztunk. Az első körre a Pirelli RK7-es gumijaival jöttünk ki, és ezzel teljesítettük az első 3 gyorsot, úgy látszik megfelelő volt rá. A következő körre keményebb gumikra váltottunk, érzésre jobb volt a tapadás, de az 5-ös gyors végén volt egy megforgásunk, az autó jobb eleje hozzá is ért a szalagkorláthoz. Így a 6-os gyorsot már kuplungproblémákkal kellett teljesítenünk. A kuplungunk folyamatosan csúszott, ami már az előző etapon jelentkezett, próbáltunk rajta javítani, de nem sikerült 100%-osan. Szerencsére ezen gyors után következett a szerviz, ahol sikerült 20 perc alatt kuplungot cserélnünk, köszönet a szervizeseinknek, Herczeg Lackónak, Tamás Gergőnek, Kovács Marcinak és Vizelli Karcsi szerelőinek, mert nélkülük nem sikerült volna.

Hét gyors adatott meg a kilencből számotokra sajnos. Mi is történt, hogy a célceremónia nélkületek zajlott le?

Jobbágy Péter: Sajnos elektromos probléma miatt nem tudtuk tovább teljesíteni a versenyt

Búzás Róbert: A hetes gyorsot még teljesítettük, de a 8-as gyors közepénél a körforgalom előtt megállt az autónk, ott próbáltuk orvosolni a problémát, üzembe helyeztük a tartalék gyújtótrafót, sikerült az autót újraindítani de a körforgalom utáni következő kanyarban az autónk ismét megállt. Így kényszerültünk kiállni, leadni a menetlevelünket. A pálya széléről néztük végig a versenyt, és ahogy lement a mezőny az autó újraindult és külső segítség nélkül jöttünk le a pályáról, mint utólag kiderült az ac pumpánk hibásodott meg.

Összességében mikét értékelitek a versenyt?

Jobbágy Péter: Összességében nagyon élveztük a versenyt, az időjárás kicsit meleg volt, de igyekeztünk minél közelebb kerülni a helyi ladások idejéhez. Míg versenyben voltunk, egy kuplungot cserélt a szerviz, de amíg mentünk addig rendben volt minden.

Búzás Róbert: Összességében a verseny tökéletes volt, néhol részben rövidek voltak az etapidők, sietni kellett ne késsünk ki. néhol meg túl hosszúnak bizonyult, de összességében ez volt a kisebb probléma. A nagyobb az volt, hogy nem értünk végig.

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (http://life.ivanics.hu/sport_blog/jobbagy_peter_visszater/)