A bajnokság utolsó versenye!

Papp Csaba | 2016.11.14. 06:56

Nagyon vártuk az utolsó futamot, hogy egy jót meccselhessünk a többiekkel. Szombaton reggel átvettük az itinert és felírtuk a pályákat. A leghosszabb gyors a királdi volt aminek örültünk mert sikerült korábban tesztelni rajta egy picit, bár akkor esős körülmények között. A másik két szakasz ismeretlen volt számunkra, főleg az utolsó ígérkezett komoly kihívásnak a változatos és helyenként murvás részekkel. A sajókazai pálya pedig nagyon csúszós volt, úgyhogy nem tűnt könnyű feladatnak. Majd utána délután megcsináltuk a gépátvételt és betettük az autót a parc fermébe. Este próbáltunk egy picit lazítani és vártuk a reggeli rajtot.

Vasárnap kora reggel elfoglaltuk a helyünket a szerviz parkban, majd elmentünk és kihoztuk a parc ferméből az autót. Nehezen kezdődött a verseny mert az autó alig akart beindulni, nem nagyon tetszett neki a hideg idő. A reggeli 15 perces szerviz után 7 gyorsasági várt ránk 74 km versenytempóban és közel 320km volt az össztáv amit meg kellett tenni. Az első gyorson próbáltunk bekezdeni, de nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna. Az élmezőny nagyon gyorsnak bizonyult így aztán próbáltuk mi is felvenni a tempójukat. Az autónk az első kör folyamán jól működött, a futómű volt talán egy kicsit túl pattogós ami miatt helyenként le akart esni az útról az autó. A szervizben a fiúk átnézték és mentünk tovább a második körre. Kategória 3. időt autóztunk végig, az abszolútban pedig próbáltunk feljebb jönni egy picit. Királdon a második körben már sikerült egy abszolút 4. időt is futni aminek már jobban örültünk. Aztán jött ismét a rövid sajókazai korcsolyapálya ami inkább túlélős volt. Majd a felsőkelecsényi gyors egy baleset miatt sajnos elmaradt, így máris az utolsó lámpafényes szakaszon találtuk magunkat. A mécseseink szépen világítottak, de azért jól jött volna egy két nagyobb reflektor még. Most aztán igazán itinerből versenyeztünk, bízva abban, hogy tényleg jól írtunk fel mindent. Egy abszolút 3. időt sikerült elérnünk ami biztató volt, majd igyekeztünk a céldobogóra, hogy minél előbb beérjünk a díjátadóra. Visszafelé menet az etapon néztük az időeredményeket, hogy mit mentek a többiek, majd azt vettük észre, hogy az utolsó gyors egy picit átrendezte a mezőnyt a végére. Szauer Gergőék sajnos nekimentek egy guminak és kiállni kényszerültek, Neukircher Andrisék pedig kikéstek és büntetést kaptak. Így a verseny végére sikerült a kategóriánkban és az abszolútban is a második helyre felérnünk. Minket is meglepett egy picit, de nagyon örültünk neki. Nagyon jól éreztük magunkat és az eredmény tekintetében is elégedettek voltunk a hétvégével. Sikerült egy jó kis versennyel zárni a bajnokságot.

Gratulálunk a többieknek és köszönjük a jó motort Orbán Norbinak, továbbá a segítséget a szervizcsapatnak (Köszi Adri, Laci, Ádám, Csabi, Fercsávó) és a támogatóinknak:

IT’S LOGISTICS, Ventil Épületgépészeti Kft. www.ventil-team.hu, IT-PNG System Kft. Business Solutions Hungary Kft, Agrihő Energia Kft.; Szitár-Net; IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft., www.ivanics.hu;

Külső videónk:

https://www.youtube.com/watch?v=Cojijo5On1g

Belső videóink:

https://www.youtube.com/watch?v=IclmYD1X5hE

https://www.youtube.com/watch?v=T3DnZy3oFkY

https://www.youtube.com/watch?v=7DRJKBSTqAg

További képekért, videókért gyertek és csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!:

Címkék: Verseny Rally
Kiemelt bejegyzések

Veszprém Rallye a nyári hőségben!

2017.07.14. 11:48

Az első Murvás verseny!

2017.05.26. 13:37

Május 11-én családi nap az Ivanics Csoportnál!

2013.05.02. 15:28

Ivanics Nyílt Nap

2011.04.28. 10:12
Címkefelhő
Legfrissebb hírek

Újra pályán!

2019.11.15. 21:00

Nagy örömünkre sikerült elkészülnünk a Volvonk tervezett, szükséges javításával. Hosszú ideig tartott és költséges is volt, de a megbízhatóság érdekében jó munkát szerettünk volna végezni. Ezt az elmúlt két hétben két versenyen is próbára tettük. Az első egy órfűi tesztverseny volt, ahol szerettük volna kipróbálni az autót a következő héten rendezett Nyíregyháza Rallye előtt.

Nehéz időjárási körülmények a Zemplénben

2019.11.12. 21:44

Az előző év után idén is késő ősszel rendezték meg a II. Nyíregyházi Rallyet mely egyben ERC (európai bajnoki futam) az I. Rally Hungary is volt. Örömünkre szolgált, hogy ugyan azokon a pályákon és ugyanazt a versenytávot kellett teljesítenünk, mint az ERC-ben induló versenyzőknek. Így hozzájuk is tudtuk a gyorsaságunkat mérni, hogy hova is lenne elég abban a mezőnyben :) Szerintünk helytálltunk :) De erről majd később...

A felkészülés alatt tudtuk, hogy egy nagyon hosszú, valamint az idei év legnehezebb versenyén fogunk részt venni. Több mint 212 versenykilométer illetve több mint 1000 kilométer össztáv, több 20 kilométer feletti gyorsasági. Igyekeztünk ehhez mérten is felkészülni és a versenyautót felkészíteni. Több apróbb dolgot is orvosolni kellett, de a srácok ügyesen és időben elkészültek vele. Nagy elánnal érkeztünk, hiszen az ORC 2WD kupa éves megnyerésére még maradt egy kis esélyünk, ehhez az kellett, hogy a maximálisan megszerezhető összes pontot elhozzuk Nyíregyházáról. A szerdai és a csütörtöki napon került sor a pályajárásra, melyet időben és pontosan fel tudtunk dolgozni. Sajnos folyamatosan esett az eső és körről körre lehetett látni, ahogyan a pálya egyre rosszabb állapotba kerül. Tudtuk, hogy nagyon felhordásos, sáros és csúszós utakra számíthatunk. Pénteken az adminisztratív dolgokkal kellett foglalatoskodni, este pedig készülhettünk a rajtdobogóra a nyíregyházi főtéren illetve az első gyorsaságira melyet a Rabócsiringen rendeztek meg. Lámpafényes szinkronpályán kellett kettő kört kellett teljesítenünk Máriapócson. Hatalmas élmény volt ekkora közönség előtt "hazai pályán"! A rajt előtt azt beszéltük, hogy emlékszünk a korábban itt megrendezett szinkronpályás prológra, első gyorsaságira, és, hogy 15 évvel ezelőtt csak néztük, most itt vagyunk és minket néznek. :) Életünk egyik legmeghatározóbb élményét élhettük át, fantasztikus volt.

Csúszkálás és maximális pontszám a Mecsekben

2019.10.15. 21:15

Mint ahogy az minden évben lenni szokott, idén is az ősz közepén rendezték meg immáron az 53. Mecsek Rally Pécs és környékén. A felkészítése az autónak egy kicsit nehézkes volt, az utolsó pillanatban találtunk egy hibát ami nagyban befolyásolta volna a versenyünket, de szerencsére a szervizes csapat megtalálta és gyorsan orvosolni is tudta. Idén szerdán kezdtük el a pályák feldolgozását, hiszen már csütörtökön este prológ és pénteken, szombaton már a verseny zajlott.

Összesen 6 különböző szakaszon rendezték meg a versenyt, pénteken 2-szer 3 gyorsasági és szombaton is 2-szer kellett másik 3 szakaszt teljesíteni. Szerdán a pályák felírása gyorsan és gördülékenyen ment szép őszies időben, ennek módja és rendje szerint fel is dolgoztuk azokat, viszont csütörtökön egész nap esett az eső. A prológ is esőben zajlott, csúszkálással... Nagy örömünkre szolgált, hogy az ilyen makacs idő ellenére egész sok Lada fanatikus is kilátogatott és őrjöngve biztatott minket, hogy minél látványosabban autózzunk. Reméljük sikerült kiszolgálni Őket :).Tudtuk, hogy a gyorsaságikon a körülmények nagyban megváltoztak, hiszen az erdős szakaszokon a sáros kanyaroknak esélyük sem volt felszáradni egy délelőtt alatt. Ennek tudatában nedves útburkolatra alkalmas gumikat választottunk, hogy minél gyorsabbak tudjunk lenni. Az első kör első gyorsaságiját szenvedve és nyögvenyelősen sikerült teljesítenünk, a körülmények sokkal rosszabbak voltak mint amire számítottunk. Sokkal nagyobb sár fogadott minket, még olyan kanyarokban is, ahol elképzelni sem tudtuk. Kanyarsebességünk szinte nem volt, hiszen ahogy egy kicsivel nagyobb tempót próbáltunk menni, azonnal estünk le az útról. A kigyorsításokra is nagyon oda kellett figyelni. Volt aki hókocsikázáshoz hasonlította a szakaszt :) Viszont ez a rally, ez a szépsége, ezért csináljuk, alkalmazkodni kell a körülményekhez, és az a leggyorsabb akinek a legrövidebb idő alatt ez sikerül :) Ha csúszik akkor mindenkinek csúszik ;) A szakasz elején egy nagyon szűk terelő túl gyorsan közeledett, nagyon csúszós volt, és sajnos meg is forogtunk benne, egy guminak neki is mentünk ami miatt 10 mp büntetést kaptunk. A büntetés nélkül, amit később írtak "jóvá", a kategória 2. helyén sikerült teljesíteni a szakaszt. A második gyorsaságit egy baleset miatt eltörölték. A harmadik gyorsaságin viszont a puha gumink egy kicsit elmelegedtek már a gyors első pár kilométerében, így nem tudtunk olyan időt autózni amit szerettünk volna. Sajnos itt is összeszedtünk egy kis hátrányt ami eléggé frusztráló volt.

Ivanics sport rss Ivanics sport email Ivanics sport Facebook Ivanics sport Buzz

Oszd meg ezt a lapot barátaiddal! (http://life.ivanics.hu/sport_blog/a_bajnoksag_utolso_versenye_/)